Vilka gamla spel spelare ni, om och om igen?

Permalänk
Medlem

Vilka gamla spel spelare ni, om och om igen?

Som topic lyder, vad har ni för spel som ni typ en gång om året slänger in på burken och lirar igenom?

Har själv ett par stycken såna spel.. eller ja.. tre om jag ska vara exakt,

Settlers 2 - bästa strategiliret i settlers-serien, och i strategi-genren öht imo.
Dungeon Keeper 2 - enda spelet jag vet som... har den stämning som spelet har
Thief 3 - smyg-lir i all ära, men de är fanimig bäst när det är gömma sig i skuggor osv som gäller, å inga skumma värmekameror å allt vad nu de moderna stealth-spelen kan innehålla.

Vad har ni för gamla lir som ni inte kan slita er helt ifrån?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

starcraft, zelda oot, goldeneye

Permalänk
Medlem

KotOR och dess uppföljare, Resident Evil 4 och Mafia spelas om lite då och då.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Master of Orion 2 - Bästa strategispelet som någonsin skapats
Civilization 2 - Alltid mycket underhållande att erövra världen.

Permalänk
Medlem

Arcanum: of steamworks and magic obscura, om å om å om å om igen

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem

Har bara hänt med ett enda spel, Diablo 2 och då bara för att jag inte klarat det på Hell.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När jag är hemma hos farsan på jul/sommar o så så spelar jag Dungeon keeper 1. Det är så extremt roligt, ett av de bästa spel någonsin och typ enda roliga han kan köra. Tycker personligen att tvåan är skittråkigt i jämförelse, även om det är kul det med.
Sen Jagged Alliance 2 spelar jag lite då o då.
Förr var det Baldurs gate 2 med, men det har jag inte tid till längre tyvärr.
Oj, givetvis Diblo 2 som ovanstående sa.

Permalänk
Medlem

JAg har spelat om Zelda a link to the past ganska många gånger

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

Operation Flashpoint, oöverträffad realism.

Permalänk
Medlem

Deus Ex, Hitman.

Permalänk
Medlem

Half Life 1 har jag spelat igenom 4-5 gånger. 2:an två gånger.

Little Big Adventure 1 har jag spelat igenom typ 8 gånger.

Little Big Adventure 2 har jag spelat igenom typ 5 gånger.

Sen äre typ lite diverse Quake 1, 2, 3. Doom, Hitman-spelen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Monkey Island 2-3
Fullthrottle
Runaway a road adventure..

Jaa typ bara adventure Klick&Play spel jag orkar spela flera ggr ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Det spel som jag varvat flest gånger är GTA: Vice City men nu var det ett tag sen senast. Annars brukar Oblivion vara ett spel som jag kan köra igenom lite då och då.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Diablo 2: Aldrig heller klarat på hell än.
Settlers 2: Underbart
Heroes 3: Fortfarande riktigt bra.
Need For Speed Porsche: Av nån anledning plockar jag fram de nån gång per år.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Många gamla klassiker man återvänder till när man tröttnar på modernt skräp

Deus Ex, System Shock 2, CivII, Colonization, EU2, Warcraft 2, Thief mfl

Permalänk
Medlem

Har upprepade gånger kört om strategispelet "Emperor : Battle of Dune".

Brukar inte gilla strategispel så värst mycket, men det är något som lockar i detta.
Först blir man mer och mer förbannad på motståndaren som gör det till ett helvete att bygga upp sin bas och bryta krydda i fred.
Känslan när man till slut lyckas hämnas, genom att totalbomba hans bas till grunden med sin uppbyggda fettoarme, är underbar...
"Ahh, där fick du din jävel" känslan är påtaglig i detta spel även om det är datorstyrda motståndare..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ti 4400
Diablo 2: Aldrig heller klarat på hell än.
Settlers 2: Underbart
Heroes 3: Fortfarande riktigt bra.
Need For Speed Porsche: Av nån anledning plockar jag fram de nån gång per år.

Ahh, heroes 3 glömde jag. Älskar grafiken, ljudet och känslan. Det spelet är så mysigt. NfS Porsche har jag försökt med, men det hänger sig alltig på nåt ställe o går inte komma vidare tyvärr

Permalänk
Medlem

Inga. Klarar inte spela om spel flera gånger, lika lite som jag klarar av att se nästan alla filmer fler gånger än en. Multiplayer är ju en annan sak dock.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Alla Unreal Tournament spel förutom UT2k3. Också en massa psx och snes RPGs. Duke Nukem 3D bör också nämnas.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Jag har nog tappat räkningen på hur många gånger jag har kört igenom HL1

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Spel jag bara får för mig att installera och köra om lite då och då är nog:
Full Throttle
Mafia
Grim Fandango
No One Lives Forver 1 & 2

Jag är nog mer addicted till att se om filmer igen.
Ser typ 1-3 filmer per dag, gamal eller ny spelar ingen roll.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Morrowind och TTD går lite då och då här hemma. Annars är jag nog också mer för att se om filmer tillskillnad från spel som nämnts här ovan. LotR har man ju sett 15+ gånger...

Permalänk
Medlem

Settlers 2 och Heroes of might and magic 3 brukar jag alltid spela nån gång. Dessa spel har präglat hela min barndom.:'D

Permalänk
Avstängd

Daggerfall, så in i hilvetes STORT!
Ducktales 1-2, mest för nostalgitrippen
Tetris ärdet väl ingen som släpper?
Pokemon spel
Samt worms armageddon, spelas flitigt i flera år nu i multiplayer med flickvännen.

Permalänk
Medlem

Deus Ex samt Max Payne ska spelas igenom varje år :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Spel jag bara får för mig att installera och köra om lite då och då är nog:
Full Throttle
Mafia
Grim Fandango
No One Lives Forver 1 & 2

Jag är nog mer addicted till att se om filmer igen.
Ser typ 1-3 filmer per dag, gamal eller ny spelar ingen roll.

Total annihilation
Final fantasy VII
Fallout 1 och 2
Diverse Snes spel
Grim fandango är ett spel jag spelade om och om igen, för längesen.
hur får du det att funka nu, min grafik är bara helkonstig när jag installerar det nu. Jag installerade patchen, men det enda det gjorde var att spelet inte krashade så fort jag pratade med någon. allt som är i 3d är helknasigt, ibland ser man inte ens det som ska vara i 3d. hur har du gjort ?

Permalänk
Medlem

heroes of might and magic 2 (hatar alla efter 2an)

Permalänk
Medlem

Full throttle
Mafia

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
heroes of might and magic 2 (hatar alla efter 2an)

tvåan och trean är enkelt bäst.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Deus Ex - FPS/RPG-hybrid som utspelar sig i en dystopisk framtid. Annorlunda varenda gång man spelar igenom det.
Mafia - 30-tals gangsterspel med otroligt bra story.
Grim Fandango - Härligt äventyrsspel som utspelar sig i dödsriket.
Jagged Alliance 2 - Turordningsbaserat taktiskt strategispel. Inte i närheten av så bra som de andra, men absolut inte dåligt och går att spela igenom många gånger.

Det var de spelen jag kom på direkt.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."