Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk
Medlem

Ja mer timeouts nu. Brukar ju lösa sig efter nån vecka.

Permalänk

Så jobbigt när man väl lyckas hitta den där servern som man faktiskt pingar ok på.

Permalänk

Någon annan här som har problem med FPS Drops i multiplayer här?
Mitt system:
AMD64 X2 3800+
2GB RAM
X1950XT
Windows XP

Kunde dra upp allt/de mesta av de grafiska till max när jag spelade igenom singleplayer läget utan problem, hade ingen FPS visare igång men det flött på ruskigt bra, tror knappast jag var under 30FPS någon gång. Sen nu när jag börjar spela multiplayer så kan de gå hyfsat bra ibland med en FPS på runt 60-80 men ibland sjunker den ner till 5-20FPS och spelet är så otroligt ospelbart i sådana läge, och så ligger i så i ca 1minut eller längre. Har testat sänka grafiken till low men det hjälper inte, och de händer både på servrar med mycket folk (30+) och mindre servrar (<10).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Någon annan här som har problem med FPS Drops i multiplayer här?
Mitt system:
AMD64 X2 3800+
2GB RAM
X1950XT
Windows XP

Kunde dra upp allt/de mesta av de grafiska till max när jag spelade igenom singleplayer läget utan problem, hade ingen FPS visare igång men det flött på ruskigt bra, tror knappast jag var under 30FPS någon gång. Sen nu när jag börjar spela multiplayer så kan de gå hyfsat bra ibland med en FPS på runt 60-80 men ibland sjunker den ner till 5-20FPS och spelet är så otroligt ospelbart i sådana läge, och så ligger i så i ca 1minut eller längre. Har testat sänka grafiken till low men det hjälper inte, och de händer både på servrar med mycket folk (30+) och mindre servrar (<10).

Jadu, inget speciellt som händer?

Funkar helt perfekt på min dator;
Intel Core 2 Duo E6600
2 GB RAM
8800GTS
Windows XP.
Spelar i 1680x1050 med allt på högsta, har inte fps-drops, inte ens i smokes vad jag vet. Fast jag springer så sällan i dem så jag har säkert fel.

Hur som helst så verkar det konstigt, provat att uppdaterat drivrutiner till grafikkort / moderkort? Patchat spelet? Sökt på deras officiella forum?

Permalänk
Medlem

Jag har fps drops, dock endast i eller i närheten av rökgranater.

Permalänk
Medlem

Tomtenizze-n00b:

Stäng av ati tool programet eller vad det nu heter nere i windows toolbaren.
fungerade för mig.

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Så jobbigt när man väl lyckas hitta den där servern som man faktiskt pingar ok på.

Ja det är konstigt att man ser servrar som pingar 30-40 i browsern men när man är inne så pingar man 60-80.

Jag får även ofta försöka connecta 4-5ggr på en server innan jag kommer in, sjukt dålig nätkod verkar det som.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

FPS drops får jag ibland. Lite olika mellan de olika banerna. De med mycket vegetation så som pipeline , downpour och overgrow kan ge fps drops.
Fick faktiskt stänga av AA helt för att få schyssta frames i alla lägen

Ett annat väldigt konstigt problem som jag och några polare har är att spelet ibland bara kraschar i multi.
Det som händer är att skärmen fryser sig och ljudet går i en ändlös loop.
Hittade av en slump på activisions support forum att man kan sänka "maskinvaruaccelarationen" i "avancerade ljudegenskaper" ett snäpp så ska det lösas.
(kotrollpanel/ljud och ljudeneheter/högtalarinst./avancerat/fliken prestanda/övre reglaget)
Sänkte ett snäpp och sen dess inga krascher.
Är det verkligen möjligt att ett spel som släpps 2007 ska behöva såna här lösningar???
Har ju ett X-Fi gamer ljudkort och man vill ju utnyttja sin dyra fina hårdvara max jue

Ingen mer som har liknande problem?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Har även jag stängt av AA. Men det enda som riktigt suger musten ur datorn är rökgranater.

Permalänk
Medlem

Att ändra maxpackets strängen från 30 till 100 gav mig i snitt 20ms mindre i ping. (från runt 50-60 till 25-35)
Finns i configfilen. Verkar vara en hel del nätkod som skulle kunna optimeras där...

Någon här som brukar lira på Sandviken2?
Typ den enda server jag hänger på nu. Varannan hq/dom är stenkul.
Heter Dupa i spelet och liggar oftast nånstans i toppen på scoreboarden

Permalänk
Medlem

Det är antagligen Punkbuster som får spelet att frysa sådär Chrester. PB bråkar på samma sätt för många i BF2. Det man kan göra är att stänga av Atitool eller atitraytools eller vad man nu har för något. Det fungerar för mig. Annars så kan man sänka ljudaccelerationen om inte något annat fungerar.

Permalänk
Medlem

sitter bara och kör hardcore numera.
tycker verkligen dom borde fixa så att man kan filtrera bort andra servers, grymt svårt att hitta en bra ibland..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
sitter bara och kör hardcore numera.
tycker verkligen dom borde fixa så att man kan filtrera bort andra servers, grymt svårt att hitta en bra ibland..

Japp HC är det enda som är spelbart, om man nu bara kunda hitta en server med liga regler också.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Japp HC är det enda som är spelbart, om man nu bara kunda hitta en server med liga regler också.

Ge mig en config så kan jag fixxa det på mina, om jag gillar det då.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Att ändra maxpackets strängen från 30 till 100 gav mig i snitt 20ms mindre i ping. (från runt 50-60 till 25-35)
Finns i configfilen. Verkar vara en hel del nätkod som skulle kunna optimeras där...

Någon här som brukar lira på Sandviken2?
Typ den enda server jag hänger på nu. Varannan hq/dom är stenkul.
Heter Dupa i spelet och liggar oftast nånstans i toppen på scoreboarden

ändrade till 100, tapade fps o fick grafik fel + att pingen gick upp till 202

27 va det som funka bässt för mig

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
ändrade till 100, tapade fps o fick grafik fel + att pingen gick upp till 202

27 va det som funka bässt för mig

Eehm säker på att du inte rörde nått konstigt? Grymt skummt att något som bara har emd nätkoden att göra sänker din fps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Japp HC är det enda som är spelbart, om man nu bara kunda hitta en server med liga regler också.

hmm, vad är liga reglerna i cod?
kör bara det sådär på sidan av, slappspelar lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Eehm säker på att du inte rörde nått konstigt? Grymt skummt att något som bara har emd nätkoden att göra sänker din fps

jag glömde stänga av, clonen(tvn), så fps sjönk nog inte pga configfilen

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Ja det är konstigt att man ser servrar som pingar 30-40 i browsern men när man är inne så pingar man 60-80.

Jag får även ofta försöka connecta 4-5ggr på en server innan jag kommer in, sjukt dålig nätkod verkar det som.

Sjukt dålig? Det måste vara din lina eller dina inställningar det är fel på jag har aldrig haft problem med att connecta och inte mina kompisar heller. Och vi kör en del;)
Sen tycker jag att nätkoden är grym, vi kör på servrar med ca 100 i ping utan att det märks nämnvärt. Enda gången man märker av det är när folks ping hoppar upp och ner.

Ni som inte kan köra när pingen är över 50, provar ni ens? Eller tror ni att alla spel är som cs där ping under 20 och 100 fps är allt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Det är antagligen Punkbuster som får spelet att frysa sådär Chrester. PB bråkar på samma sätt för många i BF2. Det man kan göra är att stänga av Atitool eller atitraytools eller vad man nu har för något. Det fungerar för mig. Annars så kan man sänka ljudaccelerationen om inte något annat fungerar.

Så du menar att PB känner av att man har ett externt program som Ati Tray Tool (som jag kör med för att se fps'en bl.a annat) och då kan fucka upp spelet?

Iofs. så har spelet slutat hänga sig sen jag sänkte ljudacceleration ett snäpp men jag ska prova o köra med ATT avstängs samt höja ljudet igen.

Edit: näpp , det hjälpte inte Får väl köra med ljudaccet sänkt ett snäpp så länge då

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Så du menar att PB känner av att man har ett externt program som Ati Tray Tool (som jag kör med för att se fps'en bl.a annat) och då kan fucka upp spelet?

