Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Ändra ditt id i steam klienten.

Vart gör jag det då? File --> Change user?
Eller File -> Settings -> User -> Account?
Eller någon annanstans?

Permalänk
Medlem

Under Friends>Settings.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Under Friends>Settings.

Okidok, tackar!

Permalänk
Medlem

Eller community --> steam id eller settings, kommer inte ihåg vad det står..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man sätter upp en LAN server? slänger upp en men mina kompisar hittar den inte :<

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört scout ett tag så skiftade jag över till engineer och oj vad mycket roligare spelet blev.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

TF2 har gått utmärkt att spela tills igår, då helt plötsligt laggar och hackar det. Nån som har nå tips på va det kan va?

Permalänk

Varfrööör i hel**te får jag så dålig prestanda.

23 fps med några drops med riggen i sign.. Nyaste drivarna.. utan AA ...

:(:(:(:(:(:(::(:(

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår, kan väl bara hålla med vad de flesta verkar tycka, grymt roligt spel

Har bara spelat några timmar men klasserna verkar generellt bra balanserade, roliga maps, och framför allt så passar hela "tecknad serie"-stilen riktigt riktigt bra!!

Hobbydiktatorn: Verkar skumt, jag kör 1680x1050 med allt på max och 4xAA och det flyter på hur bra som helst

Permalänk
Medlem

Spelet flyter på bra för mig i 1680x1050 med alla inställningar satta på det som är recommended men spelet rekommenderar tyvär att jag ska köra medium på texture quality. Ställer jag den på high så flyter spelet fortfarande bra men efter att ha spelat i ungefär 45 minuter så börjar spelet hacka till lite då och då.

Någon som vet hur man kan fixa detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Spelet flyter på bra för mig i 1680x1050 med alla inställningar satta på det som är recommended men spelet rekommenderar tyvär att jag ska köra medium på texture quality. Ställer jag den på high så flyter spelet fortfarande bra men efter att ha spelat i ungefär 45 minuter så börjar spelet hacka till lite då och då.

Någon som vet hur man kan fixa detta?

Kolla tempen på graffet..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jävligt kul spel! Helt klart roligast är ju att springa runt och "cytta" folk i ryggen som spy, iallafall på stora banor.

Permalänk
Medlem

vågar man tro att detta flytter på min dator:
2,8 ghz intel
2gb RAM
9600xt Ati

Funderar på att bara köpa Team fortress 2. Men är datorn inte Up to the job så att säga så måste jag köpa det till xboxen.

Tacksam för snabbt svar.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Kan inte garantera nåt men klarar datorn HL2 bör du inte ha några större problem med TF2.

Vad du än gör så köp det inte till xbox. Såg när någon spelade 360-versionen och såg verkligen trist ut jämfört med PC-versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Spelet flyter på bra för mig i 1680x1050 med alla inställningar satta på det som är recommended men spelet rekommenderar tyvär att jag ska köra medium på texture quality. Ställer jag den på high så flyter spelet fortfarande bra men efter att ha spelat i ungefär 45 minuter så börjar spelet hacka till lite då och då.

Någon som vet hur man kan fixa detta?

Hur får du den upplösningen? ser bara 1250*1050 eller vad max var ingame.

Permalänk
Medlem

ställ in 16x10 eller 16x9 eller nått sånt, står under 800x600 osv..

nått sånt är det iaf, är lite trött så...

Visa signatur

mjau

Permalänk
Avstängd

Köpte det precis när betan släpptes. Har spelat så mycket att jag får problem att sova ;).. Drömmer om det och vaknar och funderar på det. Kör 1280x1024 med max på allt och det flyter kanon.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Det är verkligen fantastiskt kul att spela som medic.

Permalänk
Medlem

Vilka servrar spelar ni på?
Jag brukar lira Toraks Place.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk

Jag har ett problem men några av sakerna i spelet som tex vissa väggar,skåp,dörrar osv. det är så att dom blir helt svarta. Vet inte varför dom blir det men det var inte så när jag började spela. Det började bli så efter någon patch(vet inte villken). Så jag undrar om det är någon annan som har haft samma problem och har en lösning. Tack på förhand

Så här ser det ut
http://img66.imageshack.us/img66/1941/blackdf5.jpg
http://img66.imageshack.us/img66/6986/black3gz9.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Vilka servrar spelar ni på?
Jag brukar lira Toraks Place.

Brukar oxå spela På Toraks Place

[fläskhora]perra .. mestadels spelat medic

Tycker spelet är rätt ballancerat och relativt underhållande

störande dock att critical verkar mer eller mindre random..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelar på lite random servrar, tröttnat på "2_fort" så byter när den banan startar. Soldier är min favvoklass, så skönt att få critical raketer

Annars brukar Pyro vara rätt rolig oxå, kul att sprida lite panik hehe.

Permalänk
Medlem

Ingen aning faktiskt vilka servrar jag brukar spela på, väljer en i listan med låg ping och lediga slots med 20+ spelare i. Men grymt kul spel.

Spy är underbar när man möter spelare som inte är så paranoida och skjuter på alla lagkamrater de ser hehe. Men har märkt at engineers är nog de mest paranoida som finns. Även de i ens eget lag brukar skjuta på en så fort man ens kommer inom 10m från deras prylar.

Pyro är ju så perfekt att hitta spioner med, en liten puff med eldkastaren. Börjar de brinna så är det bara grilla dom! Och är det bara jag som tycker det låter som Pyro mumlar "Vad faaan!" när man använder ett negativt uttryck med honom?

Permalänk

Pyron är klart härlig. Och att alla fiender börja jollra "fire fire fire" när de brinner gör saken bara ännu roligare

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Fatrix
Brukar oxå spela På Toraks Place

[fläskhora]perra .. mestadels spelat medic

Tycker spelet är rätt ballancerat och relativt underhållande

störande dock att critical verkar mer eller mindre random..

Ah fan brukar se dig tror jag, i allafall någon fläskhora(ok det var första gången i mitt liv jag skrek det ordet). Brukar ligga högt på score listan med.

Permalänk
Medlem

Alltså jag har svårt för att få höga score i spelet.
Man ser visa ligga på 60-80 poäng, hur gör dom? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag brukar nästan alltid ligga sist i poänglistorna när jag inte spelar som medic, men det underlättar att vara medic åt en duktig Heavy eller Soldier. Eller att ha en duktig Medic med sig hela tiden.

Permalänk
Medlem

Medic är inte särskilt kul i min mening. Otroligt användbar klass att ha med. Men så otroligt tråkig att köra. Enda man behöver göra är att sikta med sitt helningsvapen och följa efter någon och sen använda odödligheten när man ska typ ta över något eller vill spränga deras Turret camp eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rorax
Enda man behöver göra är att sikta med sitt helningsvapen och följa efter någon och sen använda odödligheten när man ska typ ta över något eller vill spränga deras Turret camp eller liknande.

Antingen spelar man på det viset eller så försöker man hjälpa alla i sitt lag att överleva så länge det går.
Prova att ha två-tre personer vid liv samtidigt. Då blir det rätt snabbt kaotiskt och extremt utmanande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Antingen spelar man på det viset eller så försöker man hjälpa alla i sitt lag att överleva så länge det går.
Prova att ha två-tre personer vid liv samtidigt. Då blir det rätt snabbt kaotiskt och extremt utmanande.

esh KANYLPISTOL!! <3 lätt roligt vapen

Visa signatur