Permalänk
Medlem

Vad tycker du om Halo 3?

Frågar för att få höra lite synpunkter på vad ni som spelat det tycker.

Tex.
* Grafik
* Kontroller
* Multiplayer mode
* Spelkänsla
* Spelets längd

osv osv.

Själv tycker jag att spelet var på tok för kort men annars väldigt snyggt gjort i grafik och ljud! :]

Permalänk
Medlem

Eh, vänta nu? Halo 3 är inte ute än?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det släpps den 26 okt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det släpps den 26 okt.

Nej, det släpps den 26 september inte oktober. aka nästa vecka

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Re: Vad tycker du om Halo 3?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiano
Frågar för att få höra lite synpunkter på vad ni som spelat det tycker.

Tex.
* Grafik
* Kontroller
* Multiplayer mode
* Spelkänsla
* Spelets längd

osv osv.

Själv tycker jag att spelet var på tok för kort men annars väldigt snyggt gjort i grafik och ljud! :]

You, Sir, Are an Idiot.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Nej, det släpps den 26 september inte oktober. aka nästa vecka

Ah fel av mig, menade september... ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad tycker du om Halo 3?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
You, Sir, Are an Idiot.

Nej man kunde spela det på Tokyo game show och review versioner är redan utskickade så jag frågade alltså inte efter din totalt idiotiska kommentar som har 0 värde i min tråd. tack hej

Någon annan som har något vettigt att säga?

Permalänk

Re: Re: Re: Vad tycker du om Halo 3?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiano
Nej man kunde spela det på Tokyo game show och review versioner är redan utskickade så jag frågade alltså inte efter din totalt idiotiska kommentar som har 0 värde i min tråd. tack hej

Någon annan som har något vettigt att säga?

Men samtidigt kan du ju fråga dig detta.
Hur många personer var på tokyo game show eller är recensent för en tidning så att dom fått tag i ett recensions exemplar?
Svaret på den frågan är nog samma siffra som antalet svar du troligen kommer få.

En sån här tråd passar nog bättre tills spelet är släppt så alla kan ha haft möjlighet att spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Men samtidigt kan du ju fråga dig detta.
Hur många personer var på tokyo game show eller är recensent för en tidning så att dom fått tag i ett recensions exemplar?
Svaret på den frågan är nog samma siffra som antalet svar du troligen kommer få.

En sån här tråd passar nog bättre tills spelet är släppt så alla kan ha haft möjlighet att spela.

Eller så kan det här vara ett bra ställe att fråga på då såpass mycket teknik intresserat folk skriver här och någon japansk sweclockare lär vi ju ha :]

Permalänk
Medlem

Jag läste någonstans att Halo 3 redan läckt ut på torrent sidor coh att det var det riktiga spelet:
Microsoft bannad dom som såg spela det före ealesen från xbox live.

Permalänk
Medlem

Re: Vad tycker du om Halo 3?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiano
Frågar för att få höra lite synpunkter på vad ni som spelat det tycker.

Och hur många tror du har provat ett spel som inte ens finns tillgängligt för vanliga X360-användare?

Eller du kanske tror att det finns en uppsjö av folk här på swec. som jobbar som spelrecensenter?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Som recensent får du inte säga något om spelet ändå... du får läsa min recension på FZ när embargot lyfts 21:00 på söndag istället ^^

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorthan
Jag läste någonstans att Halo 3 redan läckt ut på torrent sidor coh att det var det riktiga spelet:
Microsoft bannad dom som såg spela det före ealesen från xbox live.

Microsoft bannar inte dem sem spelar Halo 3 tidigare än release dagen.

Citat:

We can confirm that Microsoft is not taking any action (such as banning Xbox Live accounts) against gamers who are playing Halo 3 before the official street date. Any rumours or speculation to the contrary are false

Källa: http://www.pro-g.co.uk/news/19-09-2007-6495.html

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Som recensent får du inte säga något om spelet ändå... du får läsa min recension på FZ när embargot lyfts 21:00 på söndag istället ^^

Titta det finns andra som spelat det så jag hade rätt iaf! Vilken tur att jag inte är en recensent då. Klarade spelet på runt 7 timmar vilket jag tycker var på tok för snabbt för en så stor titel! Men som sagt multiplayer mode är ju halva Halo så det väger väll upp en del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiano
Titta det finns andra som spelat det så jag hade rätt iaf! Vilken tur att jag inte är en recensent då. Klarade spelet på runt 7 timmar vilket jag tycker var på tok för snabbt för en så stor titel! Men som sagt multiplayer mode är ju halva Halo så det väger väll upp en del.

Så i den här tråden har vi kommit fram till följande:

1. Du är inte en recensent.
2. Du har spelat Halo 3 i 7 timmar.
3. Endast recensenter och folk på TGS har fått spela Halo 3.
4. Halo 3 har läckts ut på internet.

Slutssatsen behöver jag inte dra själv

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Så i den här tråden har vi kommit fram till följande:

1. Du är inte en recensent.
2. Du har spelat Halo 3 i 7 timmar.
3. Endast recensenter och folk på TGS har fått spela Halo 3.
4. Halo 3 har läckts ut på internet.

Slutssatsen behöver jag inte dra själv

Eller om du tänker ett steg längre, recensenter har vänner och jag är en av dem.

Permalänk
Medlem

Eler tom ännu längre. Att maxi började sälja spelet den 21a...

