Mystiskt moderkort från Foxconn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
länka mig ett PCI-E grafikkort för dom små kontakterna.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=964&num=3

Vasse go'

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hmm, moderkortet är nog som sagt ATX fast det jag inte förstår är att med alla dessa expansionsplatser så funkar inte ett atx chassi då dessa portar kommer för högt upp mot taket så det går inte använde de översta pci-x portarna mm. förövrigt tycker jag vattenkylningsdelen ser lite dåligt fäst utmot I/O plåten.

Kansk är EATX som någon nämde trotts allt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hmm, moderkortet är nog som sagt ATX fast det jag inte förstår är att med alla dessa expansionsplatser så funkar inte ett atx chassi då dessa portar kommer för högt upp mot taket så det går inte använde de översta pci-x portarna mm. förövrigt tycker jag vattenkylningsdelen ser lite dåligt fäst utmot I/O plåten.

Kansk är EATX som någon nämde trotts allt.

Nej, det varken ATX eller EATX. EATX har precis samma höjd som ATX men är däremot bredare. Det som kommer närmast, höjdmässigt, är väl WTX. Däremot verkar det ha standard ATX-bredd.

ATX: 304,8 x 243,8 mm
EATX: 304,8 x 330,2 mm
WTX: 355,6 x 425,4 mm
(höjd x bredd)

Som sagt, något hemmasnickeri. Tror aldrig vi kommer att få se det i handeln.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hmm, moderkortet är nog som sagt ATX fast det jag inte förstår är att med alla dessa expansionsplatser så funkar inte ett atx chassi då dessa portar kommer för högt upp mot taket så det går inte använde de översta pci-x portarna mm.

Inget problem eftersom detta kortet inte har några pci-x alls

Permalänk
Medlem

BTX

Kan det vara BTX tro

BTX - 267 mm x 325 mm

Om jag inte minns fel stöder gamla Colermaster Staker den standarden

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

*BORT*

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem