Vilket spel är bäst? 'Bioshock', 'Call Of Duty 4' eller 'Crysis' ?

Permalänk

cod såklart, tycker crysis är tråkigt, vist snyg grafik men det gör inte spelet bra, spela mp i crysis, då kan man lika gärna köra nåt bf spel, same shit difrent name, o det komer flytta på minst dubelt så bra

synd att cod 4 sp va kort bara

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Beror ju som sagt på vad man är ute efter. Men det är lite komiskt att du tar upp en massa saker du tycker är orealistiskt i Crysis när du VET att samma sak är väldigt mycket mindre realistiskt i CoD4 och det gäller tamejfan på alla punkter. Hur realistiskt är det att folk lägger sig ner och tvärdör av ett skott i armen? Och om du tycker folk inte dör lätt nog i crysis ska du nog sluta sikta på deras skottsäkra väst och istället skjuta dom i huvudet där dom dör direkt. Jag orkar inte svara på resten av ditt inlägg, jag vet vad du tycker och du vet vad jag tycker.

Eftersom att CoD 4 helt enkelt inte behövde sånt för att vara fördjävla kul, medan Crysis blev jag bara sur gång på gång när fienderna betedde sig som idioter och när saker var så "far off" som dom verkligen var... återigen, eftersom att dom slösade bort tonnvis med potential blev jag mer sur av att spela det än att spela CoD 4, CoD 4 var knappt hypat alls, IAF inte på långa vägar lika hypat som Crysis två, jag visste fan inte ens att CoD 4 hade släppts när det hade det, och jag brukar ha koll på de flesta spelen... det kom lixom in som en skön spelbonus, som verkligen underhöll mig, medan crysis totalt sköt ner sig självt, typ som om HL2 hade varit megafult och tråkigare än WoW...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

1. Crysis
2. Cod4
3. Bioshock

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Eftersom att CoD 4 helt enkelt inte behövde sånt för att vara fördjävla kul, medan Crysis blev jag bara sur gång på gång när fienderna betedde sig som idioter och när saker var så "far off" som dom verkligen var... återigen, eftersom att dom slösade bort tonnvis med potential blev jag mer sur av att spela det än att spela CoD 4, CoD 4 var knappt hypat alls, IAF inte på långa vägar lika hypat som Crysis två, jag visste fan inte ens att CoD 4 hade släppts när det hade det, och jag brukar ha koll på de flesta spelen... det kom lixom in som en skön spelbonus, som verkligen underhöll mig, medan crysis totalt sköt ner sig självt, typ som om HL2 hade varit megafult och tråkigare än WoW...

Så du menar att eftersom du inte förväntade dig att CoD4 skulle vara kul, är det bättre än Crysis? Var lite objektiv för fan

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

[...]
CoD4 har:
[...]
Grafik som har några år på nacken
Ingen fysik ö.h.t
[...]

Vad menar du med "grafik som har några år på nacken"? Att tekniken är gammal eller att det ser ut att vara några år gammalt? Jag håller inte med vad det än är. Dels använder spelet exempelvis fullständigt realtidsljus så knappast är det några år gammalt i alla fall, dels tycker jag att det är ett av de snyggaste spelen just nu. Visst är det sant att spelet inte är lika snyggt som Crysis; det är det ingen tvekan om. Det finns dock det flera fördelar med detta - nästan vem som helst kan ju spela CoD4 i dagsläget. Och du kan väl inte mena att grafiken är ful ändå?

Beträffande fysiken förstår jag inte vad du menar med "ingen fysik ö. h. t." Man kan ju visst skjuta på lådor och skräp och så vidare så att allt möjligt flyger runt. Visst är den inte lika raffinerad som Crysis fysik, men att säga att det inte finns någon fysik över huvud taget är väl att ta i lite?

Jag har inte spelat Crysis så mycket och jag kan inte uttala mig om multiplayerdelen, men multiplayer i Cod4 är, enligt min mening, överlägset allt annat just nu.

Permalänk
Citat:

Så du menar att eftersom du inte förväntade dig att CoD4 skulle vara kul, är det bättre än Crysis? Var lite objektiv för fan

nej, om du läste mer ingående så skulle du ha förstått att CoD 4 blev en enormt stor överraskning, en mycket kul sådan, medan Crysis svek gång på gång, hela spelet var en stor besvikelse, isst, de var ju inte det sämsta jag har spelat, men shit, det var så jävla ytligt... lite som engångsligg, de e kul en gång, men sånna tjejer är inte dom man gifter sig med och har ett bra liv med...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Avstängd

1:bioshock
2:Cod4
3:vet inte

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

1. Cod4
2. TimeShift
3. Crysis
4. Bioshock

I rangordning efter vilket spel jag har haft roligast med. Cod vinner för mig

Permalänk
Medlem

Call of Duty 4.

Bioshock är inte min grej och Crysis mja.. flyter för dåligt på min dator helt enkelt.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

Klart Bioshock. Utklassar Crysis när det kommer till atmosfär och ljud. CoD4 har även det mycket känsla, men inte på samma nivå.

Sen är Crysis för tunggrott. Det är snyggt på medium, men Bioshock på High settins ser bättre ut.

Sorry Crysis, men du får inte många poäng av mig.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

ärligt så blev jag besviken på cod4's optimering det hackar hela tiden när man är utomhus jag kanske har 25-60fps när jag krigar utomhus. sen inomhus uppemot 100+fps

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

eh, min dator fixar sp på högsta o har 32fps som lägst, o din är bra mkt bättre, men jag kör utan aa o sånt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
ärligt så blev jag besviken på cod4's optimering det hackar hela tiden när man är utomhus jag kanske har 25-60fps när jag krigar utomhus. sen inomhus uppemot 100+fps

Är nog din cpu den är väl inte dual core ? märker att spelet i princip använder båda kärnor på average 80-90%.

