Permalänk
Robot

Epic Silence

Det började med att jag ville ha en helt tyst dator för sovrummet. Men att bygga en tyst dator är ju inte direkt billigt. Så jag har letat delar i flera månader, men till slut så har jag funnit allt jag behövde. Tryck på power knappen och det är helt tyst =).

Spec.

Lådan är helt byggd i aluminium. Beg bitar som jag hittat lite här och där.

Moderkort : VIA EPIA M10000, 1 GHz
Minne : Twinmos 1 Gb, PC3200
Hårddisk : Samsung 2,5", 80 Gb
PSU : Pico PSU, 120 watt, 12 volt
AC/DC adapter : 5A vid 12 volt
Kylning : BORG HPC Mini, heatpipe

Storlek : 310 mm x 270 mm x 60 mm
Vikt : c:a 3 kilo
Cpu temp : idle 1 timme 30 grader

Bygg kostnad : 5000 SKr

Besök albumet: Epic Silence av sniperbob

Permalänk
Medlem

Fint bygge ta lite fler bilder på slutresultatet

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Skall försöka fixa en bygglogg, fick inte ladda upp mer bilder på galleri.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem

Fick en åtta av mig. Hade kunnat bli en nia med lite mer arbete på fronten och lite mer bilder över huvud taget.

Permalänk
Medlem

snajjsigt.. är det ngn som vet om man kan tjuvkoppla en picopsu och vart köpte du din?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

jaxen picopsu'n tjuvkopplar man på samma sätt som en vanlig

var rätt frän, dock fronten kunde gjort lite bättre men den var ändå väldigt redig gjord dock så finns det ingen ventilation alls? kan tänka mig att disken inte mår så bra så en springa upptill på 2-3mm hade nog hjälpt bra

btw mitt system idlar på samma temp efetr dagar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Behövs inga ventilations hål = inget damm, dessutom är det bara en 2,5" disk 5400 rpm, den blir inte så varm 32 grader efter en timme. Har inte kört den så hårt än.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
jaxen picopsu'n tjuvkopplar man på samma sätt som en vanlig

okey, det var vad jag var osäker på.. thnx..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Niiice!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Fett cool!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Avstängd

muahha , sött 7p

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk
Medlem

Får man fråga var du har köpt picoPSU'n? Och vad kostade den?