Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

därför att de kan

men jag håller med om att det är dålig stil...

Permalänk
Medlem

Står visserligen "Nokla N95 Mobil" i annonsen men inlagd under kategorin Nokia.
Så läser man inte tillräckligt noga så, kan man bli lurad.

Funderar på att anmäla auktionen till granskning.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Varför envisas folk med att lägga ut annonser på tradera tex i försök att sälja kopiorna som om dom vore äkta?
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=47726461

lagomt kul när dom får hem telefonen och inser att dom betalat så mkt för en kopia..

haha det roliga e att folk köper kopiorna också

Permalänk
Medlem

faktum är att jag redan har anmält denna annons!

Permalänk
Medlem

Har någon av Er lyckats föra över DRM skyddad musik till sin N95?
Jag köpte musik via www.homedownloads.com men det går inte att föra över dom till min N95. Får hela tiden ett felmeddelande. (Mediaplayer Modus)

När jag flytta över filarna via USB Modus så fungerar det. Men när jag vill spela filarna så säger min N95 "License has expired".

Har varit i kontakt med Nokia först, men dom hänvisar till stället där jag köpte låtarna.
Har nu tagit kontakt med Homedownloads.com som var jätte hjälpsama med support samt att skicka länken till en testfil. Men även testfilen gick inte att skicka över, vilket tyder på att Nokia N95 har riktiga problem med DRM skyddade filer.
Provade med ett DRM skyddad album som jag tidgare köpte via homedownloads.com och som fungerade mycket bra att spela på min gamla mobil (BenqSiemens M81). Men även dessa filer gick inte tat föra över till N95:an.
Däremot går det utan problem att flytta över filer utan DRM skydd som jag själv har digitaliserat från en CD-skriva.

Någon annan som har fått samma problem med DRM skyddade musikfiler?

/Geraner

Visa signatur

ASUS RT-AC87U Firmware: 380.62_1 Asuswrt-Merlin

Permalänk
Medlem

Grabbar, fram med era gamla Quake skivor!
http://koti.mbnet.fi/hinkka/index.html

Fungerar helt fantastiskt bra! Flyter på klockrent på N95an. Kontrollerna är en vanesak men det blir nog aldrig lätt att spela.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag är grymt sugen på att köpa en N95:a, Hur känner ni som redan köpt en är det ett bra köp?
Är storleken något problem?
Känslig skärm för repor osv?
kvalité 1-10?
Någon som lyssnar musik med lite större lurar SH HD555 typ?

Samt är mobilen svår att använda och konfiguera, är inte allt för bra med mobil patchande osv.

Oerhört tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave88
Hej,
Jag är grymt sugen på att köpa en N95:a, Hur känner ni som redan köpt en är det ett bra köp?
kvalité 1-10?

Samt är mobilen svår att använda och konfiguera, är inte allt för bra med mobil patchande osv.

Oerhört tacksam för svar

vänta på den svarta n95 ist

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

n95 är kanonbra! Aldirg haft några problem med den och väldigt lätt att förstå och konfigurera. Det enda negativa är att batteritiden är helt kass om man har 3G. En flitig dag på jobbet räcker batteriet NÄSTAN hela dagen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5

Fungerar helt fantastiskt bra! Flyter på klockrent på N95an. Kontrollerna är en vanesak men det blir nog aldrig lätt att spela.

hehe kör också de nu, funka ju skitbra!

Synd att spelet drog 3 batteristreck på ett par minuter bara...

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

Tanke på ingenting, har alla n95or lite smått brus i bakrunden vid musiklyssning?
tex. vid 10% volym är bruset lika "högt som musiken.
känns väldigt störande tycker ja.

Permalänk
Hedersmedlem

Nseries PC Suite 2.0 Beta ute nu

Ladda ner PC Suite 2 beta

Filen ligger på 346mb :eek: :eek:

Permalänk
Medlem

Köpte mig en förut idag

Den är 3-brandad, något jag ska fixa direkt osv? hur länge ska man ladda telefonen? Killen i butiken sa 16 h men jag börjar bli sugen nu :F laddat i 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
Tanke på ingenting, har alla n95or lite smått brus i bakrunden vid musiklyssning?
tex. vid 10% volym är bruset lika "högt som musiken.
känns väldigt störande tycker ja.

Bruset är alltid där, såvida du inte kör med BT hörlurar. Rätt värdelös som MP3 spelare ändå, käkar ju batteri likt inget annat.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave88
Hej,
kvalité 1-10?

Oerhört tacksam för svar

N95 är en fullmatad mobil som verkar klara det mesta, sen om alla dessa funktioner funkar som dom ska är en annan femma, och som många säger det här med batteritiden, vilket jag själv tycker är enormt viktigt. (skulle aldrig kunna ha en mobil (framförallt på jobbet) som man måste ladda 1-2 gånger om dagen bara för att man använder några krävande funktioner).

vänta istället på N81 (om det måste va Nokia) eller k850/w960 om det går bra med SE.

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan ju bara säga att jag satt i 2 timmar med nallen framför mig och spelade rätt hårt. Fungerade rätt fint med ett BT tangentbord inkopplat. Känns som att det tar bort lite utav grejer med en mobil, men vafan, det är ju tufft.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

vart hittar man bluetooth tangentbord? DEt är något jag ocksp vill ha

Permalänk
Medlem

MicroSDHC kort på 6gb i N95, fungrar det?

Visa signatur

I'll give them the most spectacular heroics anyone's ever seen. And when I'm old and I've had my fun, I'll sell my inventions so that everyone can be superheroes. Everyone can be super. And when everyone's super, no one will be.

Permalänk
Medlem

det ska det göra. n95 ska stödja upp till 128GB..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pf3016
vart hittar man bluetooth tangentbord? DEt är något jag ocksp vill ha

Jag kör med Apple´s söta sak. Annars finns det väl lite varstans, kolla i en välsorterad datorbutik bara.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Medlem
Citat:

det ska det göra. n95 ska stödja upp till 128GB..

Källa?

Permalänk
Medlem

Nokia själva.
Jag har endel att göra med Nokia på mitt arbete.
Fick min n95 av dem i "muta" och även ett 3-års abonnemang på GPS

Permalänk
Medlem
Citat:

Nokia själva.
Jag har endel att göra med Nokia på mitt arbete.
Fick min n95 av dem i "muta" och även ett 3-års abonnemang på GPS

Nokia säger själva att N95 stöder 2gb. Dock vet vi ju enligt egna erfarenheter att t.ex. 4gb fungerar fint. Du får gärna länka till var de säger att 128gb fungerar alternativt uppge ett namn/telefonnummer till den som sagt det för att jag ska tro på det själv.

Tycker själv att det låter skumt, existerar väl inte större microSD-kort än 8gb i dagsläget?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker själv att det låter skumt, existerar väl inte större microSD-kort än 8gb i dagsläget?

Nu tänker jag inte kommentera hurvida N95:an stöder minneskort över den specificerade gränsen på 2GB (även om det verkar finnas en hel del folk som kör med 4). Däremot så kan ju en telefon stödja en större minnesmängd än vad det finns tillgängliga kort för. Bestämmer man bara en standard där man säger att så här ska ett kort bete sig för att man ska kunna addressera X gigabyte så är det ju bara skriva mjukvaran därefter.

Tycker att mobilsidan är sjuk som hela tiden verkar ha övre-minnesgräns-problem. Har inte de lärt sig något av alla moderkortsproblem som folk hade under 90-talet då diskar växte så det knakade (vilket i stort var först ett bios-problem relaterat till DOS och sedan den tidigare ATA-standarden).

//C

Permalänk
Medlem

Vet inte hur mkt det ger till diskussionen, men jag inhandlade ett 4 gb sd kort och det funkar fin fint. Har dock inte användt allt utrymme än men mobilen säger att det är 4 gb kvar osv. Så frågan är hur högt det kan gå utan att det skapar förvirringi mjukvaran.

Permalänk
Medlem

okej, om vi säger så här då.. Specarna enligt Nokia säger att n95 stödjer upp till 128GB. Om detta sedan är inofficiellt eller inte vet jag inte, men enligt min kontakt på Nokia så är det med i koden att n95 stödjer 128GB..

Och min kontkat har inte fel sådetbehöver ni inte spekulerai då han jobbar på ganska hög nivå inom Nokia.. ;D

Permalänk

Hur lång tid tar det för era att hitta gps"täckning"? Ibland får jag försöka kanske en 15-20 min om jag inte startat om programmet redan pga otålighet. Men sen när den väl hittade täckning så kunde jag starta om den fem gånger och den hittade täckning lika fort. Polarens n95 den också med telenorabonemang hittar gps"täckning" lika fort hela tiden men min segar.

Har precis haft iväg min på lagning av högtalare samt glappfix, orkar seriöst inte skicka en gång till... Så ge mig tips på vad för fel jag kanske gör med min gps?

Mvh

EDIT: Jag har nu luskat runder lite och har gjort exakt som man skall och nu får jag täckning inom 20-30 sek typ. Dock ej i bil förutom enstaka tillfällen. Det skumma är då att polares lur får täckning även i körande bil likafort som jag får när jag står ute. Några tips?

Visa signatur

Tre överhuvudtaget? Och isåfall LG u8138 eller motorola E1000?

Permalänk
Medlem

Ingen som sitter på lite info om när N95 8GB börjar säljas i Sverige?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hedersmedlem

november

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twinsturbo
Hur lång tid tar det för era att hitta gps"täckning"? Ibland får jag försöka kanske en 15-20 min om jag inte startat om programmet redan pga otålighet. Men sen när den väl hittade täckning så kunde jag starta om den fem gånger och den hittade täckning lika fort. Polarens n95 den också med telenorabonemang hittar gps"täckning" lika fort hela tiden men min segar.

Har precis haft iväg min på lagning av högtalare samt glappfix, orkar seriöst inte skicka en gång till... Så ge mig tips på vad för fel jag kanske gör med min gps?

Mvh

EDIT: Jag har nu luskat runder lite och har gjort exakt som man skall och nu får jag täckning inom 20-30 sek typ. Dock ej i bil förutom enstaka tillfällen. Det skumma är då att polares lur får täckning även i körande bil likafort som jag får när jag står ute. Några tips?

har din bil värmeavstötande rutor? då menar jag om dina rutor har en signal stötande effekt

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb