Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk

om jag konecktar via ip, tror jag den hitar servern, men jag komer inte in, ibland står det awiting cey cod ........, men oftast ingen ting, den bara tickar på till 11

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Iaf, servern verkar fungera nu, det dyker då upp folk lite nu och då. Problemet är väl att få in nog mycket folk på en gång.

Edit: Tror awaiting key code inte har ngot med min server att göra, tror det borde vara mastern?

Edit2: Men hur kan en del ta sig in utan problem, fattar bara inte. Inte alla verkar ju se den i browsern heller...lol

Edit3:
http://www.game-monitor.com/GameServer/89.160.44.242:28960/Sw...

Permalänk
Medlem

Efter jag kört klart single player hoppade jag på MP och måste säga att det är jäkligt kul! Roligaste MP jag kört på länge, speciellt search & destroy. Känns som det kommer få spelet att hålla en aning längre.

Permalänk
Medlem

Vilket är det snabbaste sättet att få experience på? Är bara lvl10 just nu och det känns sådär när alla andra springer runt med bättre vapen.

Permalänk
Medlem

Det bästa om man inte vill hoa maskinegun är i mitt tycke en m16 med rödpunktsikte, får man rätt tidigt.

Edit, alltså, servern funkar. Jag skyller ALLT på deras sunkiga serverbrowser. Om man eggar lite på refresh knappen brukar den dyka upp. Tydligen är jag LÅNGTIFRÅN den enda med en server som har detta problem. Hittade ganska många fler lågpingade servrar genom att egga lite på knappeländet. Lite sur nu, antar att min lagning som urartade i en rotfyllning inte hjälper för humöret.

Permalänk
Medlem

Vill man "powerlvl:a" kan jag rekommendera Headquarters. Grymt mycket exp/match om man inte hamnar på ett lag som springer runt som yra höns

Permalänk
Medlem

Alltså, dm på shipment är väl bäst. HQ är den klart roligaste mp player kategorin iaf.

edit: Om ni eggar lite på search knappen ser ni att antalet servrar variera mellan 3000-6500 just nu, kasst! Tydligen var det samma problem på COD2.

Permalänk
Medlem

För tillfället lirar jag mest HC domination och SC TDM/HQ
Grymt skoj med hardcore. Spelet blir såå mycket bättre, förutom att m4:an är lite för bra...

Permalänk
Medlem

Största fördelen med hardcore är iofs att man ser mindre folk spamma med m203, eftersom man hinner skjuta ner dom före dom hinner trycka av eller granaten landar antar jag...haha

Permalänk
Medlem

Det enda rätta är ju M14 med Rödpunkt eller eventuellt G3. De är de enda vapnen man behöver sikta lite med. Alla andra sprayar man bara lite så får man alltid lite kills. Men med dessa kräver det lite precision iallafall.

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Är det jämnförbart med BF2 om man nu vill komma ifrån det? Funderar nämligen på köpa det bara för mp delen.

Gärna ojektiva jämförelser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Är det jämnförbart med BF2 om man nu vill komma ifrån det?

Nej egentligen inte. Lättare att jämföra det med t.ex. CS.

Permalänk
Hedersmedlem

måste nog hålla med om att hardcore e roligast o spela

Permalänk
Medlem

Det är ju inte direkt någon större skillnad mellan "vanligt" och hardcore, enda märkbara är ju radarn, men etfersom man har ju typ uppe UAV hela tiden så gör det heller inte någon skillnad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltså, du tål ju typ bara hälften så mycket också, om någon pluggar dig emd en G3:a i bröstet så sitter du och tittar på nedräkningen inför nästa spawn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Alltså, du tål ju typ bara hälften så mycket också, om någon pluggar dig emd en G3:a i bröstet så sitter du och tittar på nedräkningen inför nästa spawn.

Och det märker jag knapp någon skillnad på. Det är lite lättare och skjuta ner 3 pers i klunga samtidigt....

Visa signatur
Permalänk

Är det någon som vet hur ma ngör för att få behålla sin gubbe och alla levels på cod 4 multipleyer? jag måste nämligen formatera datorn .. jag ha´r testat behålla profil mappen men det fungerade inte man fick behålla gubben men alla levels försvann

Permalänk
Medlem

Skrev en liten tråd på ett annat forum:
People are gonna get bored really quickly, I know because I only played like 20 hours online and I can feel that maybe 20h more and then I probably will be soo tired.

Causes:
1. A part of the thrill when playing is surprises, and how many people have really traded away their perk for faster fire rate, more damage to get an UAV jamer (Firepower rules.)? How fun is it to allways now where the enemy is, and vice versa? And even when like an act of god there is no UAV online (Just happens 15 first seconds of the round). And fire the rifle and you show up on a map? Seriosuly, we already have sound and TRACERS (Wtf.?). And did you really get the guy up in the window or is he still lurking around?

2. It´s raining men, eh, not really, it is raining grenades.
Okay, we have an amazing amount of grenades in this game, and a grenade launcher that arms on very short distances and does WAY more damage than a 7.62 bullit even if it hits your west (death.) seriusly, didn´t catch on to BF2 jump and tube? And even better, we always now where the enemy is.

3. Thought it was annoiyng with people hitting the prone button and firing in most other games in the last ten years? Well, the you propably still do.

4. Seriously award the player and probably the team that is doing really well? Thanks for the game balance. I seriosly don´t think the dude/dues/girls wreaking havoc really needs airstrikes and helicopters to assist him/her/them. It would probably be a good thing to help the team that gets really whopped...

5. The insane amount of wall spamming. Tiny maps and weapons that do huge amount of damage through all kinds of walls. I agree that wall penetration is really needed but you will not fire a 5.56 through a thick stone wall. Combine that with a crosshair that nicely tells you if you hit someone so you can continue to spam the wall. And combine all of the above with a 100 round weapon that behaves like an assault rifle in the game.

6. A machinegun that is an assault rifle. Combine with awesome wall spamming.

7. Small maps, combine with all of the above. Makes a short lived experience.

8. Player ranks on client, well that was the worst idea ever. And the fast rate of progress. But I assume it is just to save some cash....

9. Have a server browser that don´t show essential things. Irritating.

10. Rampant cheating.

Solutions,

1. Disable the enemys from showing up on the “radar”. I agree that the own team is nice to have on the “radar” because it is bloody hard to get any teamplay going on a pub without knowing where the friendlies are. I am also a non deathmessage fan, “did I really get the guy in the window”. Thrilling. I assume that tracers are there for the coolnes factor and also to make it less campy.

2. Lower the amount of “tubing” by, priming distance, it is REALLY short right now. This source says 30m: http://www.globalsecurity.org/military/systems/ground/m203.ht... , that would make it harder to use as a run and gun spray weapon. Lower the amount of grenades flying throught the air, by removing the ultimate spam perk. But please instead of an icon showing us that we have a nade close, make a louder impact noice of the nade instead of that consol port stuff.

3. Just make it so you cant fire or bring up sights when diving to the ground.

4. Make it so that the loosing side gets the “reinforcements”, might get some interesting tactics out of that. Or really raise the bars for getting a helli or airstrike.

5. Lower the bullet penetration on some kinds of walls, remove the x thing that shows that you hit someone, remove it completely and give us some other form of hit recognition.

6. Give it a non assault rifle threatment with slower rate of focusing on the crosshair and slower raising of sights.

7. Bigger and more maps, well, that is like the standard request of any multiplayer game I think.

8. Server side ranking with protection against point harvesting, it should be a struggle to get rank.

9. Fix the server browsers so we can see all servers without pressing reload 15 times (How many know of this fix?). What kind of settings is the server using?

