Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk
Medlem

Har ordnat till en server nu, inställd på att köra Headquarters, dock inte hunnit testa den så den är nere nu. Hardcore.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riddick
Jag fick bättre ping "maxpackets 100" hade den på 30 förut.

http://cache.www.gametracker.com/server_info/87.96.165.35:289...

hur mycket bättre blev pingen då?

Permalänk
Medlem

Det är synd att dom inte gjorde spelet mer omfattande. alltså att man prompt måste spela 10mot10 på sin Höjd för att kaoset inte ska bringa spelaren till vansinne. Förstår inte hur utvecklare alltid och återigen alltid måste släppa spelen innan det är färdigt. Det är som om nivådesignaren har kastat ihop kartorna i ren panik den sista veckan innan releasen. För att dom varit så fokuserade på att hålla sin tidsplan att de inte tänkt på att första intrycket gör allt. När jag för längesedan såg en kort film på spelet höjdes mina förhoppningar till höjden. Att det skulle konkurera bort BF2 på alla håll och kanter.

Men besvikelsen är ett faktum. Jag förstår inte varför, låt oss säga min karaktär sparas på datorn. Så att när jag formaterar datorn blir av med alla mina sparningar på den. Varför inte följa exempel där man ansluter till en masterserver där ens karaktär ligger sparad. Så att man loggar in i början och, voila där är den. All statistik förvaras sålänge man behagar. Och man kan spela på vilken dator som helst. Grafiken är ju kanon. Men vad används den till? Inte något nyskapande iallafall. Att man sedan levlar var 5:e minut har gjort att jag själv är högst möjliga rank. På otroligt kort tid. Inte ens en vecka. Battlefield 2 spelade jag i 300timmar och uppnådde under dessa ranken Master Sergeant. Det ger spelet längre liv. En morot att ständigt sträva efter. Jag vet inte om Activision eller vilka som nu kommer släppa patcharna kommer åtgärda ens något av de problem jag anser vara störst med cod4. De hade grunden att bygga ett slott, men de byggde en villa.

Det är mina åsikter som ni gärna får kommentera på alla möjliga vis.

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Hedersmedlem

något som jag tycker är dåligt också är att man inte kan skapa grupper som man kan i bf2

Permalänk
Medlem

Jo själva Ranken får ju ingen betydelse. Den kunde nästan slopas. I Bf2 är det ju viktigt med rank då man kan ansöka om commander. Högre rank ger förtur. Det spelet är så otroligt mycket mer genomtänkt

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

dock så buggar ju bf2 varannan sekund och hitboxen är ju mer felplacerad än något annat spel, så går ju inte att jämföra

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Mja, det mesta i hitboxen rättades ju till i 1.41. Men fortfarande är F35ans hitbox något tveksam. Jag hoppas så innerligt att de släpper 1gb patch till cod snart med nya banor och kanske ett längre poängsystem som gör att det kanske tar 20h speltid att öka en rank.. Och att man får något för det. vet inte vad.. Spelet är alldeles för trasigt på nått sätt

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
LOL

http://dailymobile.wordpress.com/files/2007/11/image1.jpg

Stiligt

Permalänk

Vilka servrar lirar ni på? Har precis börjat med det skulle vara kul att köra med lite svesnkar ^^

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
Stiligt

*spray and pray*

Permalänk
Medlem

Ingen som kan lägga upp en sweclockers.com server?:D

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Tenkan: THA-DARK.COM spel community ( www.tha-dark.com )

kommer att lägga upp en Svensk Call Of Duty 4 server inom kort!

Hoppas att alla ifrån Sweclockers kommer att test lira på den!

Återkommer när den är uppe!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Det är synd att dom inte gjorde spelet mer omfattande. alltså att man prompt måste spela 10mot10 på sin Höjd för att kaoset inte ska bringa spelaren till vansinne. Förstår inte hur utvecklare alltid och återigen alltid måste släppa spelen innan det är färdigt. Det är som om nivådesignaren har kastat ihop kartorna i ren panik den sista veckan innan releasen. För att dom varit så fokuserade på att hålla sin tidsplan att de inte tänkt på att första intrycket gör allt. När jag för längesedan såg en kort film på spelet höjdes mina förhoppningar till höjden. Att det skulle konkurera bort BF2 på alla håll och kanter.

Men besvikelsen är ett faktum. Jag förstår inte varför, låt oss säga min karaktär sparas på datorn. Så att när jag formaterar datorn blir av med alla mina sparningar på den. Varför inte följa exempel där man ansluter till en masterserver där ens karaktär ligger sparad. Så att man loggar in i början och, voila där är den. All statistik förvaras sålänge man behagar. Och man kan spela på vilken dator som helst. Grafiken är ju kanon. Men vad används den till? Inte något nyskapande iallafall. Att man sedan levlar var 5:e minut har gjort att jag själv är högst möjliga rank. På otroligt kort tid. Inte ens en vecka. Battlefield 2 spelade jag i 300timmar och uppnådde under dessa ranken Master Sergeant. Det ger spelet längre liv. En morot att ständigt sträva efter. Jag vet inte om Activision eller vilka som nu kommer släppa patcharna kommer åtgärda ens något av de problem jag anser vara störst med cod4. De hade grunden att bygga ett slott, men de byggde en villa.

Det är mina åsikter som ni gärna får kommentera på alla möjliga vis.

Kartorna är ju cp för att dom är konsollanpassade (färre spelare). jävligt störigt. kör nästan aldrig på någon server med mer än 16 spelare

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man tar backup på SP och MP? ifall man vill installera om det.

Permalänk
Medlem

Håller mig på kartor med mindre än 20 spelare, är helt sjukt annars.

Hoppas dom tar bort att man kasta sig medans man skjuter i nästa patch, samt att man både lägger sig ner och ställer sig upp på så kort tid. Samt dom gör ngt åt granatregnet. bra idé att ha en perk som ger tre granater, har granatkastare på gevären som jäklar inte behöver många meter för att osäkras samt en perk som släpper en granat då man dör. Summan på det där = en jävla massa granater överallt.

Edit: Också borde dom dra ner på wall penetration, man måste ju kunna ta skydd någonstans.

Edit: Träff iconerna måste faan bort, hur vet man tt man träffat någon 50m bort genom en betongvägg, jo, man får ett kryss på rutan......consol crap...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Hej alla!

Tenkan: THA-DARK.COM spel community ( www.tha-dark.com )

kommer att lägga upp en Svensk Call Of Duty 4 server inom kort!

Hoppas att alla ifrån Sweclockers kommer att test lira på den!

Återkommer när den är uppe!

Om det är Hardcore så!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad dom ska fixa i första patchen? Finns det någon information någonstans om det? Alla verkar ge det så sjukt bra betyg, trots att man tröttnar efter en vecka.

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk

första patchen fixar bara så att man inte ska tappa statsen

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Någon som kan kika om ni ser en COD4 server som heter:
SWEC Umea HQ
89.160.44.242

Helskumt, jag hittar den inte, iofs är jag på samma subnet så den kanske inte lägger in den som internetserver för mig, fast det vore ju dumt.

Permalänk

nop, hitar inte den

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför den inte dyker upp, den hittar ju en masterserver.

Permalänk

är det du som startat den?, öppnat portar o dylikt?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Juhopp öppnat portar och dylikt. Vad händer om ni försöker connecta direkt till ip? Om det nu går i det här spelet....testa att göra en favorit

Permalänk

får bara time out då, öppnat alla portar den behöver?, tror inte man ska ändra standard porten, du har inte samma fel som mig då?, min server laddade aldrig in någon bana

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Det droppar in massor med folk, mest finnar, wtf is going on...

Den är föresten inte bara HQ nu, nu är config med minimum av config inne...

Permalänk

ska prova igen, men hitade den inte i ingame browsern

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Är typ 6 pers inne, men jag kan inte se den i browsern, ser den bara som "local".

Permalänk
Medlem

Spelar folk med konsoll på samma servrar som PC-användaren? Antar att de gör det men ville bara vara säker.

Permalänk
Medlem

Nej, det gör dom inte.