hur är det med 226bw nu ?

Permalänk
Medlem

Varför är bollen rund?

Jag hade 226BW men var inte alls nöjd. Köpte en w2207 och jag har aldrig sett en bättre 22". Varken då eller efter. Helt underbar.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Men vad är TN egentligen då? Ingen som vet?

På vilka sätt var CRT bättre nu igen?

Hänger med bra i spel.
Bra svärta.
Bra betraktningsvinklar.
Behöver inte köra native upplösningen för att det ska vara bra bild.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

TN är paneltypen som används i vissa LCD-skärmar...

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk

Var idag och hörde på tre olika ställen (OnOff,Siba och JME Data), varav jag fick samma svar angående köp av 226BW.
Inget öppetköp gäller vid bruten förpackning, fy fan vad less man blir. Grisen i säcken vispar runt.
Alltså, kan jag med 100% säkerthet veta vilken paneltyp jag får utan öppna förpackningen? -Model code, etiketter you name it? Tack på förhand!
/nilsson

Visa signatur

"There is no greater evidence of superior intelligence than to be surprised at nothing. "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av O.nilsson
Var idag och hörde på tre olika ställen (OnOff,Siba och JME Data), varav jag fick samma svar angående köp av 226BW.
Inget öppetköp gäller vid bruten förpackning, fy fan vad less man blir. Grisen i säcken vispar runt.
Alltså, kan jag med 100% säkerthet veta vilken paneltyp jag får utan öppna förpackningen? -Model code, etiketter you name it? Tack på förhand!
/nilsson

Svaret lär stå minst 100 gånger i denna tråd. Nej.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
[B]Ok, snart bestämmer jag mig och tråden går i graven ^^!
Men hörrni, jag drömmde om att alla sa att 226BW var så dålig eftersom RTAn gjorde att det blev för mycket inputlagg så att 226BWn inte var så bra att ha ändå.
Någon som kanske säger så?

Jag kör ju med RTA avstängd, märker inte några eftersläpningar eller dyl. i spel. Skärmen fungerar super bra

Visa signatur

Nya datorn:
AMD Athlon64 X2 Dual Core 6000+ 3.0GHz -- OCZ Gold XTC (2x2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz -- Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB DDR3 -- Cooler Master Extreme Power 650W -- XION chassie -- G15 tangentbord -- 22" Wide Samsung 226BW -- XP PRO!

Permalänk

jaha så då kan man säga att W2207H fungerar lika bra då?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Watrex
Jag kör ju med RTA avstängd, märker inte några eftersläpningar eller dyl. i spel. Skärmen fungerar super bra

Jo men jobbigt att stänga va den värje gång man startar skärmen =/

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk

fick kopplat in min 226Bw precis. var ett D. men märker inte av buggarna. blöder ytterst lite (knappt märkbart) och inga av de andra buggarna.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.mev
Jo men jobbigt att stänga va den värje gång man startar skärmen =/

Hur menar du? Inställningarna sparas när du stänger av skärmen.
RTA är alltid avstängt för mig..

-8-DEAMON-8-, vill du hellre ha en 2207H och oroar dig över 2 eller 5ms så spelar det ingen större roll. Det ända negativa som jag tycker är att den har mindre färger och har glossy.

Köp den som känns rätt för dig

Visa signatur

Nya datorn:
AMD Athlon64 X2 Dual Core 6000+ 3.0GHz -- OCZ Gold XTC (2x2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz -- Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB DDR3 -- Cooler Master Extreme Power 650W -- XION chassie -- G15 tangentbord -- 22" Wide Samsung 226BW -- XP PRO!

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung panel i min 226BW, men har ordentligt med backlight bleeding.. Köpt på onoff för ett par veckor sedan.

Permalänk
Medlem

Så skitskärmarna finns fortfarande?
Men ni som har skärmen hur är det att läsa text på skärmen, hörde nånstans att det skulle vara omöjligt :/

Visa signatur

?

Permalänk
Medlem

Fungerar skitbra att läsa, skarpt som tusan

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

inga problem med skärpan alls. allt funkar prima. fick bara ställa in den efter mitt tycke. men samsung skulle ju åtgärda problemet med de andra panelerna. min verkar vara fixad iaf....

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk

Köpte en 226cw istället och slapp lotteriet. Underbar skärm f ö.

Visa signatur

System: 2500K @4.1GHz, GTX 780, 8GB DDR3 @1866MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ManligaMärta
Köpte en 226cw istället och slapp lotteriet. Underbar skärm f ö.

Vilka är skillnderna dom 2 skärmarna imellan? Kanske värt en femhundring extra.

Visa signatur

?

Permalänk
Medlem

Sitter på en 226bw med S-panel men den har suddiga ränder eller någonting på den.. nån som känner igen vad det kan vara för fel?

Permalänk
Medlem

Hej Nick

Tack för ert email tillSamsung Electronics Nordic.

[Solution]
Vi uttalar oss inte om de enskilda komponenter som används i våra
produkter. Det är affärshemligheter och det finns idag ingen tillverkare
av skärmar som deklarerar vilken tillverkares komponenter såsom
paneler som används. Oavsett komponenter i våra skärmar så står vi
för hög kvalitét.
Det man läser på diverse forum får man ta med en nypa salt.
Ofta diskuteras olika modeller på diverse forum och det är sant att vi
har olika modeller i olika länder och dem kan vara utrustade med olika
komponenter så därför kan man tyvärr inte jämföra produkter som finns i
olika länder även om dem har samma modellnamn.
så tyvärr om du vill kontakta våran vd så får ni ringa in med eran
uppgifter så ser vi till att du bli uppringt av han

Visa signatur

Nya datorn:
AMD Athlon64 X2 Dual Core 6000+ 3.0GHz -- OCZ Gold XTC (2x2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz -- Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB DDR3 -- Cooler Master Extreme Power 650W -- XION chassie -- G15 tangentbord -- 22" Wide Samsung 226BW -- XP PRO!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyrn
Sitter på en 226bw med S-panel men den har suddiga ränder eller någonting på den.. nån som känner igen vad det kan vara för fel?

Låter som du har ett ostabilt powerboard i din skärm. Skulle rekomendera att du skickar den på service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av O.nilsson
Var idag och hörde på tre olika ställen (OnOff,Siba och JME Data), varav jag fick samma svar angående köp av 226BW.
Inget öppetköp gäller vid bruten förpackning, fy fan vad less man blir. Grisen i säcken vispar runt.
Alltså, kan jag med 100% säkerthet veta vilken paneltyp jag får utan öppna förpackningen? -Model code, etiketter you name it? Tack på förhand!
/nilsson

Nej !

Nästan bättre att köpa den online isåfall om du inte får öppetköp, har för mej att distansavtalslagen säger att du har rätt att skicka tillbaks varan inom 14 dagar, även med öppnad förpackning, de enda undantagen är film, musik och dataprogram, de kan inte lämnas tillbaks om förpackningen är bruten.

Du måste iofs o m du inte är nöjd betala frakten tillbaks till butiken.....

Kan ibland hjälpa om en butik nekar dej att lämna tillbaks en vara i bruten förpackning att hänvisa till distansavtalslagen och fråga dem, varför man ska köpa varan i deras butik, när man får både bättre villkor och bättre pris på nätet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Watrex
Hej Nick

Tack för ert email tillSamsung Electronics Nordic.

[Solution]
Vi uttalar oss inte om de enskilda komponenter som används i våra
produkter. Det är affärshemligheter och det finns idag ingen tillverkare
av skärmar som deklarerar vilken tillverkares komponenter såsom
paneler som används. Oavsett komponenter i våra skärmar så står vi
för hög kvalitét.
Det man läser på diverse forum får man ta med en nypa salt.
Ofta diskuteras olika modeller på diverse forum och det är sant att vi
har olika modeller i olika länder och dem kan vara utrustade med olika
komponenter så därför kan man tyvärr inte jämföra produkter som finns i
olika länder även om dem har samma modellnamn.
så tyvärr om du vill kontakta våran vd så får ni ringa in med eran
uppgifter så ser vi till att du bli uppringt av han

Dom sätter ju stor respekt i en när dom skriver fel. (Han/honom)

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Dom sätter ju stor respekt i en när dom skriver fel. (Han/honom)

För att inte tala om att han använder de/dem fel ("...även om dem har samma modellnamn...") och dessutom skriver "eran uppgifter"...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Dom sätter ju stor respekt i en när dom skriver fel. (Han/honom)

Samsung har _alltid_ vart likadana, tyvärr.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Nej !

Nästan bättre att köpa den online isåfall om du inte får öppetköp, har för mej att distansavtalslagen säger att du har rätt att skicka tillbaks varan inom 14 dagar, även med öppnad förpackning, de enda undantagen är film, musik och dataprogram, de kan inte lämnas tillbaks om förpackningen är bruten.

Du måste iofs o m du inte är nöjd betala frakten tillbaks till butiken.....

Kan ibland hjälpa om en butik nekar dej att lämna tillbaks en vara i bruten förpackning att hänvisa till distansavtalslagen och fråga dem, varför man ska köpa varan i deras butik, när man får både bättre villkor och bättre pris på nätet

Tackar, bra svar!
Blir nog efter allt malande en 226BW, då det faktiskt är den snabbaste 22" ,eller den där LG L227WT, efter Iiyama ProLite S2201 som konstigt nog bara finns i skitaffären Pixmania. Om den skärmen nu var så bra, borde den finnas på fler ställen tkr man. (den kommer inte ut i fler affärer snart va?)
Mellan LG L227WT & 226BW S tar jag den som finns på lager. Både är bra för spel, har låg input lag etcetc.

Om 226BW S finns på lager, kommer jag hädanefter påpeka om distansavtalslagen =).

Visa signatur

"There is no greater evidence of superior intelligence than to be surprised at nothing. "

Permalänk
Medlem

Jag är grymt nöjd med min 226bw, men det är helt jävla fel av samsung att göra på detta viset. Hade jag fått en skärm med dålig panel som jag inte var nöjd med hade jag gått vidare med ärendet. Men jag är nöjd och orkar faktiskt inte tjata mer.

Visa signatur

Nya datorn:
AMD Athlon64 X2 Dual Core 6000+ 3.0GHz -- OCZ Gold XTC (2x2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz -- Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB DDR3 -- Cooler Master Extreme Power 650W -- XION chassie -- G15 tangentbord -- 22" Wide Samsung 226BW -- XP PRO!

Permalänk
Medlem

Stack till on On Off i Lund idag för att köpa Samsungs 226bw. Fick kolla vilken panel det var på deras demo ex. Det var en D panel. Han tog upp en från lagret och kopplade in den för att låta mig se om jag hade bättre lycka, vilket jag inte hade eftersom den också hade en D-panel. Han sa till mig att han inte kunde öppna upp alla deras kartonger så jag fick köpa en och kolla hemma vad det var för panel. Kommer hem och det visar sig att den också hade en D-panel. Han sa att jag fick lämna tillbaka den om den inte hade rätt panel samt att jag skulle få tillbaka pengarna. Men jag får inte köpa fler från On Off i Lund. Får väll gå runt i stadens alla elektronikaffärer och bryta upp förpackningar verkar det som =). Annars så är skärmen riktigt riktigt snygg.
Lycka till alla som köper samsungs 226bw.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apan1
Stack till on On Off i Lund idag för att köpa Samsungs 226bw. Fick kolla vilken panel det var på deras demo ex. Det var en D panel. Han tog upp en från lagret och kopplade in den för att låta mig se om jag hade bättre lycka, vilket jag inte hade eftersom den också hade en D-panel. Han sa till mig att han inte kunde öppna upp alla deras kartonger så jag fick köpa en och kolla hemma vad det var för panel. Kommer hem och det visar sig att den också hade en D-panel. Han sa att jag fick lämna tillbaka den om den inte hade rätt panel samt att jag skulle få tillbaka pengarna. Men jag får inte köpa fler från On Off i Lund. Får väll gå runt i stadens alla elektronikaffärer och bryta upp förpackningar verkar det som =). Annars så är skärmen riktigt riktigt snygg.
Lycka till alla som köper samsungs 226bw.

jag fick en D panel och den hade inga som helst fel. snöa inte in dig. du står och tittar på skärmen i affären ser den bra ut kan du ju köpa den ändå alla av de andra panelerna är ju inte kassa. jisses snacka om påverkad av forumet!

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrunkenMonkey
jag fick en D panel och den hade inga som helst fel. snöa inte in dig. du står och tittar på skärmen i affären ser den bra ut kan du ju köpa den ändå alla av de andra panelerna är ju inte kassa. jisses snacka om påverkad av forumet!

Tur för dig. Ångrar mig inte alls idag när jag har fått tag på en skärm med en S-panel och ser vilken otrolig skillnad det är dem emellan. Tur för samsung att alla inte är lika kräsna. jisses snacka om att ha en fet skärm.

Permalänk

jag har sett en S panel också och seriöst absolut ingen skillnad på den och min sen kan du ju påstå vad du vill.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

Om man inte söker efter felen hittar man dem inte.. Jag har sett en D-panel och tycker bilden var helt fantastisk.