Permalänk
Medlem

angående 3dmark06 poäng så tkr jag inte att ni ska förlita er på poängen där. Jag sitter på ett X3100 och det presterar sämre än ett gf6100 fast x3100 får mer poäng. bara en av många jämförelser! så på papperet kanske det ser bra ut men det är i spel jag vill veta hur det presterar.. men det är jag det.

//tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Är väl onödigt med bra grafikkort för spel i en laptop? Eller spelar folk verkligen spel med sina bärbara datorer? Jag skulle i alla fall _aldrig_ palla det. Jobbigt litet tangentbord som sitter jättenära skärmen, skärm med jobbig betraktningsvinkel så att färgerna blir cp om man inte sitter precis rätt. Osv osv. Hur orkar ni?

Du har ingen laptop gissar jag? Och hur använder du den om du har en?

Jag har en 14" så när jag spelar på den har jag den inkopplad till en 22" skärm med extern mus och tangentbord. Bär med mig den dagligen, och behöver tillgång till allting på datorn för det mesta, så en stationär hemma för spel är inte värt pengarna för mig över huvud taget.

Kolla igenom denna forumdelen lite så ser du snart att nästan alla som skriver här spelar på sina laptops

Permalänk
Medlem

Så sjukt off-topic att börja härja om att man inte spelar på laptops. Men jag är inte den som är den Men det går alldeles utmärkt, lirar just nu Crysis för fullt på min, 1440x900 med medium/high och The Witcher, 1920x1200 med allt smaskens påslaget och det flyter på jättebra.

Lirar alltid (nästan) på inbyggda skärmen då den är bättre än min 19" "gamer" skärm.

Trevligt det där Magnus72! Ska verkligen bli superintressant att se hur de presterar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Är väl onödigt med bra grafikkort för spel i en laptop? Eller spelar folk verkligen spel med sina bärbara datorer? Jag skulle i alla fall _aldrig_ palla det. Jobbigt litet tangentbord som sitter jättenära skärmen, skärm med jobbig betraktningsvinkel så att färgerna blir cp om man inte sitter precis rätt. Osv osv. Hur orkar ni?

Jovisst är en stationär dator att föredra om man bara ska ha den till att sitta framför sitt skrivbord och spela.
Jag jobbar dock nere i Österrike under drygt ett år och det blev väldigt svårt att försöka få ner min stationära dator hit.
Därför köpte jag mig en bärbar som är tänkt att kunna spela på medan jag är härnere. Samtidigt behövde jag en dator att jobba på som måste kunna bäras runt också.
I denna situation behövde jag en smidig bärbar dator med så bra spelprestanda som möjligt. Därför köpte jag min en Zepto, en lätt dator på 2.35 kg, med ett 8600m GT grafikkort.
Den duger bra till att spela det mesta på.

Visst hade jag kunnat köpa en till stationär hit också och ytterligare en laptop att ha till jobbet, men jag ska bara vara här ett år och jag är inte gjord av pengar...

Förresten har jag ett separat tangentbord kopplat till datorn just för att jag tycker att det inbyggda sitter för nära skärmen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jobbigt att spela på en laptop? Skulle inte tro det, älskar att lira på min XPS M170 med ett 7800GTX överklockat och i 1920x1200 när den klarar av det

Kör just nu Gears of War i 1920x1200, inte alls någon dålig betraktningsvinkel och färgerna blir inte CP om man inte sitter rätt. Vette fasen vad för dator du har lirat på.

Håller med om att skärmarna på lite dyrare laptops är ruskigt bra. Måste säga att jag tycker min XPS M170 WUXGA skärm är ruskigt bra och ruskigt bra färgåtergivning

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
Alienware har en sida som dyker upp snart. Kolla här.

http://forum.notebookreview.com/attachment.php?attachmentid=1...

http://forum.notebookreview.com/attachment.php?attachmentid=1...

De har en 15,4 laptop med ett 8800m GTX och en 17" med 8800m GTX i SLI

Kortet ska tydligen ha 96 Stream Processors och Core clock på 500MHZ och Shaders på 1250, Memory 1800.