10. Cheat protection with global banning of players busted by the anti-cheat protection. Seriously, it should really cost to cheat (If I am right, haven´t really studied the anti cheat of this game but I got the impression it never bans the keys but just kicks people out of servers(?))!

Now some will say that it will never change, and it probably wont, but I really hope it will. I say that in the current state of the game it won´t last long, they could have built a castle but they fell for the the console gods and just built a nice looking cottage.

Some will say that, hey, the game could be modded for all that, and it probably can and will, but I like it when I get into a server and it is still the same game as on the other servers, so I don´t have to play five rounds before picking up exactly what is on and off.

And some people will probably insult me and tell me to get the make love out of here you noobie and try to start a flamewar. You people just read and stay quit if you can´t be constructive, it is totally acceptable to disagree and totally okay to try to convince me that the way the game is now is better.

Edit: Antagligen enklast att bara tyst acceptera det hela samt köra hardcore och hoppas på mer än 2 patcher iaf.

Permalänk
Medlem

Det är GRYM skillnad på hur mycket skada du tar på HC och vanlig. Testa själv. G3:an dödar i princip med ett skott i bröstet. Automatvapen på 3-4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Vill man "powerlvl:a" kan jag rekommendera Headquarters. Grymt mycket exp/match om man inte hamnar på ett lag som springer runt som yra höns

Har bara testat headquarters lite snabbt men jag tror ändå att man får mer poäng på search & destroy, fick ihop 1880 p (utan att challenge poäng) imorse. Är man bara lite het med bössan är det ju inga problem med att få över 1000 p per match då man får 50 per kill, 100 för plant/defuse och samtidigt får gratis poäng varje runda.

Permalänk
Medlem

Headquarters på hardcore är iaf det som jag tycker är absolut roligast, sen hur många poäng man får tycker jag är sekundärt.

Edit: Haha, kom just ut från en hardcore server, bra att man har 23-7 eller nåt sånt men lämnar för att man blir förbannad, alltså, hur mycket små quakebögar får det plats i ett spel? Direkt dom fick UAV började dom spamma iväg med m203 i generel riktning mot där dom såg blipparna (En del syns säkert hela tiden, själv kör jag stenhårt med UAV jammer för att undvika de värsta granatregnen. Dock varje gång jag sköt syntes jag ju. Förstår inte varför varenda jäkla spel måste göra granatkastarna så förbannat bra, seriöst, vad har dom för kill radius i verkligheten, 5m? I spelet är det säkert det dubbla, speciellt kul eftersom man kan ha så förbannat många granater, iofs bara 2 till m203 men ändå. Om man har 2-3 killar som vid varje spawn direkt switchar till m203 och börjar skjuta i riktning mot prickarna blir det ett konstant regn av skiten. Sa jag att FF var av, konstigt att det regnade skit från himlen hela tiden...

Permalänk
Medlem

Köpte spelet i fredags och spelade hela helgen.

Saker jag skulle kunna vara utan är UAV, avslöjandet av din position på radarn vid skott, Air strike och helikoptern kan passa på radarn.
Jag vill spela ett FPS shooter med skill inte ett bli avslöjad av radar eller titta jag dog av en "bot" igen.

Annars är det grymt kul och ett av dom mest action packade spelen jag spelat.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Någon som vet ifall man kan få sin rank tillbaka eller något?
Andra gången min rank blir resetad utan en orsak.

Första gången installerade jag om Windows men behöll installationsfilerna men likförbannat reseta den min rank, vilket jag kan förstå trots att jag vägrar göra det. Var då på lvl 30 och hade de vapen jag ville ha upplåsta osv.

Andra gången det händer var nu, jag stängde av spelet för ca 3 timmar sedan för att gå ut med hunden och göra andra diverse saker. Jag sätter mig nu för att spela lite och möts av en fint error där det står att min rank blivit resetad igen. Denna gång var jag på lvl 42 och hade de flesta vapen upplåsta.

