Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

har fått min svarta n95 å den är RIKTIGT fin!, inget mer glapp eller ljud ifrån skärmen! och man får sipder man 3 filmen i mobilen en rolig sak om ni har några frågor så kan ni fråga och den nya skärmen känns RIKTIGT SKÖN!

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att byta bakgrund i vanliga N95 utan att ha orginalbakgrunden som en ram runt?

Och är det svårt att göra egna teman?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
har fått min svarta n95 å den är RIKTIGT fin!, inget mer glapp eller ljud ifrån skärmen! och man får sipder man 3 filmen i mobilen en rolig sak om ni har några frågor så kan ni fråga och den nya skärmen känns RIKTIGT SKÖN!

Antar att du köpte den hos tre?
Följer det med massa skitprogram som krånglar till gpsen med att hämta kartor från tre osv?
Gjorde så på min gamla a925 från tre.
Hur funkar gpsen i övrigt? Som gamla N95?

Inga upptäckta buggar än?

Och viktigaste frågan; Hur är batteritiden? Iofs kanske du inte hunnit märka det än, men du kanske kan säga om den suger lika mycket ström som den gamla?

Permalänk
Hedersmedlem

jobbigt att nokia lanserar den olåsta n95 8gb till nästa år =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InfraRed
Antar att du köpte den hos tre?
Följer det med massa skitprogram som krånglar till gpsen med att hämta kartor från tre osv?
Gjorde så på min gamla a925 från tre.
Hur funkar gpsen i övrigt? Som gamla N95?

Inga upptäckta buggar än?

Och viktigaste frågan; Hur är batteritiden? Iofs kanske du inte hunnit märka det än, men du kanske kan säga om den suger lika mycket ström som den gamla?

jepp har köpt den genom 3, nja, vad är skit program? typ som skype, msn , mobil tv eller vad menar du?

Jo gps känns MKT snabbare, typ ca 30 sek tog det första gången och jag var vid ett fönster i en lägenhet och den fick ungefär 5-10 meter felmarginal så det känns mkt bättre, en sak till är att man få se hur mkt den laddar ner för att få in din position snabbare.

Buggar har jag inte hittat än men den är ju inte precis lika snabb som en mobil med märkets egna programvara men känns mkt snabbare än den vanliga n95 iaf.

nja jag har laddat den fullt nu å har tryckt runt lite å den är fortfarande full men vi får se imorron då jag har använt den lite mer.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Avstängd

äntligen lite gott om n95:an

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
äntligen lite gott om n95:an

yes, den svarta n95 borde vara den dom släppte innan, tycker bara synd om alla som har köpt den vanliga...den här känns mkt mer som en färdig produkt än den gammla n95!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

yes, den svarta n95 borde vara den dom släppte innan, tycker bara synd om alla som har köpt den vanliga...den här känns mkt mer som en färdig produkt än den gammla n95!

kanske respekten för nokia kan komma tillbaks igen nu då för som folk klagade på den gammla var ju bara för mycket.

var inne på att köpa den n95 8gb men ändrade mig och köpte en htc TyTn 2 i stället (mycket nöjd)

ni som har den svarta. hur är batteritiden? är den bättre eller äter den större skärmen upp det lilla extra i batteriet?

för ni som undrade tidigare så är batteritiden på min tytn2 ca 2.5 dagar med måtligt användande.
laddade natten till fredag och behövde ladda igen måndag eftermiddag (lite gps lite harpan ^^ mycket sms mail och internet kanske 45 min prat i tele, inget wifi 1 dag bluetooth)

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Dom borde ha någon form av utbytesprogram, man skickar in sin gamla och lägger till en slant och får en riktig N95 ^_^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
kanske respekten för nokia kan komma tillbaks igen nu då för som folk klagade på den gammla var ju bara för mycket.

var inne på att köpa den n95 8gb men ändrade mig och köpte en htc TyTn 2 i stället (mycket nöjd)

ni som har den svarta. hur är batteritiden? är den bättre eller äter den större skärmen upp det lilla extra i batteriet?

för ni som undrade tidigare så är batteritiden på min tytn2 ca 2.5 dagar med måtligt användande.
laddade natten till fredag och behövde ladda igen måndag eftermiddag (lite gps lite harpan ^^ mycket sms mail och internet kanske 45 min prat i tele, inget wifi 1 dag bluetooth)

om jag ska vara ärlig så är det två stycken saker som är dålig med den nua n95 ena är att de 8gb inbyggdna måste man använda usb å det går inte så jätte fort och att den inte har ett bra tangetbord, men annars är det riktigt nice, riktigt snygga också, tyvärr så måste jag testa batteriet lite mer innan jag vet men jag tycker iaf att tytn II är för stor och kameran i den är ju inte precis jätte bra heller. men det är säkert en bra mobil

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

om jag ska vara ärlig så är det två stycken saker som är dålig med den nua n95 ena är att de 8gb inbyggdna måste man använda usb å det går inte så jätte fort och att den inte har ett bra tangetbord, men annars är det riktigt nice, riktigt snygga också, tyvärr så måste jag testa batteriet lite mer innan jag vet men jag tycker iaf att tytn II är för stor och kameran i den är ju inte precis jätte bra heller. men det är säkert en bra mobil

Hur är kameran jämfört med originalet (Rörliga föremål) "shutter lagen" från avtryck till att bilden faktis tas?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retret
Hur är kameran jämfört med originalet (Rörliga föremål) "shutter lagen" från avtryck till att bilden faktis tas?

Jag tyckte då att dom är ganska lika...

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

ah..ok jag hadde nog hoppats på nån förbättring där också..men men är bra sugen på en ändå

Edit: Det måste väll ändå stå fel på 3's sida 1GB RAM-minne har den väll inte?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Citat:

jag kommer tyvärr inte ihåg hur det var på den gammla men den nya kan inte ta bilder på något rörlig iaf! jag försökt å alla dom bilderna blir helt förstörda men om de får stilla blir bilden mkt bra.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

ah..ok jag hadde nog hoppats på nån förbättring där också..men men är bra sugen på en ändå

Edit: Det måste väll ändå stå fel på 3's sida 1GB RAM-minne har den väll inte?

mmmm telefonen har 128mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
mmmm telefonen har 128mb

man får ca 120 mb ram, 134 mb telefonminne och 7,5 gb massminne

jag kan satt på gps å allt skit å ramen är fortfarande på över 70...undra hur man ska få den att komma ner till under 50, satte på ett spel plus musik i bakgrunden å ramen låg fortfarande på ca 75 så mobilen verkar klara riktigt mkt

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon som vet ifall det går o låsa upp samt unbranda en tre låst n95 8gb? helst någon butik i stockholm som kan göra de

Permalänk
Medlem

en sak som är irri med n95 8gb är att den startar om sig ibland, typ som nyss skulle jag koppla ihop den men min headset å helt plötsligt startar den om...helt sjuk men kanske blir bättre sen, vettefan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

en sak som är irri med n95 8gb är att den startar om sig ibland, typ som nyss skulle jag koppla ihop den men min headset å helt plötsligt startar den om...helt sjuk men kanske blir bättre sen, vettefan...

Hmm jaså?
Så alla buggar är alltså inte borta? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm jaså?
Så alla buggar är alltså inte borta? :/

nope, de har du ändrat lite programvaran så vettefan...ingen programvara är helt bugg fri, lr har jag fel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nope, de har du ändrat lite programvaran så vettefan...ingen programvara är helt bugg fri, lr har jag fel?

Nej självklart är ingen mjukvara helt buggfri. Men en så grov bugg som att telefonen startar om sig borde de lyckats ta bort när de dessutom visste om problemet innan :/.

Hur ofta händer det?
Fler som har samma problem på den nya?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej självklart är ingen mjukvara helt buggfri. Men en så grov bugg som att telefonen startar om sig borde de lyckats ta bort när de dessutom visste om problemet innan :/.

Hur ofta händer det?
Fler som har samma problem på den nya?

jag vet faktiskt inte vad det beror på...för ram minne har den iaf så att det räcker...min förra p990 startade ju om sig när det var för lite ram minne, men det kan ju inte vara av samma anledning n95 8gb startar om sig :s har bara hänt mig 2 ggr så jag vet inte.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag har inte upplevt att telefonen har startat om sig någongång alls. Inte än iaf. Jag har bara hunnit pilla på den sen i torsdags dock

Nu saknar jag dock lite saker som min Sony Ericsson hade tidigare.
T.ex telefonstatus. Sammanfattning av minne ledigt och batteri i %.
Det kanske finns något program som fixar det?! Har aldrig kört S60 så jag vet som inte.
Hur ser man hur mkt ram som är ledigt osv? Tips på program?!!?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

du start mobilen om sig varje gång jag sätter på bluetooth å ska koppla ihop min handsfree! fick samma problem nu när jag gjorde det!

Visa signatur

Permalänk

Nån som vet vart man tar hem flash till mobilen?
Adobes hemsida är ju konstig. Det enda som jag sett där är en testversion som man måste registrera sig och sitt företags namn.

Bomba mig med förslag/länkar

Permalänk
Medlem

Nån som sett nån sida där man använt sig av N95 8GB's produktkod och kört in den på den vanliga N95:an??

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Nån som sett nån sida där man använt sig av N95 8GB's produktkod och kört in den på den vanliga N95:an??

låter inte som en bra idé.

iallfall jag har haft n95 8gb nu nårra dagar och den har aldrig buggat,hängt sig, startat om sig eller något liknande

den blir bara roligare att använda för varjedag som går för man lär känna den bättre..

en sak saknar jag dock, att man inte kan använda kamera led som en ficklampa.. hittade ett program som kan sköta de, men på n95 så lyser lampan rött ist, hahaha.. lite värdelöst

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud

varför inte prova? i värsta fall skiter det sig och du lämnar telefonen till service för omflashning går väl på en runt 300 spänn.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

nån som vet hur man får fram skype?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
nån som vet hur man får fram skype?

Installera och kör Fring.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum