Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Installera och kör Fring.

hittar ju ingen skype i telefonen

eller menar du installera fring å sen köra det?

är det gratis å ringa med skype via fring?

Permalänk
Medlem

Jag sitter med en N95 8GB och provade GPSen nyss, det tar ju år att få kontakt med satteliterna! Kör givetvis inte AGPS, det hade snabbat på det hela. Men still, det ska väl inte ta mer än en 30sec för den att låsa på satteliterna?!

Dock när den väl har låst tappar den icke, inte ens inomhus.

Kan tillägas att det var molnigt ute. Navigeringen gick sådär, ibland visade den att vi befann oss 20meter bak och sa att vi skulle svänga efter vi passerat svängen

Är det nån mer som har problem med n95 8gb ska låsa på satteliter?

Jag tror också jag har en teori till omstarterna vid användande av headset, fick en igår T.T.
Min teori är att strömmen inte räcker till headsetet mobilen och påfrestningarna som kommer om man använder flera applikationer samtidigt, jag körde kart programmet, musik och gps informations programmet, sen när jag skulle höjja volymen blev det vitt och den startade om sig. Nån som kan bekräfta teorin?

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
är det någon som vet ifall det går o låsa upp samt unbranda en tre låst n95 8gb? helst någon butik i stockholm som kan göra de

Fortfarande ingen som vet?

Permalänk
Hedersmedlem

Ny mjukvara på G till n95. ryktas om att man kommer att ha ca 30mb ledig fram vid boot. hoppas det stämmer

http://dailymobile.se/2007/11/20/firmware-update-to-nokia-n95...

http://dailymobile.se/2007/11/20/new-nokia-n95-firmware-out-s...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
hittar ju ingen skype i telefonen

eller menar du installera fring å sen köra det?

är det gratis å ringa med skype via fring?

Ja. Det kostar ju givetvis i datatrafik. Har du inget avtal med din mobiloperatör om fri data så kommer det kosta en hel del, alternativt att du bara kör via WLAN.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimberly89
Jag sitter med en N95 8GB och provade GPSen nyss, det tar ju år att få kontakt med satteliterna! Kör givetvis inte AGPS, det hade snabbat på det hela. Men still, det ska väl inte ta mer än en 30sec för den att låsa på satteliterna?!

Dock när den väl har låst tappar den icke, inte ens inomhus.

Kan tillägas att det var molnigt ute. Navigeringen gick sådär, ibland visade den att vi befann oss 20meter bak och sa att vi skulle svänga efter vi passerat svängen

Är det nån mer som har problem med n95 8gb ska låsa på satteliter?

Jag tror också jag har en teori till omstarterna vid användande av headset, fick en igår T.T.
Min teori är att strömmen inte räcker till headsetet mobilen och påfrestningarna som kommer om man använder flera applikationer samtidigt, jag körde kart programmet, musik och gps informations programmet, sen när jag skulle höjja volymen blev det vitt och den startade om sig. Nån som kan bekräfta teorin?

N95:an suger på GPS mottagningen, att tro något annat är bara att ljuga för sig själv. AGPS hjälper en hel del dock, om än bara vid låsningen vid starten. Telefonen är fortfarande en buggfest, så slumpmässiga omstarter får du räkna med.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Nu kör jag med Route66 som navigeringsprogram i N95an, har inte hunnit testa så mycket än, hoppas att det är bättre än nokias skitprogram "kartor".

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är intressant info men jag har precis testat hur lång tid batteriet räcker vid 3G dataanvändning, eller snarare 3,5G efterssom jag själv ville veta

Har inte jätte bra mottagning, så medelhastigheten blev ca 70Kb/s
Telefonen var fullladdad och kopplad till min dator via bluetooth, laddade sedan ner en fil på 3gig (hela han ju inte klart...) och telefonen dog efter 121 minuter..

Tänkte testa samma med 3G. lägre hastighet men frågan är hur mycket längre batteriet räcker, någon som har någon teori om det gör någon skillnad.

Så använder man telefonen som "modem" så skall man inte räkna att den klarar en dag, har den aldrig gjort för mig, even om jag inte konstant "maxar" uppkoppling då såklart.

Permalänk
Medlem

Är det värt att punga ut med nästan 1500kr mer för ne N95 med 8GB än standardmodellen tycker ni?

Hur mycket är det största minneskortet på som man kan köpa och använda i N95:an?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Är det värt att punga ut med nästan 1500kr mer för ne N95 med 8GB än standardmodellen tycker ni?

Hur mycket är det största minneskortet på som man kan köpa och använda i N95:an?

har för mig nokia sa att n95 inte klarar mer än 4gb-kort
har också för mig att största kortet ligger på 8gb (för 2-3 månader sen)

den skall enligt en jag känner slakta sdhc-kort men det kan vara ett måndagsex han fått tag på.

(btw han har blivit kär i min tytn2 så han tänker byta till nästa lön ; )

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

N95 8Gb är vad N95'an skulle varit när den släpptes, läs gärna dibbs och andras inlägg här i denna tråd. Googla lite så får du nog ganska klart för dig att det är 8gb varianten som gäller! Bara det faktumet att den har dubbelt så mycket ram gör det till en mycket bättre mobil på i stort sätt alla områden.

När detgäller minne så har jag hört att det finns de som har kört med sandisk 6Gb minneskort till n95'an.

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagt så är det mer än bara lagringskapaciteten som skiljer, bl.a. större skärm, bättre batteri, mer ram minne mm..

Sen och andra sidan är jag ingen Nokia fan och hade därför inte tagit ngn av dom...men smaken är som baken..
Tänker själv ta en SE w960 då den passar mina behov..

Permalänk
Medlem

N95 kommer i framtida mjukvaruversioner stödja 128GB SDHC-kort (hösten 2008)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pf3016
N95 kommer i framtida mjukvaruversioner stödja 128GB SDHC-kort (hösten 2008)

128gb sdhc?
formatet stödjer väl bara 64gb? eller har dom kommit vidare sen jag läste sist?

edit:skrev fel storlek -.-

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

enligt mina kontakter på Nokia är det 128GB som gäller..

Permalänk
Medlem

Går det att slänga inmjukvaran ifrån n95 8gb på den gammla n95:an?
så man får den andra media menyn istället. tycker den är grymt mycket snyggare!
MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Går det att slänga inmjukvaran ifrån n95 8gb på den gammla n95:an?
så man får den andra media menyn istället. tycker den är grymt mycket snyggare!
MVH Johnny

Det skulle vart kanon om det gick. Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_dr43
Det skulle vart kanon om det gick. Någon som vet?

om det går så kommer ju endå vissa funktioner inte fungera, så som när man öppnar linsen på kameran kommer den inte gå igång, minneskorten kommer antagligen inte fungera med mera.

får väl se vad som händer, nån som provat?

Permalänk

Någon äkta sweclockare som har haft modet att pilla upp sin N95 8gb och kika om det går att uppgradera det inbyggda flashkortet?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
nya mjukvaran till nokia n95 -1 finns ute,

http://dailymobile.se/2007/11/26/firmware-update-nokia-n95-20...

Klockrent!

tack för infon!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

glöm inte o säkerhetskopiera innan ni uppdaterar

Changes in the new firmware

* New Welcome application

* New camera software and tweaks from the 8GB model - FAR faster shot to shot time, with 'Processing image message' during any delays

* Long press on camera button launches camera if shutter is open

* New My Nokia SMS tips and mobile web portal system

* Demand paging (for ROM applications) with 30 plus MB free RAM after booting.

* Search 4.0 integration on standby screen.

* Old multimedia menu still there, i.e. it's not the new style

* N-Gage game previews (FIFA, Asphalt) and portal/shortcut to upcoming N-Gage client, as in N81 and N95 8GB

* Nokia Music Store client, although the store server hasn't been updated to handle the N95 yet - maybe this'll happen later today

* Keypress bug gone(!), I think

* No auto-screen rotation, looks like I was wrong predicting this, so we need Samir's RotateMe after all - someone please help him get this signed ASAP!

Permalänk
Medlem

I programmet sports tracker, går det att få så man ser på karta hur man springer eller cyklar? har bara en svart bild där man ser ett sträck som följer mitt rörelse mönster.

MVH Johnny

Visa signatur

Permalänk
Medlem

uppdaterat min lur också.. fungerar bra.. MYCKET snabbare kamera nu.

Permalänk
Inaktiv

Hur får man upp fönstret där man kan se hur mycket RAM minne man har ledigt osv? Som det finns massa screenshots på i sammband med den nya updaten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
I programmet sports tracker, går det att få så man ser på karta hur man springer eller cyklar? har bara en svart bild där man ser ett sträck som följer mitt rörelse mönster.

MVH Johnny

Nope. Däremot går det att exportera filen till tex Google Earth, och därigenom se sträckan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Angående nya mjukvaran så står det inte att det finns någon tillgänglig för min mobil. Min är köpt olåst helt ny så jag förstår inte varför. Ser att andra här har kunnat uppgradera? Jag har en deep plum. Annan produktkod för tex sand antar jag.... kanske är där problemet ligger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Angående nya mjukvaran så står det inte att det finns någon tillgänglig för min mobil. Min är köpt olåst helt ny så jag förstår inte varför. Ser att andra här har kunnat uppgradera? Jag har en deep plum. Annan produktkod för tex sand antar jag.... kanske är där problemet ligger?

byt product code med nss till 0536068 som är Scandinavia och prova igen så ska det gå fint.
http://www.b-phreaks.co.uk/software.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
byt product code med nss till 0536068 som är Scandinavia och prova igen så ska det gå fint.
http://www.b-phreaks.co.uk/software.htm

Yes. Är det koden för sand eller?
Drar ner NSS nu men sitter på 3G och det går RIKTIGT långsamt.
ca 15 minuter för 4 meg.

Uppdateringen brukar väl vara på runt 70 meg så den tar jag nog hemma med en mer stabil uppdatering.

Edit: hmmm jag verkar enligt NSS ha produktkod 0550046.
Under batteriet står samma sak.
Hittar den ingenstans? Den finns inte i några listor och google ger inget resultat.
Hur kommer detta sig egentligen? Ska jag ändra produktkoden ändå?

Permalänk
Medlem

Jag får ett felmeddelande om att det inte går att uppdatera. Den hittar uppdateringen och allt. Någon som vet hur man löser detta ?

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Jag ändrade produktkod och uppdaterade.
Det gick fint!

Edit: Något snabbare om man säger så. Ca 29 mb ledigt minne vid start. Snabbare start av kameran och det går snabbare att ta bilder. Mycket bra!