Senaste nytt om G92! [Sammanslagen med "Information kring G92"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Du skulle inte kunna skapa en egen tråd om detta? En s.k. spin-off tråd där du kan presentera dina tester som visar 2900XT som lika bra som GTX även med AA?

Vad snackar du om? Jag säger att 2900XT kommer ikapp GTX på 2500x1600 med ett par bildrutors marginal, inte att den är generellt lika stark. Kolla t.ex. Tweaktown så ser du på de generella testerna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Vad snackar du om? Jag säger att 2900XT kommer ikapp GTX på 2500x1600 med ett par bildrutors marginal, inte att den är generellt lika stark. Kolla t.ex. Tweaktown så ser du på de generella testerna.

Okej, fick uppfattningen om att du påstod att 2900XT var ekvivalent med 8800GTX. Jag la ihop ditt inlägg med Hugo Hagmans.

Men faktum är väl fortfarande att ATIs 2900XT presterar skit med AA och AF.
Det blir t.o.m. slaget av ett 8800GTS 640MB. http://www.tweaktown.com/articles/1122/14/page_13_benchmarks_...

Nvidia är än så länge ohotade.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Ja Nvidia är ohotade. HD2900XT är inget att ha om man ska spela med AA.

För att återgå till Topic. Någon som har någon ny info gällande G9X?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Vågar man tro på de senaste nyheterna från fudzilla? Det är trots allt Fuad som har skrivit de och han har ju en förmåga att halvrätt trots att han allt som oftast hittar på lite friskt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vågar man tro på de senaste nyheterna från fudzilla? Det är trots allt Fuad som har skrivit de och han har ju en förmåga att halvrätt trots att han allt som oftast hittar på lite friskt.

Jo det är ju det som är grejen. Fud har rätt många gånger och många gånger ändrar han sig och så man vet ju aldrig. Egentligen har dom inte mer info än vad vi har.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

Med andra ord: Skit också!

Gief info nV, för i barda! Det är ni skyldiga fansen som har hållt på att gå upp i atomer i över en månad nu pga g92

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jo det är ju det som är grejen. Fud har rätt många gånger och många gånger ändrar han sig och så man vet ju aldrig. Egentligen har dom inte mer info än vad vi har.

Nja de har säkert sina kontakter med men eftersom de knappast berättar allt så får han fylla i med extra info (gissningar) för att det ska vara värt att skriva om Ibland kanske det är så lätt som 1+1 och andra gånger lite svårare

Om G9X ska komma i November bör vi ha fått ut lite info i slutet av denna månad/början på nästa. Annars kanske de siktar på en lansering i början av 08 istället. Men det hoppas vi inte på

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Nja de har säkert sina kontakter med men eftersom de knappast berättar allt så får han fylla i med extra info (gissningar) för att det ska vara värt att skriva om Ibland kanske det är så lätt som 1+1 och andra gånger lite svårare

Om G9X ska komma i November bör vi ha fått ut lite info i slutet av denna månad/början på nästa. Annars kanske de siktar på en lansering i början av 08 istället. Men det hoppas vi inte på

När NV40 skulle släppas så var Fuads enda källa vad han hört två personer prata om när han var där på studiebesök... Detta rapporterade han om trots att han skrivit på en NDA. Det var även något felaktigt... Så hans källor är nog inte mycket bättre än andra skribenters.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har små läst igenom tråden nu, GeForce 9800 GTX och 9600 GT,

9800GTX vad tror ni cricka priset blir runt 4000kr eller mer har dock inte kunnat läsa om när 9800GTS korten kommer släpps någon som läst nått, vilket jag tror kommer passa mig rätt fint, 9600GT drar väl inte ifrån ett 8800GTS vad jag förstår?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Jo fuad med sin "AMD exclusive" minns väl dom flesta:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=68099...

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Beviset att fud snackar goja de flesta gångerna är att det är Januari. November har vart.

Visa signatur

Min musik
@albinloan