Permalänk

am2 med agp och ddr-400?

hej. jag försöker hitta ett am2 moderkort med agp och ddr-400. någon som vet om det går att få tag i? tänkte göra en sista uppgradering av datan... helst ska det finnas minst 3 minnesplatser.
mvh/tomas

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, du säger uppgradering OCH agp...?? om du nu ska lägga pengar, är det inte bättre att du lägger något som du kan ha nytta utav i framtiden? väldigt dumt att köpa ett agp kort mobo nu för då måste du ändå byta mobot nästa gång du vill uppgradera ditt grafikkort. Vet inte om det finns något AM2 kort med agp för att besvara din fråga.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

har ett x1950pro agp och har sett att man kan få hyfsat snabb am2 processor för typ 700 pix, skulle ja då kunna hitta ett moderkort för runt samma pris känns de som en prisvärd uppgradering som gör att jag kan skjuta fram köp av helt ny data ett par år.. problemet är mest bara att jag sitter med 2gb ddr-400 minnen, har hittat moderkort med am2 och agp men endast med ddr2.

Permalänk
Medlem

Poängen med AM2 jämfört 949 är just DDR2. Tror inte det går att ha DDR i AM2 just för att minneskontrollern sitter i processorn hos AMD.

Permalänk

ok, tack för infon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombalabomba
har ett x1950pro agp och har sett att man kan få hyfsat snabb am2 processor för typ 700 pix, skulle ja då kunna hitta ett moderkort för runt samma pris känns de som en prisvärd uppgradering som gör att jag kan skjuta fram köp av helt ny data ett par år.. problemet är mest bara att jag sitter med 2gb ddr-400 minnen, har hittat moderkort med am2 och agp men endast med ddr2.

AM2 och DDR existerar inte, om det gjorde det skulle det vara ett fruktansvärt misstag av moderkortstillverkaren
Att behålla DDR-minnet när du får 2GB DDR2 för under 500:- känns inte så angeläget. För 521:- får du 2GB Corsair XMS2-5400. https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=2GBTWXD2...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara