Starcraft 2-tråden

Permalänk
Medlem

Dags att röra om i grytan.

Surfade runt på dustin och såg detta

Releasedatum: 2008-07-25

http://www.dustinhome.se/pd_5010129387.aspx

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkages
Dags att röra om i grytan.

Surfade runt på dustin och såg detta

Releasedatum: 2008-07-25

http://www.dustinhome.se/pd_5010129387.aspx

Bullshit, sånadär datum är bara nått butiker skriver för att fylla ut raden.
ALLA releasedatum som skrivs före blizzard ger sitt oficiella datum är 100% spekulation.

Permalänk
Medlem

Den som lever får se

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk

Allt tyder på att Zerg kommer presenteras nästa vecka måndag eller möjligen tisdag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
gah, jag vill se en film om zerg snart, den rasen är ju såå jävla rolig att köra med, lurkers och zerglings everywhere

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Allt tyder på att Zerg kommer presenteras nästa vecka måndag eller möjligen tisdag.

ZERG!!!

http://www.wegame.com/watch/StarCraft_2_Zerg_Unveiling/

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

minst 85%~ av alla progamers använder musen Logitech Mini Optical i sc...

Kommer den fungera lika bra till Sc2 ?
vad tror ni ?
Det är ju inte direkt någon hightech mus

Nej det kommer stå i specifikationerna att det krävs si o så många DPI, minst 5 knappar och tiltkänsligt scrollwheel.

Permalänk

Jag vet inte om du känner till detta, men sc2 har högre upplösning än orginalet xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Nej det kommer stå i specifikationerna att det krävs si o så många DPI, minst 5 knappar och tiltkänsligt scrollwheel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

minst 85%~ av alla progamers använder musen Logitech Mini Optical i sc...

Kommer den fungera lika bra till Sc2 ?
vad tror ni ?
Det är ju inte direkt någon hightech mus

erhmm njaa till SC2 kommer du behöva en kulmus...

Logitech Ultra 5000 EXtReEEMe Super MuLLTI Elitzooor MOUUuuSe

kolla www.mousekuula4thewin.org så hittar du den nog.

Permalänk
Medlem

Okay, jag vet att Starcraft är ett av de populäraste spelen någonsin. Jag har dock själv aldrig spelat det(!). Vad är det för typ av RTS spel i korta ordalag. Jämför gärna med Company of Heroes eller något annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Okay, jag vet att Starcraft är ett av de populäraste spelen någonsin. Jag har dock själv aldrig spelat det(!). Vad är det för typ av RTS spel i korta ordalag. Jämför gärna med Company of Heroes eller något annat.

Det är så vansinnigt populärt som det är eftersom att det är i princip fullständigt balanserat.

Det finns tre raser att välja mellan:

Terran - Människorna. Marines, Firebats, siegetanks. Det laget man oftast börjar med. Både snabba och starka.

Zerg - Det "primitiva" alienlaget. Allt i från små Zerglings till enorma Ultralisker. Bygger mycket på mängd och hastighet. En zerglingrush efter fem minuter är aldrig kul^^. En vanlig taktik är att bara pressa fram de billiga enheterna och hoppas på det bästa.

Protoss - Det betydligt mer teknologiska alienlaget. De har plasmasköldar och enorma skepp. Många långsamma och kraftiga enheter. Man måste vara försiktig så man inte förlorar allt för många.

Det är alltså tre helt olika raser som man spelar väldigt annorlunda, men spelet är ändå perfekt balanserat.

Sen finns det tre resurser: Gas, Mineraler och Enheter.
Även med resursinsamling måste man vara taktisk och breda ut sig. Det här är givetvis svårare med Protoss än med Zerg t.ex.

Kort sagt är det ett enkelt koncept med ett otroligt djup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Det är så vansinnigt populärt som det är eftersom att det är i princip fullständigt balanserat.

Det var inte "fullständigt balanserat" från start men efter ett antal patchar så fixade de en riktigt bra balans.

Permalänk
Medlem

Ok, tack raxor. Kanske skaffar SC2 (när det nu kommer), det kan vara kul att köra lite då och då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det var inte "fullständigt balanserat" från start men efter ett antal patchar så fixade de en riktigt bra balans.

Jo. Notera att jag skrev att det "är i princip fullständigt balanserat", inte var^^

I alla fall, klart du ska köpa det klockan, lär bli årets strategi:D

Permalänk
Medlem

Det enda jag oroar mig för att de inte vågar göra något nytt förutom enheter och abilities. Dvs, att det blir precis samma gameplay som xxx antal andra rts. Fast de har inte visat så mycket utom lite gameplayfilmer så det är svårt att veta.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Nya marines
http://www.starcraft2.com/features/terran/taurenmarine.xml

Haha...

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk

spelet kommer bli så jävla trist....
Det ser bara ut som en upp-piffning av Starcraft... dessutom så är spelmotorn skitful och dom har fortfarande inte sett till att byggnader och fordon är korrekt proportionerade till storleken på mark soldaterna...

en PATETISK ursäkt till Starcrafts efterföljare...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Det ser bara ut som en upp-piffning av Starcraft... dessutom så är spelmotorn skitful och dom har fortfarande inte sett till att byggnader och fordon är korrekt proportionerade till storleken på mark soldaterna...

Troll? På sweclockers?

Permalänk

Ja oh ja, jag måste ju trolla för att jag uttrycker min åsikt om spelet eftersom jag inte prisar skiten...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja oh ja, jag måste ju trolla för att jag uttrycker min åsikt om spelet eftersom jag inte prisar skiten...

Det finns en skillnad mellan att uttrycka en åsikt och att diskutera.

Citat:

Din åsikt ger knappast mycket till diskussionsunderlag då du inleder med att såga ett spel inte ännu släppts. Du följer upp med att dra en parallell till det tidigare spelet i serien, vilket knappast kan vara annat än spelmakarnas syfte och i min personliga åsikt bara positivt. Du ser till att klaga på det grafiska och visst har du en poäng med att det inte ser särskilt realistiskt ut, men tror du ärligt talat att spelet skulle dra nytta av korrekta proportioner mellan enheter och byggnader?

Jag själv har spelat väldigt mycket Blizzard RTS och tycker proportionerna stämmer bra om man tar hänsyn till enheternas betydelse kontra byggnader. Realistiskt sett kanske supply depots skulle behöva ta stor plats, men i spelet har dem ingen större betydelse och gör sig bäst mer eller mindre osynliga.

Sist av allt måste jag fråga vad din inställning till Starcraft är (det första). Du menar att det är en patetisk uppföljare till ett spel vars beståndsdelar du inte verkar särskilt nöjd med.

Permalänk
Citat:

Du har självklart rätt till en åsikt. Men i min mening är ingen av den kritiken du ger vesäntlig för en spelare som gillar starcrafts upplägg. Jag tror att SC1 spelare kommer att uppskatta (och älska) SC2, vilket är ett bra betyg då SC1 var en stor succe. Jag är mycket imponerad av det jag sett och hört om SC2 och jag tror att Blizzard kommer att leverera ännu en mästerlig titel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Pro gaming spel > casual pissråttemög som supreme commander och sådant som är 100% fail.

Starcraft är världens bästa rts och kommer alltid vara.
Spel handlar inte om grafik, vill du spela ett singelplayer shitspel så spela supreme commander

Permalänk

Terran verkar ha fixat nya gevär till marines :(. Lite synd, de gamla såg mycket häftigare ut.

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk

Jag gilade ettan ja, men när ett spel får en megahypad efterträdare ska något fanemig vara revolutionerande... kolla bara DooM 3, Half-Life 2, etc. Dessa spel kom med helt nya saker och var inte bara uppiffade...

Att "piffa upp" ett spel gjorde valve redan med Half-Life 1 när dom släppte HL: Blue Shift som ett "HD Pack" medföljde...

Och av att dömma av dom filmer och screens som finns ute så har det ju inte kommit något nytt. Samma sak som med nya Red Alert. Lika patetiskt där...

Visst, RTS spel kanske inte är dom mest mottagliga spelen för stora förändringar, men kolla bara på hur AoE 3 utvecklades ifrån dom tidigare spelen (även fast det är långt ifrån hur man skulle vilja ha RTS lir) samt World In Conflict...

Spel som glider på stora tidigare titlar skall återbringa den där "WOW"-faktorn, inte bara något mediåkert "Coolt, allt e snyggare nu"... så ja, enligt mig är det en enorm besvikelse över ett så Hypat och efterlängtat spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Pro gaming spel > casual pissråttemög som supreme commander och sådant som är 100% fail.

Spel handlar inte om grafik, vill du spela ett singelplayer shitspel så spela supreme commander

Jadu, om "pro gaming" ska definera bra eller dåliga spel så behöver v ju inte bry oss om att göra fler spel då vi redan har Colin McRae Rally 1, CS 1.6, Starcraft 1, Warcraft 3, BF 1942, etc... bara för att du tycker om en arkad-spelstil behöver inte det betyda att spelen inte behöver förnyas mer än till det yttre... Förrässten så borde du lära dig vad RTS betyder... ja precis, Real Time STRATEGY... att vara snabbast på att rusha eller att pumpa ut flest gubbar snabbast är inte strategi. Att däremot jobba ihop 8 mot 8 i en välorganiserad clan match i World In Conflict kräver riktig strategi och samspelande. Eller varför inte Total War spelen? där har du RIKTIG strategi till skillnad från löjliga "bygga-barracker-på-hela-banan-och-massproducera-gubbar-rak-in-i-fiendens bas" "taktiker"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Vad yrar du om?

SupCom med Expansionen är det bästa som hänt strategigrenen på evigheter!

Expansionen till SupCom har faktiskt tatt rätt mycket från StarCraft. Storyn är bra och det mesta som behövde fixats har fixats. Så snacka inte skit människa!

Sitter du på P2 med sunkig grafikkort kan jag dock förstå dig när SupCom kommer i form av vykort men skyll inte på att spelet suger bara för att du inte kan spela det...

Permalänk
Citat:

Lite för raskt antagande väl? Ja det ser för mycket likt det första spelet tycker jag nästan. Visst ett antal av enheterna bör ju följa med men jag hade verkligen föredragit om nästan alla byggnaderna varit nya. Samma nexus, com center, hatchery... (-,-) Känns tråkigt tycker jag. Om man vill att skalan mella sakerna i spelet ska vara realistisk är ju en smaksak, liksom den tecknade designen. Själv tycker jag inte om det som det är nu. Det är bättre an wc3, men inte tillräckligt. Siege tanksen ser verkligen ut som leksaker nu, vilket en del tyckte att dom gjorde redan i första spelet. Terrans viking är inget som tilltalar mig heller. Protoss har för mycket blå kristallsaker. Zergern vill jag inte klaga på sy mycket än förutom att deras byggnader ser mer tecknade ut än dom andras.

Kalla inte SupCom ett skitspel, om du vill att spel ska vara som SC så betyder inte det att andra designer är dåliga. Själv tycker jag SupCom är (eller skulle kunna) ett bra spel. Bortsett från höga systemkrav så har det varit en del problem i spelet, Differens, balasering, användbarheten bland enheter är exempel. Det skulle behöva fixas lite här och där. Precis som i alla spel.

Citat:

Expansionen till SupCom har faktiskt tatt rätt mycket från StarCraft. Storyn är bra och det mesta som behövde fixats har fixats. Så snacka inte skit människa!

Ja expansionen är ett måste. Fixar UI, användandet av enheter, bättre FX mm. Fast designen på den nya faktionen kan ju ifrågasättas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jadu, om "pro gaming" ska definera bra eller dåliga spel så behöver v ju inte bry oss om att göra fler spel då vi redan har Colin McRae Rally 1, CS 1.6, Starcraft 1, Warcraft 3, BF 1942, etc... bara för att du tycker om en arkad-spelstil behöver inte det betyda att spelen inte behöver förnyas mer än till det yttre... Förrässten så borde du lära dig vad RTS betyder... ja precis, Real Time STRATEGY... att vara snabbast på att rusha eller att pumpa ut flest gubbar snabbast är inte strategi. Att däremot jobba ihop 8 mot 8 i en välorganiserad clan match i World In Conflict kräver riktig strategi och samspelande. Eller varför inte Total War spelen? där har du RIKTIG strategi till skillnad från löjliga "bygga-barracker-på-hela-banan-och-massproducera-gubbar-rak-in-i-fiendens bas" "taktiker"

Wow, sten-sax-påse spel i all ära krävs knappt någon personlig skill utan just ett samspelt gäng. Undra hur en 8on8 SC/SC2 skulle se ut och en WC 1on1.

Finns en anledning till att fotboll är en "sport" medans dodgeball är en "lek".

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.