Hjälp snabbt! Har gammal moderkort från 2003, powerled, powersw, hdd passar inte

Permalänk
Avstängd

Hjälp snabbt! Har gammal moderkort från 2003, powerled, powersw, hdd passar inte

Hej,

Jag behöver hjälp snabbt!

Har köpt en ny chassi och monterade mitt gamla moderkort från 2002-2003 med Intel Celeron 2,2 ghz

Men powerled, powersw, hddled passar inte, hålen på dem passar inte, det är för många hål.

Power sw, hdd led, power led kablarna har ändrats efter 3 år
Och man behöver inte ens Speaker kabeln till mitt gamla moderkort

Vet nån vad jag ska göra?
Det här leder till att jag inte kan starta datorn.

Tack så hemskt mycket för hjälp

Permalänk
Avstängd

Skriv vad du har för moderkort först och främst. Sedan skriver du vad för hårddisk typ du har, om det är S-ATA eller IDE.

Det du kan göra är att antingen köpa nytt mobo eller köpa någon form av converter. Vet att det finns S-ATA to IDE och motsvarande IDE to S-ATA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetdjuret
Skriv vad du har för moderkort först och främst. Sedan skriver du vad för hårddisk typ du har, om det är S-ATA eller IDE.

Det du kan göra är att antingen köpa nytt mobo eller köpa någon form av converter. Vet att det finns S-ATA to IDE och motsvarande IDE to S-ATA.

tror hans problem är att han inte kan koppla in startknappen till moderkortet.

skriv vad du har för mobo och/eller släng upp en bild på det annars blir det svårt att hjälpa dig lägg gärna upp en bild lättas att förklara då tror jag.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K