Permalänk
Medlem

iPhone frågor

Funderar lite över min iPhone... När man har lyssnat på lite musik och sen slutat lyssna kan man stänga av iPoddelen, eller är det bara Homeknappen som gäller, undrar även samma sak för samtliga extra program. Det känns liksom inte som man avslutar det hela och låter det stå på när man går till startmenyn sen.

Det vore ju ett enormt batterislöseri om allting står på i bakgrunden utan att man använder det. Eller är det kanske så telefonen fungerar?

Visa signatur

Econo Me.se - Ekonomi, marknadsföring & entreprenörskap

Permalänk
Medlem

Vissa program stängs av när du trycker på homeknappen, och vissa program fortsätter att vara igång. Man kan säga att program som "behöver" vara igång är igång hela tiden, som t.ex. Apollo (om du är inloggad).

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem

Om du t.ex. har Apollo öppet och inloggad samt trycker home kommer det ligga i bakgrunden. Om du istället loggar ut och trycker home kommer det att avslutas. Samma med iPoden osv. Det är iaf vad jag fattat, kan vara så att det ligger o bakgrunden men det tror jag knappast då Apple brukar va bra på sånt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Bara att dra upp terminalen och dra en top eller ps -A och sen kill pid, easy as pie. Finns nåt program som gör samma sak också. Däremot behövs det ju inte alls för när du sätter telefonen i viloläge kommer allt sånt där (wifi, program osv) stängas av efter några minuter och då drar den minimalt med ström. Lätt att testa genom att dra igång ett bakgrundsprogram som inte stängs av, t.ex. ssh i en screen eller irc eller wifi med inloggning osv, så märker man att efter ett litet tag med avstängd skärm dör allt.

Kolla upp så du inte har en SSH-server som ligger och kör i bakgrunden bara, det hindrar telefonen från at gå in i fullt viloläge och pajar batteritiden rejält.

Visa signatur

hmm