Permalänk

Ensam på en öde Ö

Klassiska frågan dock så är det inte i antal utan vikt denna gång

Vad skulle du ta med om du fick ta med dig ca 1kg prylare me dig? Du ska leva så länge som möjligt.

Själv hade jag nog tagit med en hyffsat rejälyxa + några tomflaskor;)

Permalänk
Medlem

En mobiltelefon

Permalänk
Medlem

En upplåsbar flotte

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

Hm... intressant fråga. En vattentät, stryktålig, energisnål satellittelefon kanske.

Permalänk
Medlem

Ni har nog missat "Du ska leva så länge som möjligt."
Med flotte så går de väl lättare att åka ut och lägga nät...

Men fattar inte hur mobil/satellittelefon ska hjälpa dig leva på ön...

Själv hade de vart fiskenät (typ 0.01kg), liten yxa(0.5kg), flinta sten (0.1kg), swiss army knife (0.1kg) sen sån där grön plast "täcke" för resten av vikten...

Det här får mig tänka på den där swecaren som planerade att åka iväg till någon öde ö och leva där. Har namnet på tungan nu, gah. Men någon som vet vad det blev av "projektet"?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Men fattar inte hur mobil/satellittelefon ska hjälpa dig leva på ön...

Det står ingenting om att man inte får skaffa hjälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Det står ingenting om att man inte får skaffa hjälp

Topic "Ensam på en öde Ö"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Topic "Ensam på en öde Ö"

Skicka hjälpsändningar via fallskärm? Är ju fortfarande ensam tekniskt sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Det här får mig tänka på den där swecaren som planerade att åka iväg till någon öde ö och leva där. Har namnet på tungan nu, gah. Men någon som vet vad det blev av "projektet"?

Var det inte han baracuda eller nått? Jag har för mig att han även ville köpa en egen ö.

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Medlem

Liten yxa, multitool, fiskenät, tomma plastflaskor, kokkärk, eldstål och snöre. Borde inte väga så mycket mer än 1kg, och om det gör det så står det faktiskt "ca 1kg".

Permalänk

Eldstål, kniv och sedan en vattentät solcellsdriven radio.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

En sån där supertunn laptop (Måste ha tårdlöst som kopplas till satelit då) .Sedan kan man väll bygga solcells-paneler av kokosnötter för att ladda batteriet.

Permalänk
Medlem

1 KG winergum (stavning).

Eller en liten rostfi lättviktsyxa (0.3 KG) Har en sådan.
En morakniv (0.1 KG)
Ett stort förstoringsglas (0.2 KG)
Flintasten (0.2 KG)
Balsnören som man har på höbalar, starka, smala och aslätta. 30 Meter (0.3 KG)

Permalänk

En mobil med stark antenn för att kunna ta kontakt direkt med paraboler

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Hette inte ö snubben på swec baracuda eller ngt?

Permalänk
Medlem

Machete, nät, lättviktspressenning, kniv, kortlek (går att göra mycket roligt med en kortlek )

Och sen tar jag en sån här bara för att sova i och leka med http://youtube.com/watch?v=6dbFrE-OWUw

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

1kg konserver med mat!

Permalänk
Medlem

1kg av mina bästa cd-skivor... Skulle då ta med mig mina bästa cd-skivor som jag kunde sitta å kolla på å minnas vilka ljuva betar som jag spelade på dessa cd-skivor...
Sen i nödfall skulle jag kunna ha sönder en skiva som jag tröttnat på, bara för att jag stirrat sönder låten som är på den, och använda den som en dolk för att hugga halspulsådern av ngt handikappat vildsvin som simmat ut och bosatt sig på ön.
Om nu svinet mot all förmodan skulle överleva hugget tar jag fram Absolut 14is. å helt plötsligt börja sjunga Basshunters låt Boten ANNa eller vad den hette. Då skulle svinet dö av min ljuva isande och skråvlande stäma "JAAAAAAAAG KÄNNNNER EN BOOOOOT, HON HETER ANNNNNNA.... Och jag drivarar upp i hennes CHANNNEL, ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ANNNNAAAAAAA...".
Sen skulle jag tacka min mamma för att hon blandat ihop mina skivor och lagt min brorsdotters skiva i min heliga samling, för jag hade inte kunnat röra ngra av mina Metallicaalbum... Phuuuu... Nu överlever jag ett tag iaf...

Dock skulle jag sakna min herliga insjunkna datastol som jag fått lämna kvar där hemma bara för att det väger mer än 1 kg... då hade jag kunnat paddla iväg:(

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

lätvikts presening, lätvikts yxa, kniv, aluminium gryta, sovsäck. med det borde man klara sig ^^

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Hedersmedlem

Machete, plastflaskor, eldstål, tarp, titankärl, antibiotika och myggnät.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Kniv, eldstål, fiskelina + krokar, myggnät, Peppar machete en tändare också för smidighetens skull, en liten alu gryta.resten löser man nog tids nog:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

Jag lägger till fiskelina och krokar, det väger ju i princip ingenting.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Snackar vi öde Ö utanför grönland eller en sån här härlig tropisk Ö ?^^

Fiskenät, myggnät, något att hugga/jaka med typ machete lr yxa, massa rep och presening.

Så klarar man sig nog ett jävla bra tag och kan påbörja sin ghettomodflotte för att ta sig hem ^^.

Permalänk

Om man skulle ta med mat som väger max1kg vad ska man välja för att överleva så länge som möjligt på endast de? ^^

Permalänk
Medlem

en beachvolleyboll av märket wilson

Visa signatur

Ich Mag Zu Scheissen, Das Bist So Schön, Und Das Reichen Lecker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
Om man skulle ta med mat som väger max1kg vad ska man välja för att överleva så länge som möjligt på endast de? ^^

Svar enligt Boston Tea Party:
Mjölk.

Fast jag tror på nån form av torkat kött om man ska tänka på viktkravet. 1kg mat lever man inte länge på iaf.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Svar enligt Boston Tea Party:
Mjölk.

Fast jag tror på nån form av torkat kött om man ska tänka på viktkravet. 1kg mat lever man inte länge på iaf.

tror också på något frystorkat eller dylikt

Permalänk
Medlem
Permalänk

vatten kan man ju alltid få via kondens och dylikt? om man nu tar me en presening lr dylikt.

Permalänk
Sötast

1KG mat? är väl normalkonsumptionen dagligen ungefär?