Permalänk
Medlem

jag tycker också det verkar snyggt! sådär skön snyggt som ett spel ska vara

fina animationer och schyssta färger gillar jag, kan nog bli ett toppenspel!
Av filmerna att dömma så tycker jag det ser sjukt roligt ut!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

sen så även om inte SC2 kommer bli det snyggaste spelet genom tiderna så anledningen till att jag kommer lira det är till största del gameplay känslan och hur kul det kommer vara med all variation och dom extremt många alternativen/strategierna man kommer kunna välja bland dvs det kommer alltid finnas ett nytt sätt att vinna/lira det på och det tror jag gör att det kommer "hålla" länge precis som SC gjort/gör sen är det ju inte alla som har "superdatorer" heller ¨så är nog inte så dumt av blizzard att se till att så många som möjligt kommer kunna lira det utan att behöva värsta senaste i datorväg.
till skillnad från crysis (även om det inte är klart än) så lirar jag det ändast för att det är sjukt snyggt och har grymma effekter inte för att det är det minsta kul ... men detta är ju min åsikt och alla har vi ju olika sådana som tur är

hursom hellst så när väl SC2 släpps så är det inte omöjligt att blizzard filat på en del effekter och detaljer som vi ej sett och det ska bli kul å se hur krävande det blir

world in conflikt kanske är snyggt gjort men hur kul är det på en skala?
som sagt smaken är som baken...
har aldrig sett fram emot en spel release så mkt som jag gör till SC2 så hoppas bara man hinner med det innan man blivit gråhårig

Visa signatur

amd 6000, 8800 GT (mitt ultra brann efter 4 mån helt orginal), 2gb ram, Samsung 245b "1900x1200"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hålger
world in conflikt kanske är snyggt gjort men hur kul är det på en skala?

Svinkul!

Anyway, ingen som har nån info (eller länk) där det står lite mer om vilka ändringar i gränssnittet som kommer göras? Kommer ihåg från demonstrationen av ghosts att de verkade kunna trycka "snipe" på 3 snubbar i rad utan att ändra nån markering eller liknande. Kankse funkar som i WiC (på tal om det) där man bara trycker specialknappen med en grupp vald och så gör en i gruppen det. Trycker man flera gånger får man en special per tryck.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Seriöst, kan inte vänta!.
Något releasedatum?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Seriöst, kan inte vänta!.
Något releasedatum?

Gissar hejvilt på Q1 2008, 10 års jubileum för Starcraft.

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag de får det tufft om de ska ha ut det till Q1 08, om man ser till vilka saker de håller på att jobba med nu (enligt info på site och forum). Dessutom har blizzard alltid gått efter sin "When it's done."-filosofi. Men å andra sidan så kom väl Burning Crusade på utlovat datum och utan förseningar. Det har väl aldrig hänt blizz förr? Tecken på att de är på väg utför kanske?

Orelaterat, men lovande inlägg från blizz-anställd på deras sc2-forum för ett par dagar sedan:

Citat:

http://www.battle.net/forums/thread.aspx?fn=sc2-general&t=119...
"The team has heard some feedback from the community that is concerned that the look of SC2 is too "colorful" and that more "realistic" color choices would be more in keeping with the original StarCraft. We saw a lot of these types of posts early on after we made the announcement.

I just spoke to Sam Didier (our Art Director) about this issue and he tells me that in order to make the units read well we have added A LOT of team color which really blows the units out and makes them look super-colored especially with the brighter colors (red, blue). The art team plans to take one or more passes over all the units in the game to try to balance out team color so it still works for game play but looks less bright and more in keeping with the original StarCraft. Changes to the over-all look to the game are always an option and the team is always tuning and trying to balance out the look of the game."

Permalänk
Medlem

Blizzard lär ju inte släppa SC2 samtidigt som WotLK, så jag tror på senare 2008, typ sommaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Personligen tror jag de får det tufft om de ska ha ut det till Q1 08, om man ser till vilka saker de håller på att jobba med nu (enligt info på site och forum). Dessutom har blizzard alltid gått efter sin "When it's done."-filosofi. Men å andra sidan så kom väl Burning Crusade på utlovat datum och utan förseningar. Det har väl aldrig hänt blizz förr? Tecken på att de är på väg utför kanske?

Öh ifall jag inte är helt ute o cykar var The Burning Crusade också försenat med en sisodär 2 månader.

Det låter även rimligt att Blizzard satsar mest på nya WoW expansionet och plogar fram det tills release. Förväntar mig nog också SC 2 till sommarn.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem

Dessutom så avslöjade Blizzard SC2 relativt nyligen, och inga av deras spel kan väl släppas utan minst 1 år av hype först.

Permalänk
Medlem

Skönt! Fick nyligen bekräftat att min avbokning av figuren är gjord.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Så jävla taggad inför Starcraft 2. Ska köpa ny dator vid releasen så jag kan köra maxinställningar :D. Pressar även SC med polarna varje kväll för att få upp skillsen.

Gillar hur de verkar satsa på större arméer storlekar, typ som zerglingsen i gameplay trailern. Man ska tydligen kunna ha mer än 150 units i en och samma grupp man kontrollerar.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk

Jag tror inte det är några problem att köra med max inställningarna på den du har.
Klarar du köra war3 på max så bör du klara sc2 på max.
Detta är inte Crysis =D

Starcraft 2 kommer släppas tidigast jul 2008, det är jag nästan säker på. förmodligen dröjer det lite till.

Permalänk
Medlem

Visst det är inte Crysis, men det är inte WC3 heller :P. Känns ju som att det kommer krävas lite mer än en dator från 2004.

Pallar inte vänta tills nästa jul! Herregud! Men det är Blizzard vi snackar om som sagt så det kommer väl ta sin lilla tid. Känns dock som de kommit en bra bit.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk

"
Q: How is Starcraft 2 progressing? What stage is it in?
A: Starcraft 2 is coming along great. It’s still pre-alpha. We don’t have anybody outside the company playing it yet. We’ll open it up with the alpha to the whole company. Then we will have the beta open up to outside players. We’ll take their feedback."

Btw Vad brukar proffsen använda för mus när dom lirar bw ?
Själv kör jag med en gammal Logitech Mx 500, micron med den musen är minst sagt dåligt.
Körde med en Mx310 ett tag, enorm skillnad, tyvärr nöttes ytan ner ojämmt, och precisionen blev sämre och sämre.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan verkligen inte vänta Men hoppades på att det skulle komma under sommaren. Nästa vinter känns så långt bort

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Jag tror inte det är några problem att köra med max inställningarna på den du har.
Klarar du köra war3 på max så bör du klara sc2 på max.
Detta är inte Crysis =D

Starcraft 2 kommer släppas tidigast jul 2008, det är jag nästan säker på. förmodligen dröjer det lite till.

Du.. det kommer knappat släppas efter 2008. Tror inte de missar sitt 10 års jubileum. Jul är väl absoult senaste laget.

edit: Intressant läsning: http://starcraft2.com/features/storysofar.xml
Kan vara kul o minnas hur storyn i ettan gick. Broodwar delen kommer senare.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

hehe jo det är möjligt att dom siktar på att få det färdigt till dess, men vi vet ju hur det brukar bli =), Blizzard släpper inte några halvfärdiga spel... om man nu jämför med vissa andra spelproducenter.

Exakt när är 10 års Jubileumet ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
hehe jo det är möjligt att dom siktar på att få det färdigt till dess, men vi vet ju hur det brukar bli =), Blizzard släpper inte några halvfärdiga spel... om man nu jämför med vissa andra spelproducenter.

Exakt när är 10 års Jubileumet ?

1 april kom det till pc. 9 april koreanska versionen. Allt 98 då.

De sköt ju upp ghost, så de kanske fortsätter på det efter realese av sc2

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Exakt när är 10 års Jubileumet ?

2008-03-31

Hoppas verkligen det släpps då, men det känns väldigt optimistiskt. Det är ju ändå Blizzard vi pratar om.

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk

Tycker att Blizzard agerar helt rätt.
OK att det är trist när det blir förseningar.
Men va fan ska man med ett spel som är crap.
Vi vet ju alla att SC2 KOMMER att bli Game of The Year oavsett när det släpps, lr hur?

Permalänk

minst 85%~ av alla progamers använder musen Logitech Mini Optical i sc...

Kommer den fungera lika bra till Sc2 ?
vad tror ni ?
Det är ju inte direkt någon hightech mus

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad för systemkrav de rekommenderar? Min dator duger nog inte..

Visa signatur

Zlatan är bättre än Henke.

Permalänk
Medlem

Spelet kommer troligt vis inte att släppas innan den 29 juni eftersom man kommer att få testa att spela spelet på blizzard Worldwide Invitational som är mellan 28-29 juni.

Med tanken på att spelet även är i pre-alpha så är det lång bit kvar. jag tippar själv på runt Q4 2008

Permalänk

Julen 2008 gissade jag på i ett tidigare inlägg, men nu tror jag mer på tidigt 2009.

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt inte systemkraven kommer vara så höga. Inte likt Blizzard. Jag kommer nog uppgradera men något high-end system lär knappast behövas.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk

Vad det ska ta tid .......

Visa signatur

Intel E2160 (1,8GHz stock) @ 3,01GHz [1,40 Volt] [30-55°] [Zalman CNPS9500LED]

Permalänk
Medlem

å ännu mer tid..suck..tryck ut liret =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Btw Vad brukar proffsen använda för mus när dom lirar bw ?
Själv kör jag med en gammal Logitech Mx 500, micron med den musen är minst sagt dåligt.
Körde med en Mx310 ett tag, enorm skillnad, tyvärr nöttes ytan ner ojämmt, och precisionen blev sämre och sämre.

Tror du var rätt ute med MX310:an. Ser sällan dem större och tyngre varken på LAN eller stora events, än mindre bland progamersen i korea. Japp, jag är nörd.

Permalänk
Medlem

gah, jag vill se en film om zerg snart, den rasen är ju såå jävla rolig att köra med, lurkers och zerglings everywhere

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Mmmm dags att börja lira igen då snart

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |