Klappjakten 2007 @Dustinhome del 2

Permalänk

Lite dåligt att det inte fungerar trots att jag försökt kl 00, 01, 02, 03, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16...

och nu ska jag testa kl 17 också.

Permalänk
Medlem

Äntligen verkar det som jag lyckades få julklapp nr 18 enligt mejlet, klockan 17:18 testade jag att uppdatera sidan och kunde då välja att lägga till julklappen i kundvagnen och bekräftade då ordern.

Visa signatur

Intel i5 13600K | ASRock B760 Pro RS | MSI MAG A750GL 750W | Montech Air 1000 Silent
2x WD Black SN770 | Kingston 32GB DDR5
ASUS GeForce RTX 4060 8GB Dual OC | Arctic Liquid Freezer II 240
Windows 11

Permalänk
Medlem

Det är fler än en, det vet du va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Det är fler än en, det vet du va?

Självklart, mitt inlägg kanske kunde misstolkas.
Julklapparna man kunde få kl 17 namnges som #18 i ordermejlet

Visa signatur

Intel i5 13600K | ASRock B760 Pro RS | MSI MAG A750GL 750W | Montech Air 1000 Silent
2x WD Black SN770 | Kingston 32GB DDR5
ASUS GeForce RTX 4060 8GB Dual OC | Arctic Liquid Freezer II 240
Windows 11

Permalänk
Medlem

Slut igen...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Helt värdelöst. Nästa år så halvera julklapparna och lägg lite pengar/hårdvara så sidan klarar av trycket för jag har inget emot att julklappen tar slut men att sidan ska dö varje timmme en hel dag är ju bara dumt

Permalänk
Medlem

Någon annan som får "Server is busy" vid 00:00 ?
Ska man refresha sidan innan eller efter 00:00?

Annars får det nog vara.

Permalänk
Medlem

Någon gång över 11 idag lyckades jag få upp julklappen samt trycka bekräfta. Kom till bekräftelsesidan och om jag kollar orderhistorik så syns det där.

Men jag har inte fått något mail, fler i samma situation? Kommer jag få det? Var andra försöket, testade vid 4 inatt också men då gick det inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasp
Någon annan som får "Server is busy" vid 00:00 ?
Ska man refresha sidan innan eller efter 00:00?

Annars får det nog vara.

Japp händer samma sak för mig Servis is busy när nästa julklapparna ska komma.

Permalänk
Medlem

Tror jag lyckades få #19, fick ordererkännande på mailen 18:00:14 så det borde räknas.

Permalänk
Medlem

Att det fortfarande är så segt!

Permalänk
Medlem

Nähä, som vanligt får man bara "Server is busy", slumpar hemsidan vilka IP:s som får tillgång eller?

Permalänk
Medlem

Nog bäst att kanske strunta i det här men när man väl försökt vill man ändå ha en gratis julklapp från dustin:) Var också nära en gång fick den i varukorgen men sedan stod det att den inte kunde skickas troligtvis pga dom var slut den timmen.

Permalänk

Får ju jämnt "Server is busy". *grinar lite*

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Spenderat flera timmar på detta och inte fått ett skit, dustin kan ju ............

Permalänk
Inaktiv

Lutop suck det är inte dustins fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lutop
Spenderat flera timmar på detta och inte fått ett skit, dustin kan ju ............

Sluta klaga och var glad över att de ens ger bort gratis julklappar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Får ju jämnt "Server is busy". *grinar lite*

De flesta får nog "server is busy" när räknaren slår om. Tio minuter senare (ungefär nu alltså) brukar det dock gå (om än långsamt) att komma in och oftast finns julklappar fortfarande kvar.

Permalänk
Avstängd

men vart hittar man dem julklapparna? e dem på första sidan? ;S

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
men vart hittar man dem julklapparna? e dem på första sidan? ;S

I dagens lucka
http://www.dustinhome.se/Julkalendern/Default.aspx

Permalänk
Medlem

Hehe.

Har aldrig varit med i denna "tävling" förut men gled in på sidan när klockan slog 20.00 och lyckades banne mig få en julklapp på första försöket

Trevligt påhitt av Dustin må jag säga. Kommer nog köpa mig en TV därifrån efter årsskiftet.

Permalänk
Medlem

Hur lyckades ni komma fram?
Den hänger sig jämnt för mig

Permalänk
Medlem

fan lyckades komma fram nyss, men tog slut när jag tröck på bekräfta :'(

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funz
Hehe.

Har aldrig varit med i denna "tävling" förut men gled in på sidan när klockan slog 20.00 och lyckades banne mig få en julklapp på första försöket

Trevligt påhitt av Dustin må jag säga. Kommer nog köpa mig en TV därifrån efter årsskiftet.

Du har tur så du vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Du har tur så du vet

Jo, men sen lär man väl få en t-shirt också

Permalänk
Medlem

åt helvete...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

lägg ägg 22:00 och slut redan.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

kom fram 22.02 eller nåt och klickade på lägg i korgen men sedan hände ingenting-.-

Permalänk
Medlem

Jag gav upp efter 5 försök, 3 riktiga försök. Känns inte som det är värt jobbet och det slit det krävs och dessutom handlar om det om tur bland de som vet exakt hur man ska gå tillväga.

Att dessutom leva med risken att få en mus, idoldvd eller något annat är ännu värre.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att DustinHome ger ut presenter.
Däremot är upplägget lite fånigt eftersom de inte kan hålla sina servrar uppe. Jag har försökt ett antal gånger under dygnet och varje gång varit beredd vid 0-slaget. Först dör servern sen är julklappen borta.
Det borde nog finnas något bättre upplägg som inte går ut på att alla måste hamra på siten under ett dygn.

Så, kul att de ger lite tillbaka men försökt utveckla konceptet till nästa år. Om det nu ändå bara handlar om tur att man blir igenomsläppt till servern. varför inte låta folk ta en ny "lott-sedel" varje timme och sedan lotta ut bland de tagna lottsedlarna. Då har folk en timme på sig att ta en lottsedel och man slipper hamra på servern hela tiden. Sedan när julklapparna är utlottade för den timmen har de som vill en ny timme på sig att få ett nummer som lottas ut vid nästa hel-slag ...

Grattis dock till de som lyckats få en klapp. Ska bli kul att höra vad de skickat ut denna gång.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com