Det här med dubbla skärmar

Permalänk

Det här med dubbla skärmar

Hur funkar det egentligen? Hur gör man så att man tex spelar på ena o har den andra i Windows?
Ska skaffa en ny skärm, o kanske köra men den (22", DVI) och den gamla (17", VGA) är det bara plugga in o tuta o köra? Som sagt hur gör man för o "styra" o är det några speciella inställningar?

tack

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Hedersmedlem

Du gör alla inställningar i Catalyst Control Center, du kan välja att klona eller att köra skärmarna oberoende av varandra.

Permalänk
Hedersmedlem

Och när du har oberoende (men det ställer jag in i windows egna inställningar, jag har inte CCC) så kan du placera skärmarna logiskt i hur du har i rummet (alltså att windows vet att högra skärmen är den till höger).
Man kör med s.k. utökat skrivbord då. Bara dra markören till kanten och så kommer det till andra skärmen.

Däremot om man kör fullskärmsspel så kan man inte bara komma ut till andra skärmen utan det är klassiska alt+tab som gäller fastän man kanske ser windowsfönstren på andra skärmen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Ta ner senaste versionen av ultramon och lek lite med inställningarna. Det mesta är självförklarande. Ställ in varje skärm som du vill ha den, hur enkelt som helst. Ska du spela eller dylikt så trycker du helt enkelt på disable secondary, så kör du på en skärm tills du väljer att aktivera den igen.

Ett varningens ord dock, när du en gång vant dig vid två skärmar kan du inte gå tillbaka. Du kommer alltid att irritera dig på hur trångt det är.

Permalänk

Okej, tackar för alla svaren Finns det något program eller något o fixa så man kan använda secondary skärmen när jag spelar på primär? ultramon?
Det där med utökat skrivbord är jag nog inte ute efter. Mer sugen på då t.ex att jag kan sätta på en film på en skärm, o sedan surfa t.ex på andra. Hur går det till?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jo, det är nog trots allt utökat skrivbord du vill ha. Då är det inga problem att se på film i fullskärmsläge på ena skärmen och samtidigt göra något annat på den andra.

Vid spel i fullskärmsläge på ena skärmen är det lite knepigare. För att kunna skriva/klicka i den andra skärmen måste man tabba ur spelet. Jag känner i alla fall inte till någon lösning för att slippa tabbandet (förutom att skippa fullskärmsläget då ...).

Permalänk

Ok, så det är det jag vill ha? xD Kör jag med det då kan jag sätta på en film i ena skärmen sedan tex surfra i andra? O spelar jag så kan jag tabba ner spelet, då kan jag komma åt andra skärmen då?

Men det blir inte så att typ windows skrivbordet "delas" vill ju ha de typ separat.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

inga problem alls med det du säger du ställer in allt i windows även så att du får "två" skrivbord all går att lösa tänk bara på att du inte kan köra sli \ Crossfire med 2 st skärmar finns SÅ många fördelar med 2 skärmar

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk

Ok tack Naej då fler grafikkort än 1 kommer inte inträffa...än Verkar ju som att ja ska kunna fixa som jag vill

tackar för alla svar, kanske tar upp tråden igen, eller gör en ny om ja behöver mer hjälp/har mer frågor OCH söker givetvis

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!