Och jag har bild bevis för jag köpte just spelet.

By idono

Visa signatur

Idono that's me

Permalänk
Medlem

Ni har väl inte missat det att flera stora kedjor i USA (och då säkerligen även i Europa/Sverige) började sälja Halo3 redan för flera dagar sedan. De struntade visst i överenskommelsen med MS.

Så man måste inte tanka torrenten för att kunna spela det nu.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Faktum är att många 360-användare har spelat betan som man fick t.ex. om man köpte Crackdown.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Microsoft bannar inte dem sem spelar Halo 3 tidigare än release dagen.

Källa: http://www.pro-g.co.uk/news/19-09-2007-6495.html

hehe, tyckte väll dom var lite väl hårda annars alltså..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

HAHA fasen va många som blir purkna över att han kanske laddat ner det. löjligt

Permalänk
Medlem

Finns gott om folk som har kört Halo 3 nu, jag tex. Förra veckan vart det tex en Microsoft konferans i Göteborg där man kunde lira Halo 3, Assasins Creed etc. Och jag är då varesig Japan eller Recensent, för att inte nämna de butiker som har släppt spelet tidigt eller "lånat" ut ex till kompisar och liknande. De flesta butiker har haft det över en vecka nu.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Dem har ju bildbevis över att folk kan köpa den. Vad mer begär de

Visa signatur

Idono that's me

Permalänk
Medlem

Hah!
Så nån har en laglig kopia alltså.

Okej 7 timmar? 7 timmar för halo 3. Isåfall e dom ju fan dum i huvet.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Ja om du kollar lite längre upp så ser du min kopia.

Men det tog dryga 8 timmar för mig att gå igenom spelet utan att explora. Nästa gång ska det dock ta längre tid.

Det är lungt sagt det allra bästa fps spelet jag har spelat.

Visa signatur

Idono that's me

Permalänk

Verkar vara "standard" med kortare spel nu. Crysis skulle ju vara ca 10 timmar långt också säger dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Idono
Ja om du kollar lite längre upp så ser du min kopia.

Men det tog dryga 8 timmar för mig att gå igenom spelet utan att explora. Nästa gång ska det dock ta längre tid.

Det är lungt sagt det allra bästa fps spelet jag har spelat.

Lär ta minst 10-12 timmar för mig då jag gillar att utforska varenda bana fullt ut innan jag avancerar. Bara story:n levererar så blir jag nöjd, oavsett längden på spelet.

Vilken svårighetsgrad spelade du på förresten? Ska nog spela genom det på Heroic först, sedan Legendary på co-op med några polare.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Idono
Ja om du kollar lite längre upp så ser du min kopia.

Men det tog dryga 8 timmar för mig att gå igenom spelet utan att explora. Nästa gång ska det dock ta längre tid.

Det är lungt sagt det allra bästa fps spelet jag har spelat.

När jag läser inlägg som dessa kan jag inte annat än undra vad det egentligen är jag inte förstår med det här spelet. Det är inte snyggt, det är ingen vidare känsla i vapnen och handlingen är inget speciellt. Jag tycker helt klart att det här var ett dussinspel om man ser till de spel som kommit ut den senaste tiden. Jämför jag t ex med Bioshock eller Cod4-betan är det rent av klasskillnad i presentation och underhållsvärde. Spelade tillsammans med en kompis igår några timmar av spelet i co-op och han tyckte samma sak som mig. Så vad är det vi inte förstår, vad är det som är så fantastiskt med Halo 3?

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
När jag läser inlägg som dessa kan jag inte annat än undra vad det egentligen är jag inte förstår med det här spelet. Det är inte snyggt, det är ingen vidare känsla i vapnen och handlingen är inget speciellt. Jag tycker helt klart att det här var ett dussinspel om man ser till de spel som kommit ut den senaste tiden. Jämför jag t ex med Bioshock eller Cod4-betan är det rent av klasskillnad i presentation och underhållsvärde. Spelade tillsammans med en kompis igår några timmar av spelet i co-op och han tyckte samma sak som mig. Så vad är det vi inte förstår, vad är det som är så fantastiskt med Halo 3?

Inget egentligen om du inte tycker om att spela online vilket Halo 3 är utmärkt för. Men om jag fick välja mellan tex GoW och Halo 3 så är inte Halo 3 i närheten av GoW.

Sen att spelet tog 7 timmar att klara på Normal är ju bara fånigt. För när man är klar med sista banan känns det som att man kommit en bit över hälften kan jag tycka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
När jag läser inlägg som dessa kan jag inte annat än undra vad det egentligen är jag inte förstår med det här spelet. Det är inte snyggt, det är ingen vidare känsla i vapnen och handlingen är inget speciellt. Jag tycker helt klart att det här var ett dussinspel om man ser till de spel som kommit ut den senaste tiden. Jämför jag t ex med Bioshock eller Cod4-betan är det rent av klasskillnad i presentation och underhållsvärde. Spelade tillsammans med en kompis igår några timmar av spelet i co-op och han tyckte samma sak som mig. Så vad är det vi inte förstår, vad är det som är så fantastiskt med Halo 3?

Förklara vilken sorts kännsla du vill ha i futuristiska vapen? Eftersom dem inte finns på riktigt så har bungie fria händer. Tycker själv de är realistiska och levererar ganska bra

Vad det gäller storyn så förstår och gillar den mycket bättre om man spelat igenom alla spel.

Visa signatur

Idono that's me