Jag har patchat till det senaste, 1.2. Hade 1.1 när det första hände.
Spelar bara på en server åt gången, om ni förstår vad jag menar med det.
Vet om att det fanns en bug i 1.0 där ranken kunde bli resetad ifall man bytte server osv, minns inte riktigt, men detta mysterium skulle bli fixad i 1.1.

Sjukt irriterande att börja om från början igen då man kommit så långt som man ändå gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjohan
Någon som vet ifall man kan få sin rank tillbaka eller något?
Andra gången min rank blir resetad utan en orsak.

Googla på cod4 unlocks

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjohan
Någon som vet ifall man kan få sin rank tillbaka eller något?
Andra gången min rank blir resetad utan en orsak.

Första gången installerade jag om Windows men behöll installationsfilerna men likförbannat reseta den min rank, vilket jag kan förstå trots att jag vägrar göra det. Var då på lvl 30 och hade de vapen jag ville ha upplåsta osv.

Andra gången det händer var nu, jag stängde av spelet för ca 3 timmar sedan för att gå ut med hunden och göra andra diverse saker. Jag sätter mig nu för att spela lite och möts av en fint error där det står att min rank blivit resetad igen. Denna gång var jag på lvl 42 och hade de flesta vapen upplåsta.

Jag har patchat till det senaste, 1.2. Hade 1.1 när det första hände.
Spelar bara på en server åt gången, om ni förstår vad jag menar med det.
Vet om att det fanns en bug i 1.0 där ranken kunde bli resetad ifall man bytte server osv, minns inte riktigt, men detta mysterium skulle bli fixad i 1.1.

Sjukt irriterande att börja om från början igen då man kommit så långt som man ändå gjort.

Kolla så allt ser ok ut i players mappen. Där allting ligger.
Tycker det är ett efterblivet system. De borde hlt klart ha satsat på en masterserver som för BF2 istället.

Permalänk

Fick hem CoD 4 idag.. och jag är positivt överraskad av spelet

Men jag har några små grejer som jag är lite fundersam på..

Varför kan man inte ha mer än 4x AA?? Lite märkligt tycker jag..
Man kan inte aktivera EAX ljud? lr är det typ aktiverat som standard?
Man kan inte ha högre än 'Normal' på model och water details.
Jag antar att 'Extra' på textur inställningarna är den högsta (snyggaste) inställningen och inte 'High'?
Och ska man ha en minimap i singleplayer? Jag har nämligen ingen sådan :S

Hoppsan, det blev några funderingar.. ^^

Permalänk
Medlem

Har spelar MP i 2 dagar nu och har blivigt väldigt positivt överaskad. Tycker det skulle vara lite kul att veta vad era högsta killing streakes är, min är 30. Undrar även om det finns några bra Svenska servrar som ni brukar spela på.

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Redan tröttnat på i princip samma grejor som gjorde att jag tröttnade på BF2 i princip direkt.

fan vad bra
jag har inte tröttnat på BF2 än alltså måste COD4 mp hålla bra länge

vilka servrar är det som gäller från sverige??

får spelet i morgon

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Jag gillar inte spelkänslan i MP på nåt sätt.. det känns billigt och det känns typ som CS och jag hatar det. Man springer runt i en as liten bana och pepprar på allt man ser, man tar emot 50 tusen skott innan man dör och man hinner kuta runt som en huvudlös kyckling i 5 sek innan man blir dödad.
Jag hoppas verkligen att man kan ladda ner fler kartor än original kartorna. Soldaterna har fula röst kommandon också..

Varför i hela friden är 4x den högsta inställningen på anti aliasing? Jag fattar inte.. det går att ställa in 16x på dem flesta spel, och på Crysis kan man t.o.m ställa in 16xQ.
Dessutom finns endast 2 st lägen på 'model' och 'water details'= Low och Normal :S

Permalänk

Bara jag som tycker acog siktet är rättså värdelöst?
Känns som att red dot siktet är bättre på alla möjliga sätt, den enda som är bra med det andra är väl att man kan se längre...