Permalänk
Medlem

Sony's garantier? Är de world wide?

Hej!

Tänkte bara höra, om man köper en Vaio i USA funkar garantierna i Sverige? Har sökt på deras sida men hittar inget om det. TZ modellerna är hyffsat mycket billigare där (15 000 kontra 25 000). Och bror min skall dit inom 2 veckor så jag undrar om man ska be honom köpa en sådan eller en SZ6 för 13000 ? Men då vill jag byta tangentbord och veta hur det blir med garantier.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Nej, dom har inte Världs Garanti på sina datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dstorm
Nej, dom har inte Världs Garanti på sina datorer.

Hmm, okej, vet du om det går att köpa nån tilläggs-garanti som ger international warranty. Tycker det borde finnas just till business datorerna som är anpassade för människor som reser/flyttar runt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hmm, okej, vet du om det går att köpa nån tilläggs-garanti som ger international warranty. Tycker det borde finnas just till business datorerna som är anpassade för människor som reser/flyttar runt.

kolla den här...

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010073307

verkar passa till alla VAIO.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
kolla den här...

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010073307

verkar passa till alla VAIO.

Jo, då är då frågan om den bara gör att man får garanti utöver svenska i de listade länderna eller om den uppgraderar till "world wide".

Någon som vet hur det är med svenska tangentbord samt svenska laddkablar till vaio?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Den där gällde för Sony Vaio datorer som är köpta i Sverige.
Senast jag kollade så hade dom ingen World Wide, men om det går att köpa en i Sverige så kanske det går att köpa en i USA..

Du kommer inte få Svenska tecken på tangentbordet om du inte byter tangentbord, men du kan skriva med Svenska tecken.
Laddkablar är väll lika, du kanske måste köpa en USA---> Sverige adapter eller bara byta sladden på laddaren till Svenskt uttag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dstorm
Den där gällde för Sony Vaio datorer som är köpta i Sverige.
Senast jag kollade så hade dom ingen World Wide, men om det går att köpa en i Sverige så kanske det går att köpa en i USA..

Du kommer inte få Svenska tecken på tangentbordet om du inte byter tangentbord, men du kan skriva med Svenska tecken.
Laddkablar är väll lika, du kanske måste köpa en USA---> Sverige adapter eller bara byta sladden på laddaren till Svenskt uttag

Jo, precis. Sony är lite jobbiga och erbjuder ingen support/kundkontakt ifall du inte är ägare av en VAIO dator. väldigt irriterande. Så man kan inte fråga dem.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"