Är det här en köpvärd dator ???

Permalänk

Är det här en köpvärd dator ???

Fujitsu Siemens Scaleo Pi2662 - Core 2 Quad Q6600 / 2GB / 500GB / GF 8600GS /
Den kostar runt 7000
tacksam för svar

Permalänk
Medlem

köp ett HD3850 istället för 8600 mycket bättre prestanda men man ska ju helst inte köpa märkes data köp en data på www.datorbutiken.com istället så får du mycke mer för pengarna

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

okej tackar men tyvärr är inte jag bra på att bygga datorer så finns det någon bra dator färdig ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silenthill
okej tackar men tyvärr är inte jag bra på att bygga datorer så finns det någon bra dator färdig ?

du känner ingen som är bra datorkunnig som kan hjälpa med bygget om du köper delar lösa och sedan bjuda honom på en öl ?

Permalänk
Medlem

Tror nog inte problemet är att bygga ihop datorn, mer på att välja delarna.
Är denhär datorn för spel? Jag skulle själv ta ett 8800gt (gts/gtx).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Tror nog inte problemet är att bygga ihop datorn, mer på att välja delarna.
Är denhär datorn för spel? Jag skulle själv ta ett 8800gt (gts/gtx).

Han skrev i ett post innan dig "okej tackar men tyvärr är inte jag bra på att bygga datorer så finns det någon bra dator färdig ?" så om han känner en sådan datorkunnig person, då kan du ju hjälpa honom att välja ut bra prisvärda datordelar eller har jag fel ?

Permalänk

stämmer är inte insatt men jag vill ha en bra dator som kan köra i alla fall lite spel tex sim city det nya
jag hade tänk mig en pris klass runt 7 - 8 tusen
skulle vilja ha med den prosesorn den verkar bra Core 2 Quad Q6600 tack för svar