Permalänk
Medlem

Accelero s1

Kylaren är ju helt underbar men svår att få tag på. Nu har dock webbhallen lagt in den på deras sortiment för 264 kr inklusive frakt. Ska man slå till eller tror ni att fler (seriösa)butiker kommer få in den till ett bättre pris?

Ps. Lagerstatus på webbhallen inte inte bra för tillfället och det lär nog dröja lite innan den finns inne på lager

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk

SI

Hej,

S1 finns billigare hos Ems-butikerna, ett nätverk av små butiker runt om i Sverige - köpte just en på en sådan butik på Lidingö, 194kr. (fast med frakt blir det inte billigt, men affärerna finns lite överallt). Undvik dock Netsuperstore, som brukar vara billligast på S1, förbannade lögnare (bl a).

Emsbutikerna verkar seriösa, kan inte säga nåt om alla, men den på Lidingö var det: ofta är det små äldre lokala databutiker som är med

edit: såg just att Webhallen är billliare, ex frakt: så argumentet för emsbutikerna är väl då att man ofta kan slippa frakt, plus att de tar hem den på en 4-5 dagar

ionfresko

Permalänk
Medlem

webbhallen är skön ja ska iaf köpa min s1 där

Permalänk
Medlem

Passar denna på en 8800gt? Gärna passivt :P... det ska sitta en 120mm fläkt framför kortet så den kommer få lite frisk luft på sig. Chassit är en P182.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Passar denna på en 8800gt? Gärna passivt :P... det ska sitta en 120mm fläkt framför kortet så den kommer få lite frisk luft på sig. Chassit är en P182.

Japp den passar. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk
Medlem

Nån som vill testa o köra den passivt? Kom nyss på att jag inte får plats med en 120mm fläkt på den

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en Accelero S1 från just Netsuperstore så vi får väl se om de lever upp till sitt rykte... Ännu inte bekräftat när den kommer in till butiken (ska hämta den där).

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Nån som vill testa o köra den passivt? Kom nyss på att jag inte får plats med en 120mm fläkt på den

Jag kör den passivt på ett 8800GT @ 700/1000. ~35 grader Idle och 54 grader Load får jag. Jag har dock en 120mm fläkt i botten på mitt chassi som strömmar över den, så helt passivt kan man väl inte säga att det är. Men har du bara någorlunda luftgenomströmning i lådan så ska det knappast vara något problem att köra den utan någon fläkt.

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII
Jag har beställt en Accelero S1 från just Netsuperstore så vi får väl se om de lever upp till sitt rykte... Ännu inte bekräftat när den kommer in till butiken (ska hämta den där).

Hoppas du får tag på den inom rimlig tid, jag skulle inte våga chansa på dem!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Asså varför lanserar Sparkle sitt passiva skit egentligen? Denna kyler ju DUBBELT SÅ BRA, lite mer faktist och är billigare! (8800gt; 2200:-, Accelero S1; 200:-) och sparkles variant e väl inte ens i sverige..

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klab0
Jag kör den passivt på ett 8800GT @ 700/1000. ~35 grader Idle och 54 grader Load får jag. Jag har dock en 120mm fläkt i botten på mitt chassi som strömmar över den, så helt passivt kan man väl inte säga att det är. Men har du bara någorlunda luftgenomströmning i lådan så ska det knappast vara något problem att köra den utan någon fläkt.

tack! Tyvärr tror jag det går sämre för mig. Hade tänkt mig att klocka kortet till ca 700\1000, som jag har gjort nu med stock kylaren också, och sen ha en 120mm på 800rpm typ. Men den får nog inte plats :/ Har inga chassifläktar i burken så jag har inte så bra luftgenomströmning Har nätagget och cpu kylaren bara.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Netsuperstore och S1

Vad gäller Netsuperstore, du som beställt där: tipset är att klippa med dom genast!!! Jag beställde därifrån, ringde efter 1 vecka, dom sa att den var på väg - inget hände - ringde igen efter 1 vecka, man sa exakt samma sak, plus att man nu skullle kolla upp beställningen - hände inget alls igen -ringde igen några dagar senare, som en papegoja igen, och sedan inget igen. Då fick jag nog och bad dom fara och flyga: dom ljuger en rätt upp i ansiktet.

Du kan givetvis ha bättre lycka, men jag tvekar om dom överhuvudtaget har den /kan få in den.

ionfresko

Permalänk
Medlem

Re: Netsuperstore och S1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ionfresko
Vad gäller Netsuperstore, du som beställt där: tipset är att klippa med dom genast!!! Jag beställde därifrån, ringde efter 1 vecka, dom sa att den var på väg - inget hände - ringde igen efter 1 vecka, man sa exakt samma sak, plus att man nu skullle kolla upp beställningen - hände inget alls igen -ringde igen några dagar senare, som en papegoja igen, och sedan inget igen. Då fick jag nog och bad dom fara och flyga: dom ljuger en rätt upp i ansiktet.

Du kan givetvis ha bättre lycka, men jag tvekar om dom överhuvudtaget har den /kan få in den.

ionfresko

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=1634

Permalänk
Medlem

Re: Netsuperstore och S1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ionfresko

ionfresko

Du kanske har rätt. De har meddelat att S1'an skulle komma denna vecka, men nu har veckan passerat ... Jag väntar dock en vecka till, för jag har inte fått grafikkortet än heller (beställt 14 nov från ClickOK.se - de är inte heller så snabba av sig, men del-levererar i alla fall så prylarna droppar sakta in...). Med lite tur får jag mitt 8800GT innan årets slut... Tålamod är en dygd, men f-n så jobbigt!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Asså varför lanserar Sparkle sitt passiva skit egentligen? Denna kyler ju DUBBELT SÅ BRA, lite mer faktist och är billigare! (8800gt; 2200:-, Accelero S1; 200:-) och sparkles variant e väl inte ens i sverige..

För att:
1. Många vill/kan inte montera själv.
2. Man förlorar garantin när man tar bort orginal kylningen.
3. Dom vill tjäna mer pengar.

Där har 3 bra skäl till varför Sparkle lanserar sitt passiva "skit".

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk

Nu är en S1 beställd från Webhallen, men det skulle verkligen förvåna mig om jag får den innan nyår :/

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1

Permalänk
Medlem

jAG TYCKER ATT WEBHALLEN ÄR BRA. HAR ALDRIG HAFT NÅGRA PROBLEM MED DOM DOCK SÅ HAR JAG BARA BESTÄLLT SMÅSAKER SOM NÅGRA FLÄKTER OCH SÅDANT.

PS Förlåt! Caps Lock var aktiverat och jag orkar inte skriva om texten.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
jAG TYCKER ATT WEBHALLEN ÄR BRA. HAR ALDRIG HAFT NÅGRA PROBLEM MED DOM DOCK SÅ HAR JAG BARA BESTÄLLT SMÅSAKER SOM NÅGRA FLÄKTER OCH SÅDANT.

PS Förlåt! Caps Lock var aktiverat och jag orkar inte skriva om texten.

Att det tar lång tid att få Arctic Cooling S1 beror knappast på Webhallen - den kylaren finns knappt att få tag på alls.

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1

Permalänk
Medlem

Beställde precis från en tysk sida. Lite dyrare än att köpa från svenska nätbutiker (305 kr med frakt), men orkar man inte vänta så..

https://www2.computeruniverse.net/info.asp?id=90253767&langua...

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk

Nu är ett Accelero S1 på väg även till mig.
Är det någon som har testat att köra den passivt? Jag vill gärna göra det eftersom min dator är så pass tyst och jag redan har tre stycken noctua 120mm-fläktar i låddan. Tror ni att det funkar för mig? Jag kommer inte clocka kortet och har som sagt bra luftflöde i burken.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocker666
Är det någon som har testat att köra den passivt? Jag vill gärna göra det eftersom min dator är så pass tyst och jag redan har tre stycken noctua 120mm-fläktar i låddan. Tror ni att det funkar för mig? Jag kommer inte clocka kortet och har som sagt bra luftflöde i burken.

Ska du installera den på ett 8800GT? I så fall bör det gå bra passivt, i alla fall så länge du har kylflänsar på voltregulatorerna. Att klocka borde inte heller vara uteslutet.

Var har du beställt ifrån? Har butiken skickat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocker666

Satte på min s1 på 8800gt, ligger på 43 grader och när jag spelar ca 55. Helt kanon, tyst och bra. Kör den helt passiv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraze86
Beställde precis från en tysk sida. Lite dyrare än att köpa från svenska nätbutiker (305 kr med frakt), men orkar man inte vänta så..

https://www2.computeruniverse.net/info.asp?id=90253767&langua...

Nu är den snart hemma hos mig. Ligger på posten. Tog lite tid, men inte konstigt med tanke på att jag beställde över Jul. Så om Accelero fortfarande inte finns i lager i svenska butiker efter nyår så kan jag rekomendera den tyska sidan computeruniverse.net.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem

ACCELERO S1 + Zalman Heatzink till 8800GT då?
Eller kyler S1 vreg också?

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Ska du installera den på ett 8800GT? I så fall bör det gå bra passivt, i alla fall så länge du har kylflänsar på voltregulatorerna. Att klocka borde inte heller vara uteslutet.

Var har du beställt ifrån? Har butiken skickat?

Datorbutiken, dom skickar den sjunde. Inga andra butiker jag snackat med visste när dom skulle få in Accelero igen så jag bet i det sura äpplet och bestämde mig för att vänta en vecka.

Mormor:
Du får köpa separata flänsar för att sätta på voltregulatorerna.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Medlem

Köpte min på Datacorner i Västerås för 185kr.

Kolla på www.datacorner.se dom hade kvar i butiken när jag handlade för några dagar sedan.

Permalänk
Medlem

Enligt arctic cooling själva så behövs inga flänsar på V-reg. Ska man överklocka är det nog bäst, men kör man oklockat så behövs det nog inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mormor
ACCELERO S1 + Zalman Heatzink till 8800GT då?
Eller kyler S1 vreg också?

Köp ett paket Zalman VGA RAM Heatsink. Sen använder du de små heatsinken, inte dom stora, annars tar dom i dom i S1:an. Köp ett paket Zalman adhesive lim också, annars sitter dom inte, ta kylpasta i mitten och så en klick i två hörn. Vill du inte ha loss dom sen kan du ta lim över hela flänsen och skita i kylpastan.

Edit, stoppa som denna snubbe, även kallad DjHypnoz, har stoppat dom: http://200sx.kicks-ass.net/album/album.php?username=djhypnoz&...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraze86
Enligt arctic cooling själva så behövs inga flänsar på V-reg. Ska man överklocka är det nog bäst, men kör man oklockat så behövs det nog inte.

Kan nog vara en bra idé att slänga på ett par flänsar där ändå. Om inte annat för att förlänga livslängden på kortet lite grann.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då var acceleron installerad på mitt 8800gt. Kör helt passivt i mitt Sonata III. Bara en 120mm som blåser ut där bak. Kör utan flänsar på v-reg. Jag återkommer ifall den överhettar

Temps:

Idle: 45c
Max load: 65c

Visa signatur