Permalänk
Medlem

PSU Chieftec CFT-1000G-DF

Hej.

Är det nån som ha läst nån recension om Chieftec´s CFT-850G-DF CFT-1000G-DF , CFT-1200G-DF.

Ska köpa nytt agg , jag köpte ett demo ex från komplett "Thermaltake Thoughpower 850W" som tråkigt nog var i väldigt dåligt skick så jag blev tvungen att returnera det.
Upptäkte då att vi kunde köpa Chieftec´s agg genom jobbet med rabatt, men har sökt med lykta och ljus överallt utan att hitta en review om aggen.

Chieftec länk: http://www.chieftec.eu/index.php?option=com_content&task=view...

Tacksam om någon har lite info.

//m1LkY

Visa signatur

Antec 900 Gaming Case| Cheiftech CTF-850-DF 850w | E6750 @3,2Ghz | Zalman 9500 | Asus Striker Extreme | 4GB OCZ SLI 6400 @1066Mhz | 8800GTS 640MB | 4x250Gb Sata2 | LG L245WP-BN 24" |

Permalänk
Medlem

Är fina nätagg. Hur mycket billigare får du det? För din dator i sign behöver knappast så mycket kraft.

Permalänk
Medlem

Tackar!

Funderar på att slå till på 1000w modellen, täcker mitt SLi som ska in snart.
Synda tt Chieftec är stämplade opålitliga i en sticky tråd här, opålitilig och varierande prestanda såg ja precis.
Men men dom är ju helt nya och man kan ju hoppas som en del har skirivt " dom ser ut som Galaxy´s, kankse dom är tillverkarna"
hehe

Hade glömt ändra min sign, inte vart inne på ett tag ;P
Den burken jag körde på då e gameservern nu hehe

Ska kolla priset imorrn, köpt lite grejor tidigare och då har det skillt en hel del.

Tackar igen!

/m1LkY

Visa signatur

Antec 900 Gaming Case| Cheiftech CTF-850-DF 850w | E6750 @3,2Ghz | Zalman 9500 | Asus Striker Extreme | 4GB OCZ SLI 6400 @1066Mhz | 8800GTS 640MB | 4x250Gb Sata2 | LG L245WP-BN 24" |

Permalänk

Chieftec CFT-XXX-14C Turboserien (XXX=650,750 eller 850) är tillverkade av CWT och är bra aggregat.
Dock har 850W modellen troligen problem med ripple&noise och bör undvikas. Annars är det inget dåligt aggregat. Aggregaten är i princip samma som Thermaltake Toughpower och är baserade på samma plattform.

Chieftec's övriga CFT aggregat tillverkas av Sirtec och bör undvikas

Chieftec's GPS serie tillverkas av Delta och bör vara hyfsade.

Men som tsp sa, är det den datorn i din sign som du skall driva, även om du kör SLi så behöver du inte ett 850-1000W aggregat

Permalänk
Medlem

Ett corsair på 520w och uppåt duger gott. Vill du vara helt säker på att det ska fungera om du tex köper en halv armé av diskar så är corsairs 750w modell ett riktigt bra val. Om jag minns rätt så kommer det dock utan modulära kablar, men det kanske inte gör så mycket?

Permalänk

Corsair själva rekommenderar 620W och uppåt för hans rigg

http://corsair.com/psufinder/

Corsair kalkylator har rykte on sig att vara "ärlig", ganska tunga systen kan köras på VX450

Det är möjligt att Corsair 520W och 550W räcker, men det blir nog en ganska hög belastning, och ett agg mår bäst upp till 75% belastning.

Här rekommenderar man 600W och uppåt, i och för sig med en Quad, men med 2 HDD mindre än vad Milky har

http://www.jonnyguru.net/forums/showthread.php?t=3137

Men hur som helst, 850 till 1000W är att skjuta mygg med kanon

Permalänk
Medlem

Hans rigg drar inte ens i närheten av 500w, sett folk som kör oc c2d med 8800gts på 350w agg av bra märke så inget märkvärdigt med mkt watt man behöver.

Corsair 620w där går gränsen och då ligger det i överkant så man kan proppa in 10diskar, SLI eller whatever.

Permalänk

Det är just det OP skall göra, 8800GTX i SLI

Permalänk

Diggar att han har 8800GTX med 640mb minne (sign)
Sry för OfT var tvungen.

Som fesen säger Corsair 620w tar i princip allt ju.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Diggar att han har 8800GTX med 640mb minne (sign)
Sry för OfT var tvungen.

Som fesen säger Corsair 620w tar i princip allt ju.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Hehehe Limma på X istället för ett S heheh ändrar
Missade det när jag ändra Sign igår kväll ;P

Tackar så muchos för svaren.
Jag fick inte så bra rabatt på Chieftec aggen men däremot så fick jag ett nytt ThermalTake Though power 850W av komplett för samma peng som demo exet kostade "1155:-", så det blir till att köra på det

Jo körde en calc igår med och hamna på minimum 604W på den, sen beror det absolut på tillverkare, mitt Seasonic 500W står pall bra just nu men det är ej modulärt och det e inte kul i ett Antec 900 case.
Visst har kapat upp och dragit det mesta på baksidan men men Modulärt är bättre.

Återigen Tackar för svaren höll på bli gråhårig en stund

//m1LkY

Visa signatur