vad kräver hellgate: london?

Permalänk
Medlem

vad kräver hellgate: london?

Hej jag tänkte fråga om någon kan ha en susning om vad det krävs för spec på en dator för att man ska kunna spela hellgate: london flytande? har försökt att jämföra spelet med andra spels grafik, men har inte hittat något direkt att jämföra med, någon som vet något spel med liknande grafik?

Permalänk

Systemkraven är inte tillgängliga för "vanligt folk" än, men så höga skulle jag inte tro dom är.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Var en kille online i Mythosbetan igår som också spelade Hellgate:London alphan, han körde med....nu ska vi se....amd 64 3200+, 1gb ram och ett 8600 kort om jag inte tar fel, han kunde köra med de flesta inställningarna på medium.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk

Nu får man ju säga att man är med i alphan så. Jag spelar iaf, och mina inställningar ligger på medium/high i 1280*1024.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

De optimerar väl fortfarande en massa, så oavsett vad som gäller i alphan nu lär det ändras fram till släppet. Märkte stor skillnad i prestanda bara på den senaste alphauppdateringen de släppte, och det är lång tid kvar till release...

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd lite.
Jag har inte förstått mig på hellgate riktigt.
Kommer man kuna lira hela spelet COOP över lan med polare och även lira det offline i singe player eller är det ett spel som alltid kräver att man ansluter till internet?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Lånar denna tråd lite.
Jag har inte förstått mig på hellgate riktigt.
Kommer man kuna lira hela spelet COOP över lan med polare och även lira det offline i singe player eller är det ett spel som alltid kräver att man ansluter till internet?

Ska väll typ bli en blandning av Diablo2 och Guild wars? Man kan se alla andra i världen "inte alla dock" i en gemensam typ safe heaven och därifrån går man in i instancer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Ska väll typ bli en blandning av Diablo2 och Guild wars? Man kan se alla andra i världen "inte alla dock" i en gemensam typ safe heaven och därifrån går man in i instancer?

Så, kan man spela det offline?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Tror nog att det kommer vara som Mythos (och GW) precis som robbaz sa. Alltså, du spelar det online (alltid online, fast utan månadskostnad?) men du ser endast andra spelare i gemensamma zoner som t.ex. stora städer. När du går ut ur en sådan zon så hamnar du i en annan instans där du spelar själv (med ev. party members) mot NPCs.

EDIT: Du kan läsa och skriva i chatter osv när du är ute själv och spelar men du måste vara i party med folk för att se samma instanser utanför stan...tror inte att ett offline mode kommer finnas i HGL men är osäker.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

HGL.. kommer bara vara online. något offline mode kommer inte finnas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob007
HGL.. kommer bara vara online. något offline mode kommer inte finnas.

Öhh, nej. Hellgate kommer att vara singleplayer med.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Det är bra om ni skriver källor om spelet är offline eller online som ni hävdar

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Det är bra om ni skriver källor om spelet är offline eller online som ni hävdar

http://pc.gamespy.com/pc/hellgate-london/786714p4.html

Och eftersom jag är med i alphatestet så borde jag veta.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Inaktiv

hur går man med i alphan...?

Permalänk

Numera finns det en sign-up länk på http://alpha.hellgatelondon.com/

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
http://pc.gamespy.com/pc/hellgate-london/786714p4.html

Och eftersom jag är med i alphatestet så borde jag veta.

Great

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Så offline = singleplayer? Inget HGL multiplayer på lan utan uppkoppling mao?

Visa signatur

Ungos

Permalänk

Vad jag har hört(står i nån intervju med Bill Roper med) så kommer man antingen kunna lira single(offline) eller multi(online), inget LAN däremot. Detta skulle tydligen bero på att FSS inte vill att folk ska kunna sätta upp privata servrar.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

men alltså hur som helst så måste man vara uppkopplad mot internet vare sig man ska spela "multi" elr "single" och vad jag förstått så är det spelet "single" player" tills du hittar någon annan i närheten precis som i wow.. och då att det skulle bli ett "multi" för att man blir fler än en .

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen man kan spela offline så man kan smälla upp laptopen vart som hellst och kunna lira utan att behöva söka efter en lina.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob007
men alltså hur som helst så måste man vara uppkopplad mot internet vare sig man ska spela "multi" elr "single" och vad jag förstått så är det spelet "single" player" tills du hittar någon annan i närheten precis som i wow.. och då att det skulle bli ett "multi" för att man blir fler än en .

Nej. Spelar du single player så ska det vara precis som Diablo, alla karaktärer lagras på din dator. Men lirar man multi så är det mer som Guild Wars, och alla karaktärer lagras på FSS server så uppkoppling behövs.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob007
men alltså hur som helst så måste man vara uppkopplad mot internet vare sig man ska spela "multi" elr "single" och vad jag förstått så är det spelet "single" player" tills du hittar någon annan i närheten precis som i wow.. och då att det skulle bli ett "multi" för att man blir fler än en .

Du gör ju skäl för ditt forumnamn ivf.

Permalänk
Medlem

Det är ju alla andra som kommer oFF-topic, som jag måste svara på. var inte jag som började tjöta om online och offline mode.

[EDIT]

Här kommer HGL pc spec! (dock preliminära)

* OS: Windows XP with SP2 or Windows Vista
* Processor: 1 .8GHz or faster (2.4GHz for Vista)
* RAM: 1GB or more (2GB for Vista)
* Video: DirectX 9.0c/10 compatible device w/ 128MB RAM or better and Pixel Shader 2.0 support; requires NVIDIA GeForce 6200/ATI Radeon 9000 chipset or greater
* Audio: DirectX 9.0c compatible device
* Disc drive: 8x DVD or faster
* Hard drive: 6 GB or more free space
* Input: Keyboard and mouse
* Internet: Connection required for multiplayer