Ska bli jäkligt intressant att se om dom verkligen får i det här kortet i en 15,4" laptop

Här har ni forumet jag läste det på.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=146413&page=...

Bläddra fram några sidor.

Fan vad underbart, nu känns det som om det är på gång alltså! Har väntat i månader!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Här är en tråd som sammanfattar lite: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=187764

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, den där laptopen med 2x8800GTX i SLI lär man väl kunna steka ägg på..

Häftigt hursomhelst. Vill ha.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Borde inte vara såå farligt med värmeutvecklingen tycker jag, säg att ett 8800GTX drar 35 watt, 70 watt totalt för 2 då. Det är ju inte mycket mer än mitt ensama 7900GTX som ligger på 68 watt. Då får man det dessutom uppdelat på fler varma kretsar vilket gör det enklare att kyla av.

Nu vet jag inte om de kommer ligga på 35, men skulle gissa på 35-40 iaf.

Visa signatur
Permalänk

I värsta fall får man väl komplettera med en rejäl laptopkylare när man ska lira... Min gravida fru blev inte så glad när jag kom hem igår och började svamla om ny dator haha! Hon tycker, hemska tanke, att vi ska koncentrera oss på barnet som kommer om en vecka och inte på nya datorer i tjugotusenkronorsklassen!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Gravida fruar är ju inte vid sina sinnens fulla bruk. Klart att pappa ska ha en ny dator!

Visa signatur
Permalänk

Precis vad jag tycker! Men hon säger att vi ska köra vidare på vårt gamla skrot... 7900gs, pff! Får se om Dell eller Zepto gör någon trevlig femtontummare med 8800:an i om några månader, då ska jag defintivt ha den! Annars kanske det går att uppgradera till nytt kort i.o.m att 9400:an stödjer MXM-III, men det lär väl kosta lika mycket som en ny dator...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Ja, det är nog en dum ide att försöka sig på någon slags uppgradering. Du får ha sönder datorn istället, då blir man ju tvungen att köpa ny! ^^

Visa signatur
Permalänk

"Hoppsan, CIH-Viruset från 1996 råkade visst leta sig in på datorn... vi får sälja den och köpa en ny, ånej!" Tyvärr är frugan rätt kunnig också, hon lär märka om man bluffar haha... Jag får se ledsen ut tills hon ger med sig istället.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Bah bah och mer bah.

Jag som beställde en xps1730 förrförra veckan =/
Mailade säljaren och hoppas på att få lite insidertips.
Vill ju inte ha 8700korten när man kan få 8800 om en månad lr så.

Då är det faktiskt värt att vänta även som jag har abstinens och Hellgate london flyter på i ensådär 4 fps.

Permalänk
Medlem

Någon som vill köpa en Asus G2S?

Fan att man inte väntade med datorköpet ett halvår!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cbergman
Bah bah och mer bah.

Jag som beställde en xps1730 förrförra veckan =/
Mailade säljaren och hoppas på att få lite insidertips.
Vill ju inte ha 8700korten när man kan få 8800 om en månad lr så.

Då är det faktiskt värt att vänta även som jag har abstinens och Hellgate london flyter på i ensådär 4 fps.

Lite surt kanske, men ska du avbeställa och lägga en ny när 8800 finns att tillgå? Om du har råd med en 1730 kanske det inte ligger allt för långt bort att köpa en alienware med dubbla 8800

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Någon som vill köpa en Asus G2S?

Fan att man inte väntade med datorköpet ett halvår!

Å andra sidan finns det väl alltid nått häftigare vid horisonten... Stödjer inte G2S MXM-3 också? Då kanske du kan uppgradera med lite tur och mycket pengar?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Nej, man kan inte byta i min. Jovisst, det finns alltid något bättre man det känns som att man hade klarat sig bra mycket längre med 8800 än med 8600.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Avstängd

undrar vad en dator med 8800 kommer att kosta? lär ju inte komma någon dator med 8800, som inte går över 25 papp iaf? kankse om 2 år....

