Starcraft 2-tråden

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
ingen som vet något mer exakt datum då detta spelet släpps ?

För att citera blizzard "When it's done" som med alla deras spel förvänta dig inte något releasedatum tills det bara är några veckor kvar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

så du tror spelet släpps om nån vecka?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Entusiast
Citat:

så du tror spelet släpps om nån vecka?

Vart fick du den idén ifrån

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mer logiskt är ju att det släpper det (1) 2008-03-31 eftersom det är då exakt 10 år sedan starcraft släpptes, eller (2) att det släpper det i december i lagom tid till julruschen.
Om man kollar de senaste filmerna från blizzcon (på gamespot tex) så antyder de ju att de fortfarande har kvar att göra campagin till protoss och zerg.

Permalänk
Medlem

Såg jag inte ett skvaller, så försiktigt/odramatiskt att man tänker sig att det kan stämma, att de ska ge releasedatum 31/3? Det har jag för mig, de ska ge releasedatum (och får man anta, lite extra teasers) på tioårsdagen.

Kommersiellt sett är det nog optimalt att endast avslöja releasedatum, för att maxa hypen. Men att istället släppa spelet, skulle nog skapa goodwill gamers->Blizzard som kanske saknar motstycke i datorspelshistorien. Vem skulle inte bli tårögd om de fick SC2 i handen på tioårsdagen?

Sen det där som många kör med, att det släpps "when it's done", det tror jag inte på. Feta pengar som investeras i sådana projekt och man planerar nog rätt ordentligt. Tjockisarna på gymmen under januariruschen är för fan mer målmedvetna än så. Jag tror utvecklarna vet mer än de säger, men "ingen kommentar" låter lite otrevligt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Vart fick du den idén ifrån

ingen aning ..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

SC2 har säkert sina sidor, men helt ärligt hur ligger det till grafikmässigt ?
Spelet ser nästan ut att vara gjort under 1998. Grabbarna på blizzard har något att lära från sierra, "world in conflict", lite bättre effekter och gärna stöd för DX10, alla som sitter på superduper grafikkort vill ju se grym grafik/effekter och inte pastellfärg...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
lite bättre effekter och gärna stöd för DX10, alla som sitter på superduper grafikkort vill ju se grym grafik/effekter och inte pastellfärg...

Saxat från FAQn på www.starcraft2.com

"Will StarCraft II take advantage of DirectX 10? What other graphical goodies are included?

The game will be compatible with DirectX 10, and we're still considering whether there will be exclusive DirectX 10 graphic effects, but the graphics engine will also be very scalable to ensure that a wide range of different systems will be capable of running StarCraft II. The new engine is also capable of rendering very large units, as well as large numbers of units on screen together. Havok physics have been integrated into the engine for added realism as well."

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Efter underbara förväntningar efter WarcraftII och LÅNG väntan efter Starcraft, blev jag aningen besviken -98, inte minst på just grafiken, som faktiskt var rätt mossig även för sin tid. Så här med facit på hand får man väl säga att jag hade fel, och Starcraft blev inte precis en ... flopp, trots medioker grafik. Och det tror jag inte Starcraft2 blir heller.

Dessutom tycker jag det ser helt okej ut grafikmässigt. En aning grällhet får man stå ut med, och påminna sig om att den största fan-basen finns i Asien, och det är helt rätt och t.o.m. önskvärt att vi ser det i spelet. På samma sätt som man står ut med fransk text på vinflaskor. Sydkorea is teh shit. (Vore hedervärt av Blizzard om några av huvudkaraktärerna i singelplay är asiater.)

(Nu har man dragits in i och blivit delaktig en av de diskussioner där alla sitter och tycker trots att ingen vet. Är det ivern som gör oss så dumma?)

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Grabbarna på blizzard har något att lära från sierra, "world in conflict", lite bättre effekter och gärna stöd för DX10, alla som sitter på superduper grafikkort vill ju se grym grafik/effekter och inte pastellfärg...

Du menar Massive Entertainment?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Du menar Massive Entertainment?

Jo, jag menar juh det

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk

Vet någon om man kan dölja interfacet i Starcraft 2? Ber om ursäkt om denna fråga ställts tidigare.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Vet någon om man kan dölja interfacet i Starcraft 2? Ber om ursäkt om denna fråga ställts tidigare.

Tvivlar starkt på det, då det skulle vara en stor fördel för de som kan lira 100% genom keybindings. Vilket redan är en stor fördel

Visa signatur

Permalänk

har ni testat demon?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

har ni testat demon?

Nä och det har inte du heller?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelet ser nästan ut att vara gjort under 1998. Grabbarna på blizzard har något att lära från sierra, "world in conflict", lite bättre effekter och gärna stöd för DX10, alla som sitter på superduper grafikkort vill ju se grym grafik/effekter och inte pastellfärg...

Jag sitter på ett hyffsat grafikkort, vill inte kalla det för superduper men inte finns det många kort som slår det i dagsläget, en handfull ungefär. Inte tycker då jag att du har rätt o säga vad jag vill se för grafik. Jag vill INTE se DX10stöd och definitivt inte mer effekter, helst mindre. Eller iallafall att dom går att stänga av helt förutom effekter man måste se för att förstå vad som händer. Med tanke på att starcraft 1 fortfarande är det strategispel med absolut bäst anpassad grafik som fortfarande ligger LJUSÅR före spelen som släpps idag.

Citat:

Tvivlar starkt på det, då det skulle vara en stor fördel för de som kan lira 100% genom keybindings. Vilket redan är en stor fördel

Varför är det en stor fördel att kunna lira 100% från keybindings? Det är ju så spelet är menat att spelas. Helst av allt skulle det ju vara krav på att man ska kunna åtminstone 95% av alla bindings innan man ens släpps ut på b.net. Tyvärr så kommer det aldrig hända så man kommer få dras med nybörjare som knappt vet vad micro är.

Permalänk

har jag visst, för er som vill tanka ner starcraft 2 demon finns den här:

http://www.gametrailers.com/game/4868.html?id=4868

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

har jag visst, för er som vill tanka ner starcraft 2 demon finns den här:

http://www.gametrailers.com/game/4868.html?id=4868

Nice att du har ett demo som ingen annan i världen har!
Det är inte "demos", det är filmer/trailers/teaser etc etc.

Ge mig ett demo jag kan spela så får du 500 spänn

Permalänk

okej då jag ljög , men någon som vet när de släpps??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Jag sitter på ett hyffsat grafikkort, vill inte kalla det för superduper men inte finns det många kort som slår det i dagsläget, en handfull ungefär. Inte tycker då jag att du har rätt o säga vad jag vill se för grafik. Jag vill INTE se DX10stöd och definitivt inte mer effekter, helst mindre. Eller iallafall att dom går att stänga av helt förutom effekter man måste se för att förstå vad som händer. Med tanke på att starcraft 1 fortfarande är det strategispel med absolut bäst anpassad grafik som fortfarande ligger LJUSÅR före spelen som släpps idag.

Jag håller med om att SC har väldigt bra anpassad grafik för vad den är till för, men jag måste även säga att World in Conflict har detsamma, även om det är helt olika typer av grafik.

Citat:

Varför är det en stor fördel att kunna lira 100% från keybindings? Det är ju så spelet är menat att spelas. Helst av allt skulle det ju vara krav på att man ska kunna åtminstone 95% av alla bindings innan man ens släpps ut på b.net. Tyvärr så kommer det aldrig hända så man kommer få dras med nybörjare som knappt vet vad micro är.

Med ett bra matchmaking-system så lär det inte vara nått problem med nybörjare.

exxoritas: Nej, inte ens Blizzard.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Jag säger inte emot att man ska lira med keybindings så mycket det bara går, jag använder mig endast av det själv. Däremot så är det en väldigt stor fördel att kunna se 1/3 del mer av skärmen än de man möter. Låt UI:n vara kvar.

Sen din andra åsikt, de som inte kan använda keybindings har väl lika mycket rätt att vara på b.net som alla andra. Tyvvär så kommer vi väl bli tvungna att dras med elitiska översittare som knappt vet vad spelglädje är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

okej då jag ljög , men någon som vet när de släpps??

When it's done - Quote Blizzard. Jag gissar på Q1 2008.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

hade ju varit trevligt om dom siktade på 10-årsjubileumsdagen, vilket borde vara i mars/april nästa år

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-EP35-DS4 | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Gainward GeForce 8800GT | Lian Li PC-A71B | Arch Linux <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag säger inte emot att man ska lira med keybindings så mycket det bara går, jag använder mig endast av det själv. Däremot så är det en väldigt stor fördel att kunna se 1/3 del mer av skärmen än de man möter. Låt UI:n vara kvar.