Permalänk
Avstängd

aha, Jepp, den är en gammal single core. Jo jag misstänkte med prollen faktiskt :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bioshock!

Permalänk
Medlem

Taskigt att inte ha med Team Fortress 2 på listan!

Jag har svårt att bestämma mej för vilket jag gillar bäst.

CoD4 och TF2 är mycket roligare än Crysis, men jag har inte testat crysis multiplayer. Jag vet inte om jag råkat ut för nån bugg eller så men jag måste köra Crysis i 800x600 för att vara nöjd med snabbheten i det. och i 800x600 är spelet inte snyggt alls. Dessutom tycker jag inte dom har lyckats med sin häftiga fysik.. om en dörr eller en bit av en vägg ligger som en gungbräda tippar den inte över om man ställer sej på den änden som är i luften. Om man kastar en liten pinne på den så kan man ju få hela väggen att flyga iväg

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Avstängd

Bioshock utan tvekan, mest minnesvärd upplevelse.

Dessutom så är det längre än både Crysis och CoD4 samt minst frustrerande nivåer och förmodligen mer variation samt bättre berättande.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Crysis!

Cod är värdelöst.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Cod4, underbar action, bra flyt i striderna och ruskigt vackert!

Maxat på 1920x1080 med fullt flyt

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

Tycker det är lite roligt med den här tråden ändå tror inte ens att en femtedel av alla som röstat spelat alla 3 spelen. Tråden borde heta "Vilket spel har du spelat" istället, kan lova att resultaten hade varit rätt lika ändå

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

jag förstår inte hur folk kan tycka Cod4 är bra, har visserligen inte testat det multiplayer, men singelplayerdelen var... ja.. vad var det som var så speciellt med den egentligen?

extremt linjärt, knähöga staket hindrade dig 'ala ~yr2000-spel, TUNGT scriptat osv.. på tok för strikt helt enkelt.. kändes inte nå intensivt alls trots horder av fiender som ploppar fram gång på gång på gång nrä man dödar dom.. nä, riktigt ruttet spel om ni frågar m ig.

crysis var helt okej, tog Öppna banor till en ny nivå mer eller mindre, riktigt härliga landskap och helt okej story... dock så la jag min röst på Bioshock som var helt gudomligt att spela igenom. Ruggigt välgjort spel, måste spela igenom det sen igen under julledigheten

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Crysis, var en stor besvikelse...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Crysis är riktigt kul och skönt spel, gillar mp´n
Cod 4 har jag inte spelat så de kan jag inte uttala mig om
Sisst och minst Bioshock.... hmm skulle jag ranka de så måste jag nog säga... nä de går fan inte ranka för de var riktigt värdelöst.
Mer tråkigt spel får man nog leta efter

Permalänk

Jag tycker Call of duty 4. Har spelat bioshock några minuter, fastnade inte för det. Får spela mer någon dag.

Har ej spelat crysis.

Visa signatur

Surface

Permalänk
Medlem

Har nu försökt spela lite CoD4 men blir bara frustrerad. Om man misslyckas finns det inte utrymme för någon annan taktik eftersom allt blir exakt likadant efter varje försök och det är så instängt att man inte kan gå någon annan väg. Kör på svåraste och det verkar som om det är meningen att man ska rusha igenom allt. Tycker man ska kunna ta skydd utan att fienden magiskt vet var man är och kastar granater dit efter en bestämd tidsperiod, känns precis som "anti-camp" funktionen på vissa CS servrar.

Permalänk

Bioshock är lätt det bästa..

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk

COD är har väldig inlevelse men jag gillar tyvärr inte gångformade spel där jag aldrig har kontrollen över läget.

1. Döda alla snubbar som ploppar upp lite här å var. Dom kommer alltid från samma håll och du kan inte överraska dom, smyga dig runt eller vara taktiskt.
Det hela handlar om att skjuta bra och i rätt ordning.
2. Spring till nästa plats.
1,2,1,2,1,2....

Bioshock hade den där konsoll.känslan som tyvärr drar ner en hel del.

Crysis var inte lika magiskt som Far Cry, men det kanske beror på att jag inte kan köra på så värst bra grafikinställningar. Crysis får min röst iallafall.

Älskar att smyga omkring i buskarna! S
nipra en tunna och halva lägret är dött. Switcha till speed och spring fram och ta stryptag på en av gubbarna, byt till strength och använd snubben som sköld medan du närmar dig en annan fiende. När du är nära nog kastar du snubben du håller på honom så hårt att den andre dör. Slutligen bankar du sönder huset och taket faller in så den sita snubben dör. Ahh!

Permalänk

Jag tycker call of duty, helt sjuk skön gameplay, grafik, multiplayer läget slår allt:D

Visa signatur

Xbox Live: Johansson91

Permalänk
Avstängd

Blev "vet ej" eftersom jag aldrig spelat Bioshock. CoD 4 och crysis har iaf roat mej det lilla jag spelat dom.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Av dem där, CoD4. Crysis gillar jag bara inte, precis som Far Cry. Tycker de båda spelen är nästan detsamma, bara lite olika superpowers i Crysis.
Bioshock sög hård gorillaballe, så himla tråkigt det blev efter ett tag.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN