Dell förbereder bärbar World of Warcraft-dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN

Sen att det sitter en SLI-konfig och ett PhysX-kort är ju helt åt helvete, WoW drar ingen nytta av PhysX och inte kommer de behöva SLI heller...

Undra om man kan spela andra spel än WoW på den...?:)

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Alltså alla ni som påstår att ni kan köra wow med era gamla p3 1000 Mhz och geforce 3 graffen tänk på upplösningen, 1920x1200 är inte att leka med.
Visst WoW kräver inte så jätte mkt men i den upplösningen kommer det ändå att kräva en hel del och en 1Gb ram räcker inte om man tänker raida eller vara på ställen med massor av spelare.

Dessutom går det faktiskt att spela andra spel på den...

Jag skulle inte säga nej till den och om jag var ute efter en bärbar i den klassen och den inte var mkt dyrare (~500kr-~1000kr) än vad en sån modell fast utan WoW-motiv så skulle jag kunna köpa den.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Vad skall man med en "Extreme X7900-processor överklockad till 3,2 gigahertz, Geforce Go 8700M GT i SLI-läge samt fysikkortet Ageia Phys X 100M" till om man bara skall lira WOW som inte är särkilt system krävande?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Roligt när folk klagar på att det kommer en dator med bra specs för att spela WoW, men när en stor del av folket som sitter på dom här forumen inte gör annat än slår sig på bröstet 24 timmar om dygnet om vilken hårdvara dom skall köpa för att sedan spela ett spel, eller bara sitta o surfa o kolla på film.

Kan hålla med om att det kanske är lite overkill specs för WoW, men hallå det är en dator som man kan göra mer saker med.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Coolt med överklockad processor i laptop

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
17-tumsskärm med en upplösning på 1920 x 1200 pixlar

å helvete.. trodde det inte gick att få en sån liten skärm med en sån fet upplösning... inte fan lär man behöva köra med AA iaf

checka ibm thinkpad på dustinhome.se så får du se att man inte behöver punga ut 25 k

Permalänk
Medlem

Lite roligt ändå. Fattar inte att folk blir så upprörda. Handlar ju egentligen bara om motivlack och det är ju inte speciellt nytt...

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 4200+ || 2*1024 PC5300 DDR2 || XFX GeForce 8800GTS 320Mb || Samsung Spinpoint T133 400Gb Sata2 || TFT Benq 22" FP222Wh

Permalänk
Medlem

handlar nog om vad man tycker om wow, i min smak så är det hat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
17-tumsskärm med en upplösning på 1920 x 1200 pixlar

å helvete.. trodde det inte gick att få en sån liten skärm med en sån fet upplösning... inte fan lär man behöva köra med AA iaf

CAD laptops sitter ofta på 15.4" skärmar meed 1920x1200 pixlar..

Måste dock säga att det här var helt sjukt löjligt. Hade jag haft en 5 årig son hade datorn sett ut o vara en del utav hans leksaksarsenal....

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Är väl najs om man vill utmärka sig som WOW-nörd i studiesalarna på universitetet.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Hmm, hade den haft ett 8800M hade jag beställt en direkt! Skulle vara ganska skönt att ha på jobbet som arbetsburk, ta med på möten etc.

Btw, WoW flyter fint på mitt Go7900GTX i 1920x1200 med 4xAA, 30-60fps. Men som sagt kanske man inte sitter och nöter WoW dygnet runt...

Visa signatur
Permalänk

enda sättet att slita dom ifrån rummet eller? komigen

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

Mycket snyggare än standardmodellen i alla fall! Kommer man att kunna få en under 30.000:- måntro?

Edit: WTF! 4500$!!!!! Det är ju sjukt!

http://www.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/m1730_wow?c=...

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

ett

The burning crusade är mer krävande än pre exp.

Testa sedan att lira wow på max i 25 mana raid ska ni se vad som händer mer era gamla burkar ...

Permalänk
Medlem

Moonglum, vad är det som är sjukt?

4500 USD = 29 461,50 SEK

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Moonglum, vad är det som är sjukt?

4500 USD = 29 461,50 SEK

Knappast i Sverige.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Alltså. Jag skäms lite för att säga det, men jag vill ha den där datorn.

Hehe... jag vill också ha en sån. Inte för att spela WoW... men för att den var jädrans snygg. Synd att priset är för högt bara.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Moonglum, ah, du tänker så du.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett år för sent?

Permalänk
Medlem

En perfekt dator för mig som var tvungen att betala någon annan att ta mig till lvl 70

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o³w¹
Är väl najs om man vill utmärka sig som WOW-nörd i studiesalarna på universitetet.

Precis vad jag tänkte och ännu värre på jobbet.

Datorn är dyr och riktar sig åt dem som har råd vilket inte brukar vara tonåringar, där denna motivlack kunde höja statusen. Inget sagt att äldre ej gillar spel, dock att vi inte brukar använda dem för att höja våran status.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

De får följa upp med att släppa en the sims dator sen.

Permalänk
Avstängd

Nice burk, kanske köper beroende på priset men lite överdriven prestanda för o vara en ''World of Warcraft dator'' Wow kräver ju en skitprocessor som intel Pentium 4.. osv

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Em3l
Undra om man kan spela andra spel än WoW på den...?:)

Du ska ha cred för din knäckande kommentar!

Ge mig specs på en laptop som klarar WoW, begagnad då, eller ny med för den delen men den ska vara väldigt billig i så fall. Det jag är ute efter är bärbar hårdvara som klarar minimum/average prestanda i WoW. Så jag vet vad jag ska leta efter om jag får hyra polarns mobila bredband. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
handlar nog om vad man tycker om wow, i min smak så är det hat

Naaw.. tufft med 100 spänn i månaden eller?

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Naaw.. tufft med 100 spänn i månaden eller?

Nä, ser ingen mening med ett spel som är grafiskt uråldrigt och ingen spänning över huvudtaget, sen att det har sabbat folks liv att vara social gör saken inte bättre^^

sen kommer snacket att man är social i spelet, skapar vänner bla bla hört den förr

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför laptop-skärmar på 17" klarar 1920x1200, medans stand-alone-skärmar som klarar 1920x1200 alltid är större än 22"?

Permalänk
Medlem

For the horde!!

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Medlem

4500 $ för det där skroten?

Förstår ej att någon skulle betala så mycket för det där. Paintjob'et uppskattas nog av wowspelaren men det är inte värt så mycket pengar. Datorn i sig är usel... vem fan vill ha en "laptop" som väger bly och har en 17" skärm?

Det finns ingen "ultimate gamer experience" på en laptop, gamers kör stationära maskiner.

Samt det får mig att garva när man glor videon, hur killen "hajpar" att dom förinstallerat WoW och har några wallpapers i bakrunden preinstalled, whats the deal? Det är verkligen inget som är custom-made för WoW spelaren. Jag hade hoppats på nån slags extra display som visar raidgruppen, kanske nått annat sådant som verkligen visade att datorn var gjord för spelet.

Jag spelar inte wow själv men jag anser detta att vara en usel affär för wow spelaren..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saxin
For the horde!!

Den kommentaren känns mer WarCraft än World Of Warcraft?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?