Asus P5E3 Premium Wifi-AP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dz2
Det heter Brottom, inte bråttom... första meningen i recensionen

Nej, det heter faktiskt bråttom. Jag slog upp det nyss.

Edit: Innehållslöst inlägg som skrevs efter mitt borttaget.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
PS/2? Varför lever det fortfarande? Bara tur att detta kort inte hade parallell och seriell-port också.

Antagligen för att det är väldigt opraktiskt att först ha en usb->ps/2 adapter och därefter en ps/2 -> din-adapter.

Ibland har man otur att få ett moderkort som inte fungerar bra med usb-tangentbord i bios och som dessutom saknar ps/2-portar. Vid sådana tillfällen är det väldigt lätt att hålla sig för skratt. Jag råkade ut för ett moderkort där stöd för usb-anslutna tangentbord/möss var avstängt som default och det saknade ps/2-portar... Hade man en fungerande windowsinstallation var det inget problem, då gick det att ändra biosinställningar från windows.

Parallell och serieport är alltid bra att ha, USB är för jobbigt att skriva egna program/drivrutiner för.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Öjvind, moderkortet finns visst tillgängligt i Sverige.

Kan beställa från ett par distributörer iaf.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Moderkortstillverkare är lite som bilmärken eller vilket märke som helst... alla gillar inte samma. Men jag måste bara säga att jag tycker ASUS gör mycket bra moderkort som fungerar bra (iaf. för mig), har hållit mig till ASUS och det kommer jag fortsätta med.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Trådlöst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Kalla mig paranoid, men tycker det är lite läskigt med inbyggd Wi-Fi.

Ett inbyggt nätverkskort kan man alltid dra ut sladden ur.
Ett expansionskort för Wi-Fi behöver man inte använda.

Men inbyggd Wi-Fi krets, skulle säkert kunna användas som trojan/backdoor, speciellt med Intel vPro teknik och tekniker som AMT, DMTF, IPMI, etc.

Man kan stänga av det trådlösa kortet helt och hållet i BIOS! Då hittar inte Windows det över huvud taget, och inga drivrutiner eller program installeras och du är HELT trygg!

Det är också möjligt för näverksporterna, så att om sladden ligger krångligt till, kan du bara deaktivera den i BIOS i stället för att dra ut sladden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arion
Som jag förstod texten är det såhär:

Det finns 2 olika lägen, "high" och "low" för spänningen. Dessa ger 2 olika uppsättningar av val, ungefär som när du ändrar FSB strap på ditt mobo, då får du ju olika minnesmultiplar, och om du då inte sänker den och sen ändrar strap så kan det bli fel. Samma sak här, har du den i "low" och då 1,7 i bios så blir 1,7-inställningen 2,1V när du ändrar till "high".

Ah, missförstod hans fråga, samt läste bara specifikationerna. My mistake.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Ser ballt ut. Det är det viktigaste (not).

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB