Permalänk
Robot

Projekt 15" Spektrum analysator

Fick inspiration från konstnären(?) Jean Octobon. Som har gjort en stor spektrum analysator som hänger på väggen (http://on-machine.com/home.html).

Så jag tänkte mig att jag skulle försöka att göra en liknande av en 15" TFT panel.

Den ska kopplas till min mp3-htpc.

Kom gärna med idéer, kritik och frågor!

Besök albumet: Projekt 15" Spektrum analysator av kadafi

Permalänk
Medlem

Skön ide där:), tänkte du använda skärmen som vanlig skärm till htpcn, eller ska du ha nån special mjukvara så det blir likadant som han hade?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Avstängd

Hoppas det blir bra! 10p

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Trtor på dig! Fan va nice om det blir bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kon87
Skön ide där:), tänkte du använda skärmen som vanlig skärm till htpcn, eller ska du ha nån special mjukvara så det blir likadant som han hade?

Tänkte Använda den såsom han hade :). Kanske använder den för bildspel och filmer också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller tummarna xD kommer nog blir riktigt snyggt!!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur ska du fästa skärmen i ramen?

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
Tänkte Använda den såsom han hade :). Kanske använder den för bildspel och filmer också.

vad för program till det?, annars är det ju rätt najs med bara bildspel på den

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli bra men fattar inte riktigt hur det kommer att se ut. GL

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derfla
Hur ska du fästa skärmen i ramen?

Ramen sitter redan väldigt bra utan något.. men jag tror att jag kommer använda epoxlim.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kon87
vad för program till det?, annars är det ju rätt najs med bara bildspel på den

Jag håller på att pillar med winamp :).. har inte riktigt fått till det.. exakt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
Ser ut att bli bra men fattar inte riktigt hur det kommer att se ut. GL

Kommer bli som en stor lcd display där jag kommer köra en Spektrum analysator eller bildspel.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Mycket spännande bygge, Självklart en 10a som förutsätter att det kommer nya bilder när projektet är klart.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Avstängd

Spännande kvalitetsbygge, blir en åtta.

Visa signatur

signatur?..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zewmah
Spännande kvalitetsbygge, blir en åtta.

Kvalitets bygge? Då andvänder man väll inte kemisk metall. Då går man till någon duktig Tig svetsare.. Eller så går man te en rörmokare och löder ihopp ramen. :S
Allt annat hadde vart bätre än kemisk metal..

Jag kallar det iallafal inte kvalitetsbygge men jag ser förbi detta. denna gong. och har get 10P för att jag gilla iden iallafal

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Kvalitets bygge? Då andvänder man väll inte kemisk metall. Då går man till någon duktig Tig svetsare.. Eller så går man te en rörmokare och löder ihopp ramen. :S

Jag kallar det iallafal inte kvalitetsbygge men jag ser förbi detta. denna gong. och har get 10P för att jag gilla iden iallafal

Då kan ju du tag och svetsa ramen åt honom?
Annars så är du ju ingen bil expert om du inte kan tig svetsa.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Gillar idéen... Ska bli kul att se resultatet!! 10p

Permalänk
Medlem

10 för kreativiteten

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tater
10 för kreativiteten

inte så kreativt att göra en copy, men well.. 8 p för att det inte är en pappkartong med dator

Permalänk

Eller om man har ett gymnasium eller likande som har nåt med industri/svets så är det bara att lämna in den där . Hade du bott nära åmål, så hade jag kunnat svetsat det åt dig med TIG-svets . Går industriprogrammet .

Btw vad är det för program du har för att få det spectrumet ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Eller om man har ett gymnasium eller likande som har nåt med industri/svets så är det bara att lämna in den där . Hade du bott nära åmål, så hade jag kunnat svetsat det åt dig med TIG-svets . Går industriprogrammet .

Btw vad är det för program du har för att få det spectrumet ?

Använder som jag fixat lite med.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten

Va? Svetsa för en dekorationsram?! Vad är det som är så avskyvärt med den kemiska metallen?

Hur den betydligt lättare kan slipas ner?
Hur den inte syns alla lager lack?
Hur den inte är är en bärande konstruktion och därför inte heller behöver tillverkas med någon tanke på att utsättas för vidare hög belastning?

Tydligen så är det ända grabben borde göra, liksom sett ur ett proffsperspektiv, att bygga sig ett stålverk, smälta stål och sedan gjuta hela kalaset... Liksom. För att det ska bli ordentligt.

Har du uppfattat mig korrekt rätt nu Bil_experten?

Visa signatur

signatur?..