Permalänk

Razer Copperhead eller Razer Lachesis?!

Ska köpa ny mus snart, för blir snart en ny dator med

Antingen Razer Copperhead, eller Lachesis.. Kom med tips varför den ena skulle va bättre än den andra? Lachesis har 4000dpi, men visst, lite för onödigt kanske? Och sen lite med smak sak, hade tänkt mig en grön Copperhead(om det nu blir den) som passar till min gröna Razer Mantis Control Mat också, och Lachesis kan man välja antingen blå eller vit.. Båda är gaming möss och det är de jag syftar mest på att använda dom för!;)

Razer Lachesis: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340876

Razer Copperhead: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=201

Kan också lägga till om Razer Diamondback 3G är något:http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1114

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig köpt en Copperhead iallafall, men har ej provat Lachesis så jag vet inte något om den heller.
Diamondback 3G hade nog jag köpt, tycker formen är rätt så smidig även om jag tycker kanske större möss är bekvämare att använda vid annat än gaming.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog valt Diamnondback 3G utan att göra en massa efterforskning. De andra kör ju laser och jag är skeptisk till om det är bättre, även om det ger möjlighet till högre dpi. Men du behöver antagligen inte mer än 1800 dpi ändå även om du kör high sens.

Försök hitta lite reviews och åsikter och se om någon av modellerna lider av några brister eller har någon egenskap du inte gillar så kanske du kan sortera bort någon.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Avstängd

Lachesis låter som en mäktig mus.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g1sk3n
Lachesis låter som en mäktig mus.

Jo jag vet men passar blått verkligen till en grön musmatta?

Permalänk
Medlem

Jag har en Copperhead och är grymt nöjd med den, enda problemet jag har är att det sköna gummi "överdraget" på mus-knapparna börjar trilla av lite närmast scrollen men det är inget som sänker prestandan.
Vad jag har förstått så har dock vissa haft problem med den (vet inte riktigt vad och har aldrig haft några problem själv)

Du kan ju kanske testa vilken mus som är skönast också på något ställe som har båda? Skulle nog också kolla på Deathadder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semenra
Jag har en Copperhead och är grymt nöjd med den, enda problemet jag har är att det sköna gummi "överdraget" på mus-knapparna börjar trilla av lite närmast scrollen men det är inget som sänker prestandan.
Vad jag har förstått så har dock vissa haft problem med den (vet inte riktigt vad och har aldrig haft några problem själv)

Du kan ju kanske testa vilken mus som är skönast också på något ställe som har båda? Skulle nog också kolla på Deathadder.

Aa, jag hade tänkt att åka in till en stad snart och känna och kolla på dom

Permalänk
Avstängd

Ska också köpa ny mus snart, och det står mellan Deathadder och Lachesis, tyvär är ju inte lachesis ute än.

Copperhead skulle jag aldrig köpt idag då deathadder är bra mycket skönare och bättre (iaf för mina händer och tycke)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Ska också köpa ny mus snart, och det står mellan Deathadder och Lachesis, tyvär är ju inte lachesis ute än.

Copperhead skulle jag aldrig köpt idag då deathadder är bra mycket skönare och bättre (iaf för mina händer och tycke)

Bra val där Lachesis är visst ute :S på komplett.se och något mer ställe för ca. 500:- ! Så, köp Lachesis 4000dpi ^^

Permalänk
Medlem

Jag köpte ny mus för ca 1 månad sedan... jämförde lite olika gamingmöss och kom fram till att Habu var min stil. Skön form, inga piggar som på Diamondback och så har den 2000 dpi, 1000Hz och utbytbar sidomodul för musknapp 4 och 5. Den har även knapp 6 och 7 till att snabbjustera dpi'n (ungefär som sens) i universiell användning. Alla knappar är konfigurerbara med mjukvaran som följer med och det enda problemet med den är att om din dator är för gammal och långsam så kan ett snabbt drag (i ett fps-spel) bli ett hopp i rörelsen istället för en svepande rörelse. Men jag har aldrig upplevt detta och spelar väldigt mycket.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slimmie
Bra val där Lachesis är visst ute :S på komplett.se och något mer ställe för ca. 500:- ! Så, köp Lachesis 4000dpi ^^

595:- annars och den kommer inte in i lager förräns 2007-11-06.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
595:- annars och den kommer inte in i lager förräns 2007-11-06.

Sa Ca. 500 ^^ nehepp , blir ändå Deathadder tror jag :S

Permalänk

Lachesis verkar vara ute nu. Har någon fått sitt exemplar?

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Ja, jag har fått min.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk

Berätta gärna om hur den känns i handen och hur den presterar. Funkar firmware man får med bra eller blir man tvungen att uppgradera?

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker den känns rätt så bra i handen nu när jag vant mig vid designen, har kört mx-510 i 4 år nu så det var en rejäl omställning. Lite svårt att säga hur den presterar utan att ha något att jämföra med, då det aldrig varit något jag tänkt på (har haft så lite uttrymme att jag inte kunnat köra låg sens + musmatta), kan bara säga att den gjort vad jag velat :P. Har inte haft något som helst problem med firmwaren eller mjukvaran, så jag skulle inte behövt uppdatera även om det nu fanns en uppdatering.
Hittills är jag nöjd med mitt köp, men det är lite svårt att utvärdera en mus helt efter bara 2½ dag.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Har provat i princip alla de svindyra ûber mössen som finns på marknaden, blev alldrig nöjd och bestämde mig (i ren "desperation") för att prova en billig jäkel, beställde en Intellimouse explorer 3.0 och jag har alldrig någonsin sett tillbaka. Den är suverän.

Permalänk
Avstängd

Vill mest veta om denna verkligen klarar snabba rörelser osv utan att skippa osv.

Just därför laser möss har varit skrot hitills.

Älskar designen då jag gillade boomslang, men måste hitta lite bra reviews där dom testar lasern riktigt

Edit: Jag körde 3.0 i många år, men nu är den rent skit, kvaliten är så fruktansvärt dålig på den.
Ja det är en grym spelmus även med sina fjuttiga DPI, men deathaddern slår 3.0 på precis alla punkter.

Permalänk

Har testat Lachesis nu och kan bara säga att den inte är så himla bra men inte himla dålig heller (för mig). Sidoknapparna är väldigt sega om man jämför med Deathaddern så jag får nästan ta i lite för att det ska klicka till. Detta kan leda till att jag höger- eller vänsterklickar av misstag. Jag gillar inte passformen helt. Deathaddern passar mycket bättre i min hand. Med Lachesis känns det som att man måste trycka ner främre delen av handen för att få ett bra grepp om den. Sen vet jag inte om jag har rätt sens (har Qpad low sense matta). Jag har inte Windows så jag kan inte använda drivrutinerna däremot kan jag vad jag antar byta sens med hjälp av de två knapparna på höger sida. Mushjulet och Razer märket blinkar till då och musen är oanvändbar för ca 1-2 sekunder. Har jag inte fast grepp om musen hoppar markören till när jag klickar. Sen en sak till... Den pulserande loggan påminner om en person med andningsproblem. Den är inte jämn med andra ord som på min Deathadder speciellt vid slutet och början av pulsationen.

Annars är den väl "ok". Jag ska prova den med lite spel som Nexuiz.

edit:

Har tagit bort en annan mindre musmatta under Qpad:en och nu kan jag hålla musen slappt utan att det hoppar till så mycket.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Vad spelar du för spel?
Copperheaden kan man inte spela precisionspel med, såsom first person shooter, den går inte att dra snabbt med. Den går inte att precisera med. Tro mig, alla som säger att den är bra har helt fel. Har precis köpt mig en razer diamondback 3g.. funkar riktigt bra, alla snabba rörelser och små drag hänger med.