Iofs. så har spelet slutat hänga sig sen jag sänkte ljudacceleration ett snäpp men jag ska prova o köra med ATT avstängs samt höja ljudet igen.

Edit: näpp , det hjälpte inte Får väl köra med ljudaccet sänkt ett snäpp så länge då

Läste det tipset på PBs hemsida när jag hade problem med BF2 och det fungerade i CoD4 för mig också. Men det är väll olika från dator till dator.

Permalänk
Medlem

Hej,fick det här spelet idag.Men ja har lite problem med det,Det är så att ja får grafik buggar.Lådor/vapen etc blir svart.

Mitt grafik kort är 7950gx2,Har sätt att andre med 7900 serien har lite problem oxo.Är det nån som har nån aning om hur ja fixar det där?

Tack.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Hej,fick det här spelet idag.Men ja har lite problem med det,Det är så att ja får grafik buggar.Lådor/vapen etc blir svart.

Mitt grafik kort är 7950gx2,Har sätt att andre med 7900 serien har lite problem oxo.Är det nån som har nån aning om hur ja fixar det där?

Tack.

Jag upplevde samma sak, och kör själv med 7950.
Sökte runt en del igår kväll och hittade någon som löst det genom att köra andra drivrutiner. I hans fall tog han bara de senaste.

Har inte hunnit prova själv än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Ja det är konstigt att man ser servrar som pingar 30-40 i browsern men när man är inne så pingar man 60-80.

Jag får även ofta försöka connecta 4-5ggr på en server innan jag kommer in, sjukt dålig nätkod verkar det som.

håller med, har system i sign, vista ej 64 bits:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Jag upplevde samma sak, och kör själv med 7950.
Sökte runt en del igår kväll och hittade någon som löst det genom att köra andra drivrutiner. I hans fall tog han bara de senaste.

Har inte hunnit prova själv än.

Ja har provat laddat ner dom senaste drivers (163.75) men samma sak endå :(..

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
Ja har provat laddat ner dom senaste drivers (163.75) men samma sak endå :(..

Körde precis in de senaste Nvidia Beta 169.21, det funkar fint nu.
Inga konstiga svarta texturer :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Jadu, inget speciellt som händer?

Funkar helt perfekt på min dator;
Intel Core 2 Duo E6600
2 GB RAM
8800GTS
Windows XP.
Spelar i 1680x1050 med allt på högsta, har inte fps-drops, inte ens i smokes vad jag vet. Fast jag springer så sällan i dem så jag har säkert fel.

Hur som helst så verkar det konstigt, provat att uppdaterat drivrutiner till grafikkort / moderkort? Patchat spelet? Sökt på deras officiella forum?

Uppdaterade grafikkortsdrivrutiner till dem senaste, det hjälpte i första kvällen. Men nu är FPS dropsen tillbaka, dock inte lika mycket men ruskigt irriterande, går ju inte att vända sig eller se något när det hackar så mycket.

Dessutom buggar sig Quake 3 demon med den config filen jag normalt alltid kört sedan jag uppdaterade drivrutinerna, har också problem med CS1.5 att när jag går i consolen så står de bara "loading".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tenkan
Tomtenizze-n00b:

Stäng av ati tool programet eller vad det nu heter nere i windows toolbaren.
fungerade för mig.

Jag har inte "Ati Tool programmet" eller sådant, installerade bara drivrutiner och inte CCC eller tredjeparts versionen på sådant.

Någon annan som vet något man kan testa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Körde precis in de senaste Nvidia Beta 169.21, det funkar fint nu.
Inga konstiga svarta texturer :).

Funkar för mig nu oxo Tack så mycket för hjälpen mannen!,spelet vart ju bra mycket snyggare nu :D...

Btw,Är det nån som vet hur man får fram fpsen i spelet?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem

Det kom ett par nya uppdateringar till punkbuster häromdagen. PB var tvungen att starta om sig. Sen dess har inte spelet kraschat för mig. Kan t.o.m ha ljudacceleration på max nu.
Om det hade med PB's uppdatering o göra vet jag inte men det har funkat i alla fall

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Bra, 2.1kb/s då jag drar ner senaste punkbuster, köp en riktig server era jävla muppar säger jag bara....