Permalänk
Medlem

Kostar säkert 5000 extra mot ett 8600. Det är en gissning av mig iaf Kommer inte ihåg skillnaderna mellan 7600 och t.ex. 7800 när det begav sig men kan tänka mig att den var rätt stor.

Visa signatur
Permalänk

Den lär kosta skjortan och en bit av byxorna också... livet är hårt om man är en gamer som bor på 36 kvadrat... Blir till å vänta ett tag dock, man kan nog deala till sig nått fint med jobbet

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Lite surt kanske, men ska du avbeställa och lägga en ny när 8800 finns att tillgå? Om du har råd med en 1730 kanske det inte ligger allt för långt bort att köpa en alienware med dubbla 8800

Å andra sidan finns det väl alltid nått häftigare vid horisonten... Stödjer inte G2S MXM-3 också? Då kanske du kan uppgradera med lite tur och mycket pengar?

Pengar fattas jo. Sparade pengar som gick till 1730n hehe.

Vet inte hur jag ska göra. Betalade ju 27k för xpsen. Undras va alienwaredatorn kommer att kosta. Den man kan köpa som finns på alienware.co.uk som är eusidan har ju bara 7950kort och usasidan har 8700korten.

en maxad dator i usa kostar ca 17k och en maxad i europa kostar 25k . skoj.

"ångest".

//Christoffer.

Edit:
Efter att ha läst på http://forum.notebookreview.com så blir jag inte midre sugen på att avbeställa xpsn och vänta på en dator med dubbla 8800.
Kan det verkligen vara en sån jätteskillnad i prestanda ? =(

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det då måndag och än har jag inte sett röken av något 8800m... Någon som hittat nån?

Eller det kanske är så att nVidia börjar sälja dem idag och datorer med kortet kommer senare i december?

Enligt http://anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3155&p=4 kommer den upp i ca 9500 poäng i 3DMark06.

Det är rätt nice det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

8800M lanserades idag. Första datorn med kortet skickas nog inte förrän sent detta året eller tidigt nästa år verkar det som enligt diskussioner hittills.

Frågan är dock när första datorn med 8800M finns hos en kund i Sverige...

Permalänk
Medlem

Här kan man beställa en burk med 8800m, inte så farligt dyrt ändå, ca 3-4k extra jämfört med ett 8700m. (men 3ggr bättre prestanda)

http://www.rockdirect.com/configureNotebook.php?pName=XTREME%...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ja där ser man! undrar när när billighets märkerna som asus, acer drar in 8800 i sina datorer..?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Avstängd

Är inne på att köpa en Zepto nu, kanske ska invänta tills dem släpper en dator med det här kortet, lär bli en ordentlig prishöjning?..
Men å andra sidan, man kan alltid fortsätta vänta på nått bättrenär det gäller datorer...

Visa signatur

Zepto Znote 3415W - T7500 2.20GHz Intel® Core™2 Duo 4mb, 160GB hdd 7200rpm, 4GB RAM, Go8600M GT

Permalänk
Medlem

Fast jag tycker ändå att 8800m är sällsynt värt att vänta på, 8600 och 8700 är så pass mycket sämre.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Okey, jag är inte speciellt insatt när det gäller datorer, kan man sätta in ett 8800M GTX kort i en 3415w när kortet sen har släppts?
tack på förhand

Visa signatur

Zepto Znote 3415W - T7500 2.20GHz Intel® Core™2 Duo 4mb, 160GB hdd 7200rpm, 4GB RAM, Go8600M GT

Permalänk
Medlem

8800M GTX är MXMIII vilket betyder att om du har en dator idag med MXMIII-modul så är det teoretiskt möjligt att byta. Vad jag vet så kör 8700M med MXMIII medans Go79XX-serien kör MXMIV. Men jag kollade upp detta på 10 minuter så jag kan vara helt ute och cykla.

Sen är problemet montering och att hitta MXM-moduler löst, det är väl E-Bay som gäller kan jag tänka mig.

Visa signatur