En mustestare

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Har testat Lachesis nu och kan bara säga att den inte är så himla bra men inte himla dålig heller (för mig). Sidoknapparna är väldigt sega om man jämför med Deathaddern så jag får nästan ta i lite för att det ska klicka till. Detta kan leda till att jag höger- eller vänsterklickar av misstag. Jag gillar inte passformen helt. Deathaddern passar mycket bättre i min hand. Med Lachesis känns det som att man måste trycka ner främre delen av handen för att få ett bra grepp om den. Sen vet jag inte om jag har rätt sens (har Qpad low sense matta). Jag har inte Windows så jag kan inte använda drivrutinerna däremot kan jag vad jag antar byta sens med hjälp av de två knapparna på höger sida. Mushjulet och Razer märket blinkar till då och musen är oanvändbar för ca 1-2 sekunder. Har jag inte fast grepp om musen hoppar markören till när jag klickar. Sen en sak till... Den pulserande loggan påminner om en person med andningsproblem. Den är inte jämn med andra ord som på min Deathadder speciellt vid slutet och början av pulsationen.

Annars är den väl "ok". Jag ska prova den med lite spel som Nexuiz.

edit:

Har tagit bort en annan mindre musmatta under Qpad:en och nu kan jag hålla musen slappt utan att det hoppar till så mycket.

Nice att den är ute ^^
Fotografera och lägg ut bilder på den!

Permalänk

Lite kassa bilder från mig då... Notera att även Deathadder är med.

edit:

la upp nya bilder

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk

Shiet, lika som bär

Smutsiga också ser jag.. Vart beställde du den ifrån?

Permalänk

Webhallen

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pheting
Vad spelar du för spel?
Copperheaden kan man inte spela precisionspel med, såsom first person shooter, den går inte att dra snabbt med. Den går inte att precisera med. Tro mig, alla som säger att den är bra har helt fel. Har precis köpt mig en razer diamondback 3g.. funkar riktigt bra, alla snabba rörelser och små drag hänger med.

En mustestare

Uhuh?? "Copperheaden kan man inte spela precisionspel med"

Jag spelar quake 2,3... cs... UT.. osv och jag kan bara säga att du måste verkligen spela med fel sens/dpi.. Det tar tid att lära känna Copperheaden så är det bara... Har även 5 polare som spelar med mig och kan inte annat än hålla med mig. Tycker den är grym och det är inte ofta jag missar med "awp ryck" eller snabba vändningar/drag.

Aja smaken är som baken. Alla kan ju inte gilla samma sak...:)

EDIT: Kanske beror på musmatta?, Jag har en mjuk Qpad i alla fall.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Jag hade Diamondbacken tills den gick sönder för nån vecka sen. Va då sugen på att köpa Copperheaden då jag tycker den e skönare pga den är lite högre. Men så fick ja känna på Deathaddern, o slog till direkt.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Lachesis och jag ångar det bittert.

Den är helt oergonomisk och djävligt buggig den fungerar inte bra tillsammans med min G15 (G15 fungerar inte vid boot men i windows gör den)

Ibland hittar datorn inte musen och då måste koppla ur musen och koppla dit den igen

Permalänk

Blir nog en Deathadder.. Orka att loggan lagg-pulserar? Störande.. Och det är nog inte så mycket skillnader, och deathaddern ligger nog finare i min hand, för den är högre. ;]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slimmie
Blir nog en Deathadder.. Orka att loggan lagg-pulserar? Störande.. Och det är nog inte så mycket skillnader, och deathaddern ligger nog finare i min hand, för den är högre. ;]

Det går att stänga av

Men i alla fall en riktig dålig mus, borde inte ha gått från Logitech

Permalänk

Jag hade inte läst manualen så jag trodde att högerknapparna var till för öka och sänka dpi men det var fel. Det var visst de 2 bakom hjulet. Nu har jag sänkt till lägsta, det hackar ingenting och jag kan utnyttja hela mattan. Jag antar att jag ska köra på lägsta dpi eftersom jag kör på lowsense. Jag ska testa ifall mitt G15 fungerar vid boot. Det låter väldigt konstigt att det inte skulle göra det men man vet inte med Razer eftersom de har haft problem med vissa moderkort.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB