Antec visar upp Mini P180

Permalänk
Melding Plague

Antec visar upp Mini P180

Antec har visat upp en hel del nya produkter på Consumer Electronics Show-mässan som stängde portarna idag. Ett intressant chassi som heter Mini P180 visades upp och som namnet antyder handlar det om en mindre version av det mycket populära P180-chassit.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nja, jag tycker inte om det, föredrar utseendet på de större modellerna

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk

CM Stacker för vinsten.

Har ett p180 ståendes.. design och allt var ju ballt för typ 3 år sedan.

Dock är det ju ett vansinnigt välbyggt chassi som funkar bra. Välplanerat etc.. undrar om denna är detsamma..

Permalänk
Hedersmedlem

De "pilformade" hålen på taket var fula.. men annars såg det okey ut..

Permalänk
Medlem

Jag gillade faktist den där:D
Den såg rätt snygg ut.

Permalänk
Medlem

Tycker att det ser skönt ut, kanske det blir att byta ut min P180 mot detta.

Permalänk

Skitfin låda!
Bland det finaste på mycket länge...

Dock så undrar jag om inte det är lite för lite ventilationshål/insläpp när luckan är stängd.
Trots insläppen på sidan om luckan så är den ju utrustad med ganska feta fläktar som även på lågt varvtal antagligen suger en del luft vilket kan resultera i luftturbulens runt lucka och insläpp som i sin tur kan låta en del.

"fettmekaffe"

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen att Antec har gjort insidan svart, det är så mycket snyggare än den tråkiga gråa färgen.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_blueflame
Nja, jag tycker inte om det, föredrar utseendet på de större modellerna

Håller med, jag gillar den rena och enkla designen på den stora lådan.

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Jävligt nice! Snyggt med svart innuti.

Hade jag behövt en ny dator hade detta chassi vart intressant. Bra med plats för diskar trots sin lilla storlek, bra kylning, snyggt och lagom litet.

Permalänk

tycker det väsnas mer med luckan öppen (vanlig 180) jag gillade särskilt att dom tänkt till och målat insidan med

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

silvrig utsida och svart insida hade suttit perfekt för att matcha resten

edit: åh den finns ju! dock inget svart inuti

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Avstängd

Ful ovansida.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk

håller med, ovansidan är ful, jag gillar inte heller de där hålen i fronten. Cool annars.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi faktiskt. Har det den där smarta kabeldragningen som de övriga chassina har idag?

Permalänk
Medlem

En blandning mellan denna och den vanliga så hade jag helt klart köpt den. Et chassi i ungefär samma storlek som sonata-serien för vanliga ATX-mobon

Permalänk

Riktigt nice m_ATC chassi! Det behövs

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk

Ett sånt blir det! Tycker att det är på tiden att det kommer lite mer SFF chassin nu...

Permalänk
Medlem

Snyggast i serien iallfall. Om man tar bort gälarna på taket. Har också ett P180 ståendes. Växt i från den tiden jag med. Lian Li

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

ingen större skillnad i pris ..kankse 800-900kr hade varit bättre?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ganska trevlig finish på den. Men ingen fönsterpanel... Tråkigt.
Det finns så få chassin med riktigt bra fönsterpanel - antingen är de försudlade av en fläkt, en helt oprovocerad ram som går rätt egenom fönstret eller så är det som i Ninehundereds fall att den i allmänhet är liten och ful. Jag kom in på ett sidospår, jag vet, men jag vill ha en bra ny låda med fönsterpanel för att ersätta min Thermaltake Armor Jr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Ganska trevlig finish på den. Men ingen fönsterpanel... Tråkigt.

Fönsterpanel...ussh....det vill man bara ha om man är 14år gammal.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Hedersmedlem

Såg ut som en dålig mod när dom visade upp den för ett halvår sedan och den ser inte mycket bättre ut idag.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vad kommer en sån här att ligga på i pris tro?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, kan dock hålla med om att ventilationshålen på ovansidan inte var lika stilrena som resten!

Finns det förresten några riktigt grymma mATX moderkort? använder ändå knappt några expansionsplatser, så det där skulle ju passa fint om det finns bra moderkort!?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpa en ny rigg idag skulle jag överväga att köpa en mini men storleksskillnaden är för liten för att det ska vara akuellt att byta ut mitt nuvarande p182. Eftersom chassit är kortare än de andra i preformens serien så undrar jag hur man ska få in nya grafikkort nu när de bara blir längre och längre iom dual-gpu?

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Grymt snygg!

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

Finns även i vit:

http://www.anandtech.com/GalleryImage.aspx?id=453

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Fönsterpanel...ussh....det vill man bara ha om man är 14år gammal.

Är väl en smaksak?
Tycker också det är rätt schysst med fönsterpanell...

Permalänk

Är det bara jag som tycker det ser ut som 5 3.5" platser och 3 5¼", inte som det står i swec artikeln 4 3.5" och 2 5¼"?

Som tur är kommer nog inte fönsterpaneler dyka upp på ett chassi i performance serien ifrån Antec

Edit: På grund av priset köper jag nog hellre storebrodern.

Visa signatur