Permalänk
Robot

Plexichassi? ute? näääää???

jaha här är då mitt nyinköpta chassi! köpte det + 2uv rör och ett nätagg för 500 spänn. helt värt det.

observera att det här chassit är ett kommande projekt och jag kommer att lägga upp en bygglogg när det är klart. men just nu har jag sättit ihop det bara för skojs skull=)

tänkte att det börjar ju bli poppis att visa sin "hörna" så jag slängde in nåra bilder på min "hörna"

la ner 5 timmar på kabeldragningen, hade laggt ner längre tid om inte min dryga jävla bror hade stressat mig bara för att han ville sitta vid datorn. ska göra en bättre kabeldragning när jag är klar med hela chassit.

om nån vill ha bilder på nå annat så skriv bara ett inlägg så ska jag försöka fixa så gott jag kan=)

enjoy!

Besök albumet: Plexichassi? ute? näääää??? av nickepaby

Permalänk

lägg upp skiten när det är klart då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
lägg upp skiten när det är klart då?

så jag är den ända som lägger in "mitt kommande projekt" gallerier?
måste ju ge er lite försmak

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Vad äre för grejer du hade innan?

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pheting
Vad äre för grejer du hade innan?

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2

såg att jag inte ändrat sign änn så det är det där=)

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla nice med högtalarna och fotöljen! de får du 10p för!

Visa signatur

[ Intel Core i7 920 @ 3,2GHz ] [ Asus P6T Deluxe ] [ 6GB Corsair DDR3 @ 1333MHz ] [ Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB ] [ Corsair HX520W ] [ Cooler Master Cosmos S ]
Gamla burken :D

Permalänk

jepp, jag ber om ursäkt för att jag kommenterade så fort

Permalänk
Medlem

hade sådanna där högtalare fast 15 tummare vet inte vad du har för tum men dom låg på 200 eller om det va 300 watt : /

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
hade sådanna där högtalare fast 15 tummare vet inte vad du har för tum men dom låg på 200 eller om det va 300 watt : /

jo hade för mig att det var runt 700 men kanske bara var nå skit jag fått för mig=)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad är det för kylare på din nya cpu? liknar cm geminii

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
vad är det för kylare på din nya cpu? liknar cm geminii

rätt! ten points

Visa signatur

Permalänk

hahhaha du har ju samma fläktar som jag ju (processorfläktarna)

Permalänk
Medlem

Tja, det ser väl bra ut det där...
Alltid haft en grej för plexichassin även om jag aldrig skulle köpt ett själv!

Däremot fattar jag inte rikigt vad det skulle spela för roll om högtalarna nu skulle tåla 700W. För att kunna hävda att högtalarna är på "700W" tycker jag nog att man ska ha en 700W's förstärkare till den, eller 1400W's för den delen eftersom det är två. Men när du har cashat 100 000:- för att få två sådana så kan du ju PM:a mig!

...näe, shit vad jag var negativ nu. Vaknat på fel sida kanske!
Hur som helst gillar jag som sagt plexichassin... Så... 8 poäng är väl fair?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floppa
Tja, det ser väl bra ut det där...
Alltid haft en grej för plexichassin även om jag aldrig skulle köpt ett själv!

Däremot fattar jag inte rikigt vad det skulle spela för roll om högtalarna nu skulle tåla 700W. För att kunna hävda att högtalarna är på "700W" tycker jag nog att man ska ha en 700W's förstärkare till den, eller 1400W's för den delen eftersom det är två. Men när du har cashat 100 000:- för att få två sådana så kan du ju PM:a mig!

...näe, shit vad jag var negativ nu. Vaknat på fel sida kanske!
Hur som helst gillar jag som sagt plexichassin... Så... 8 poäng är väl fair?

Vet du ens vad du pratar om? Slutsteg min vän, slutsteg. (man kan iofs även använda monosteg). Observera att det är hela högtalaren som har denna tekniska specifikation, inte bara ena elementet. Inga imponerande siffror alls, Watt har ingenting med hur högtalaren låter i sig.

---

15" varianten på dina högtalare har en teknisk specifikation om 800W per högtalare. Har själv ett par i vardagsrummet som låter riktigt fint, oavsett om jag kör trance eller klassisk musik.

Tyckte det såg bra ut, fotöljen ser ut att vara riktigt bekväm, förrutom det att det ser ut som man hamnar för långt bak om man sitter riktigt i den.

Jag är inget fan av plexi-chassin men jag hoppas att du kommer göra något riktigt galet, så man blir imponerad!

Avvaktar med betyget, sätt igång med bygget!

Permalänk

basserna du använder dej av är till för bil ljud o därför ska dom tåla så mkt effekt... inte för jag vet hur mkt dom där ligger på nu men om det är 700 watt dom ligger på så äre peek effekten den är beräknad i. Så du kan ge den 700watt i ca 1-3 sek innan den brinner ner annars kan tål den ca 350watt om det va vara längre tid

Själv kör jag med bil ljuds basser hemma

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk

kollade upp det och det var peak ljudet. sen dom som härjar om att man måste ha ett kraftigt slutsteg kanske inte uppmärksammade den feta svarta grejjen på första bilden, för det råkar just vara ett 700w slusteg. fick det gratis så jag är ju nöjd=) har inte änns på halva volymen när man får ont i öronen. så ljudet duger för mig. har inte planerat nå disko... änn..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Granted... Missade visst slutsteget på skrivbordet...

Hur som helst kom jag nog på mig med att minnas tillbaka till tiden då jag jobbade i elektronikbutik. Vet inte hur många gånger jag misslyckades med sälj för att folket inte ville förstå att Panasonic-stereon med 800W inte var bättre än H/K-stereon som inte gav mer än 5x40W.

Hur som helst får mina Monitor Audio lådor aldrig mer än de 110W som min förstärkare lämnar, och jag kan ändå aldrig dra upp mer än till hälften.

Permalänk

hehe nej precis det räcker got och väl. körde en gammal stereo som gav ut 2x40w innan och då började ljudet säcka ur och eftersom jag fick det här gratis så var det ju bara att tacka och ta emot=D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickepaby
jo hade för mig att det var runt 700 men kanske bara var nå skit jag fått för mig=)

men vet att dom låter bra iaf

Visa signatur
Permalänk

säljer du fatalitykylaren ???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GummiSlangen^^CL
säljer du fatalitykylaren ???

nej den fick min bror. är man stor ska man vara snäll också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice fotölj du har till datorn, men blir det inte lite lågt?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Nice fotölj du har till datorn, men blir det inte lite lågt?

nej jag har den där skivan som står brevid fotöljen och lägger i knät. man sitter som en gud=)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickepaby
har inte änns på halva volymen när man får ont i öronen.

okej Min förstärkare (ONKYO A-8190 2x 235 WRMS 4 Ohm) + Jamo PP2504 med Pro audio element o Boxter baser räcker det med att dra upp på ca 15-16 av 40 o öronen orkar inte med Allt ligger på ca 1600WRMS ink. förstärkare från 87.. komentera gära i mitt galleri där jag har bilder på ljudet med

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Medlem

Det va en jävligt snyggt chassi i plexiglas du har, very impressive

Visa signatur

Gigabyte S series GA-965P-DS4, Intel Core 2 Duo Processor E6600 2,40GHz,2 gig Corsair DDR2 XMS2 6400, Hiper Type-R 580W,250 gig hårdisk, 300 gig Mybook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imported
Det va en jävligt snyggt chassi i plexiglas du har, very impressive

tack tack=) men det är bara en försmak. kommer nog bli bättre när jag är klar=)

Visa signatur

Permalänk

Haha det står FTW på graffekortet Det var faktiskt lite kul, 10p för ditt inlägg förresten.

Visa signatur

Är jag en gräsklippare?!

Permalänk
Medlem

lite nyfiken på gemini kylaren, vad tycker du om den, för och nakdelar?

Permalänk
Medlem

Fan va gött med fotöljen

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~