Sen din andra åsikt, de som inte kan använda keybindings har väl lika mycket rätt att vara på b.net som alla andra. Tyvvär så kommer vi väl bli tvungna att dras med elitiska översittare som knappt vet vad spelglädje är.

Det är väl inte orättvist att den som lärt sig spelet bäst har fördelar? Så har det alltid varit. Är det orättvist att dom som lärt sig spelet kan micra o dom som inte lärt sig det inte kan micra också eller? Att man kan stänga av UIn är ju bara en belöning av hårt tränande och inte alls orättvist.

Spelglädje? Är det mycket till spelglädje när man möter någon som inte ens tagit sig tid att lära sig hotkeys och att micra? Nej, det blir en tråkig match och slöseri med 5-15 minuter som man kunnat träna mot en bättre motståndare med.
Fast jag förbisåg det faktum att SC2 förmodligen har ett matchmakingsystem, så vi slipper ju detta problem då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelglädje? Är det mycket till spelglädje när man möter någon som inte ens tagit sig tid att lära sig hotkeys och att micra? Nej, det blir en tråkig match och slöseri med 5-15 minuter som man kunnat träna mot en bättre motståndare med.
Fast jag förbisåg det faktum att SC2 förmodligen har ett matchmakingsystem, så vi slipper ju detta problem då.

Att då och då få 5-15min att bara spöa skiten ur nån för att sedan avsluta matchen med bättre rank skadar väl aldrig?

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas hoppas att dom fixar så att "hydralisk" och "firebat" kommer med till SC2, lätt dom roligaste och coolaste enheterna hittills i SC imo

och hoppas hoppas hoppas att dom lägger till BETYDLIGT mer "uppgraderingsmöjligheter" gärna till varje enhet!!
i SC gick det ju bara att uppgradera armor och wep till 3 vore tufft om dom ökade på dessa till typ 5 eller 7!
och sen att man kan uppgradera varje enhet med "attack range" "attackespeed" "runspeed" etc kanske i 3 steg också för att markera att det ska skilja mkt på en fullt uppgraderad enhet och en som är "normal"
föreställer mig zerglings med ännu en till "runspeed" och "attackspeed" uppgradering vore så sjukt häftigt dom tål ju så lite så då måste dom ju lite på sin "speed"

ang när SC2 släpps så hoppas jag bara att man inte har hunnit skaffa familj när det sker för vill verkligen inte missa detta spel

joo btw utvecklas alla "större" spel idag lika länge som SC2 eller finns det "grymma" spel som gjorts på 2 år typ ?

Visa signatur

amd 6000, 8800 GT (mitt ultra brann efter 4 mån helt orginal), 2gb ram, Samsung 245b "1900x1200"

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att varje enhet uppgraderas automatiskt, kanske i samband med antal kills. Jag tänker lite grand som Heroes oMaM 3.5 (WoG). Om t.ex. en zergling har 8 kills, kan den då ha 30% extra hälsa, +1 attack, efter 12 kills +1 speed osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

intressant alternativ bartil helt klart

eller att man får möjlighet att "låsa upp" extra uppgraderingar (mer HP, atk speed run speed atk range etc) varje gång man spöat 10 st tex
dvs om man spöar ett antal fiender och får "points" som gör att man kan välja vilken specifik enhet man vill uppgradera och sen efter 20 så får man en till "uppgradering/möjlighet" till en annan enhet sen 30 sen 40 osv tex

Visa signatur

amd 6000, 8800 GT (mitt ultra brann efter 4 mån helt orginal), 2gb ram, Samsung 245b "1900x1200"

Permalänk
Medlem

Hålger,
Det låter vettigt, då slipper man problemet att enheter som precis ska dö blir uppgraderade (så lär det bli om de uppgraderas automatiskt). Man kan istället ta poängen och ge till en fräsch trupp vid basen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ja lite liknande då flera enheter återkommer.. men rent grafikmässigt?. nää du där var du allt lite rolig =).. tycker spelet är sjuuukt snyggt, bara att ladda hem high res gameplay videos somf inns ute