Funkar partitionerade hårddiskar i externt kabinett?

Permalänk

Funkar partitionerade hårddiskar i externt kabinett?

Tänkte köpa ett externt chassi för mina två gamla ide-hårddiskar. Och har då kollat på ACRyan boxduo (https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ACR-HD50...). Läste på deras hemsida att det fanns olika varianter av denna box och att man kunde välja mellan att få två hårddiskar eller att man kunde kombinera hårddiskarna så det såg ut som en. I det senare fallet skulle disk 2 tömas på information...

Jag hade dock inte tänkt kombinera något utan ha hårddiskarna som det är. Dock är en av hårddiskarna partionerade och det ligger information på denna som jag inte vill förlora! Kommer det dyka upp som tre hårddiskar då om jag kopplar via usb eller kan jag komma att förlora innehållet på en (eller fler) partitioner? Någon som har erfarenhet av partitionerade hårddiskar i externa chassin?

Permalänk

Chassit du länkat till skall det inte vara något problem att stoppa in dina befintliga diskar i. Är ett vanligt chassi utan RAID-funktioner eller andra finesser.

Finns kanske andra versioner som klarar RAID, JBOD m.m

Permalänk

Raidfunktion är en funktion som sammanlänkar två hårddiskar så det ser ut som en eller?