Permalänk

Samsung 226BW skärm

En polare ska sälja sin Samsung 226BW som är inköpt sommaren -07 och jag undrar hur mycket den kan vara värd? (Fint skick. Kostar ~2900:- ny inkl. frakt osv.) Vad ska bör jag kolla upp på den innan jag betalar, vad menas med S-panel, C-panel osv?

http://prisjakt.nu/produkt.php?e=151398

Permalänk
Medlem

Kolla vilken panel det är och betala 2000:- är mitt tips, är det en dålig panel skulle jag inte köpa den alls. Hade själv en 226BW med dålig panel innan och den var ljussvag som attan och hade synligt sämre kontrast...

Permalänk
Medlem

S och C panel skall vara bland dom bättre. Personligen så säger jag, titta istället på hur bilden ser ut och att betraktningsvinkeln när skärmen är sedd underifrån är okej.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Hedersmedlem

Blev bjuden 2300kr här i forumet för min 226BW som är en månad gammal, samsung panel och inga döda pixlar. Säljder den dock till min jobbarkompis för 2500kr nästa lön
Det var ett helvete att hitta en med rätt panel och friska pixlar...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

2000 kr var det snack om så det verkar vara rimligt då.

Några tips på vad man ska kika efter när man undersöker bilden? Betraktningsvinkel som 2good4you tipsade om är nog lättare att se ifall den är bra än om bildkvalitén i sig är bra. Har bara suttit på en sketen gammal CRT hittills...