Mafia 2 -- Ser du fram emot det/ska du köpa det?

Permalänk
Medlem

Mafia 2 -- Ser du fram emot det/ska du köpa det?

Såg idag att det kommit ut en trailer (kan ha varit ute ett tag men jag såg den idag), och det verkar bli ett riktigt bra spel med snygg grafik, ser verkligen fram emot det!

http://www.2kgames.com/mafia2/home.html

På FZ så är senaste budet att det ska komma ut i slutet av detta år, längtar!

Kommer du att köpa det eller kommer du att "köpa" det? Jag tänker deffenitivt köpa det!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Lätt köpa det. Dock var spelupplevelsen på 1:an mycket bättre på PC än på xbox/ps2 enligt mig. Så ett givet köp till PC:n iaf!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Ska lätt köpa det, gillade Mafia 1 stort så jag hoppas på att 2:an blir ännu bättre.

Permalänk

Ett av de bästa spelen jag spelat

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Inaktiv

Ett av dom få spelen jag faktiskt kommer att köpa!

Köpte det första mafia spelet på både pc och ps2 ett år senare

Permalänk
Medlem

Absolut!
Ruskigt bra trailer!

Gillar dock inte att man spelar som nån ung kille i hawai-skjorta... =/

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Absolut!
Ruskigt bra trailer!

Gillar dock inte att man spelar som nån ung kille i hawai-skjorta... =/

//Gorian

Det böjar bli en aning för likt GTA Vice City om det är så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Absolut!
Ruskigt bra trailer!

Gillar dock inte att man spelar som nån ung kille i hawai-skjorta... =/

//Gorian

Om man kollar på screenshotsen så är det inte mycket hawaii-skjorta, jag hoppas att man kan byta kläder i spelet!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Men vad är en mafioso utan sin kostym och hatt? :P, är det någon som vet systemkraven? Det borde inte vara så krävande, men man vet aldrig

Permalänk
Medlem

Köper det dag ett. Ettan var så bra att jag måste.=)

Permalänk
Medlem

hmm, jag hoppas faktiskt att det släpps genom steam, är så jävla lätt att köpa då

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Ja, efter att ha sett den trailern och screenshots så ser jag väldigt mycket fram emot det och tänker köpa det.

Permalänk
Medlem

Förboka det samma dag som det blev utannonserat. Ettan är världens bästa monderna spel enligt min menig.

Permalänk

Men trailern är inte ingame misstänker jag starkt...

Permalänk
Medlem

Nice trailer. Riktigt bra grafik och passande för ett mafiaspel, kan bli en hit. Tror jag tankar demot när det kommer iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Men trailern är inte ingame misstänker jag starkt...

Nej den är inte ingame. Men screenshotsen ser rätt nice ut ändå.

Permalänk

Detta är en av de få spelen som kommer köpas.
Har endast köpt tre spel innan.
Rollercoaster Tycoon 1
Need for Speed Underground
Battlefield 2

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
hmm, jag hoppas faktiskt att det släpps genom steam, är så jävla lätt att köpa då

Men det är ju inte roligt att köpa online
man tjänar inte så mycket på de (?) + att de roliga med att köpa spel är ju att.... få hålla dem

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Men det är ju inte roligt att köpa online
man tjänar inte så mycket på de (?) + att de roliga med att köpa spel är ju att.... få hålla dem

Nu bor ju inte alla såpass nära en spel affär så det bara är att knalla ner och köpa

Blir enklare för oss på landet serru

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Jag har Ebgames typ 5min ifrån dörren, handlar ändå på tex webhallen då Ebgames tar överpris för allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Nu bor ju inte alla såpass nära en spel affär så det bara är att knalla ner och köpa

Blir enklare för oss på landet serru

Nej då förstår jag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag har Ebgames typ 5min ifrån dörren, handlar ändå på tex webhallen då Ebgames tar överpris för allt.

Ok, men jag bor nära Game, de har bra priser och stort utbud imo.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Avstängd

Det är ett givet köp! Men givetvis bara om det är ungefär lika bra som det första spelet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Definitivt ett köp av detta!

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

Jag är student så det rättfärdigar att jag endast kommer att "köpa" spelet.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Jag är student så det rättfärdigar att jag endast kommer att "köpa" spelet.

Du kan ju alltid prova hur det känns att jobba? Hatar folk som skyller på att dom är stundeter och tror det legitmeriar dom till att inte betala för något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Du kan ju alltid prova hur det känns att jobba? Hatar folk som skyller på att dom är stundeter och tror det legitmeriar dom till att inte betala för något.

Haha, tillåt mig att skratta. Vad vet du om mig? Naturligtvist inget, så kom inte med såna spydiga kommentarer. Inte ens om jag råkade vara miljonär skulle jag betala för datorspel som enligt mig är slöseri med tid, fördummar folk samtidigt som att vissa blir rika på vårt nederlag.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Haha, tillåt mig att skratta. Vad vet du om mig? Naturligtvist inget, så kom inte med såna spydiga kommentarer. Inte ens om jag råkade vara miljonär skulle jag betala för datorspel som enligt mig är slöseri med tid, fördummar folk samtidigt som att vissa blir rika på vårt nederlag.

Så varför spelar du datorspel om de är så hemska?

Ontopic så blir det antagligen ett köp av Mafia 2. Ettan var helt klockren och förhoppningsvis håller tvåan samma kvalité.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Du kan ju alltid prova hur det känns att jobba? Hatar folk som skyller på att dom är stundeter och tror det legitmeriar dom till att inte betala för något.

Du tror inte att det finns en tanke med studentrabatter? Kanske har man tid att jobba om man går något slappt program på halvtid på en filosofisk fakultet, men det är fanimig inte möjligt att spendera all tid som krävs på studierna och jobba samtidigt på en teknisk utbildning om man inte har väldigt lätt för sig, och det är just teknikintresserade som kan tänkas vara extra intresserade av PC och PC-spel. Nu kanske det låter paradoxalt i och med att ett PC-spel tar tid från studenten, men det är skillnad på en timmes underhållning efter tenta-p och på att vara tvungen att lägga av några fasta timmar i veckan, t.ex. under pågående tenta-p. Dessutom för ekonomins sida så har studiebidraget varit detsamma i typ 20 år nu, trots inflationen. Marginalerna är inte stora, speciellt om man inte lyckas hitta billigt boende.

Och dra nu inga "Jag känner många som...", för jag har själv läst civil data och vet hur det var för mig och klasskompisarna.

On topic, tänker jag absolut köra demot (om det kommer ett sådant, annars läsa recensioner och kolla screenshots) och om jag känner att kvaliteten är densamma som i föregångaren lär jag inte tveka att köpa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Jag är student så det rättfärdigar att jag endast kommer att "köpa" spelet.

Rättfärdigar inte ett skit...

Om mafia 2 håller i närheten av den kvalite som ettan så är det utan tvekan värt att lägga några slantar på och stödja mindre utvecklare. Jag kommer definitivt göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Du tror inte att det finns en tanke med studentrabatter? Kanske har man tid att jobba om man går något slappt program på halvtid på en filosofisk fakultet, men det är fanimig inte möjligt att spendera all tid som krävs på studierna och jobba samtidigt på en teknisk utbildning om man inte har väldigt lätt för sig, och det är just teknikintresserade som kan tänkas vara extra intresserade av PC och PC-spel. Nu kanske det låter paradoxalt i och med att ett PC-spel tar tid från studenten, men det är skillnad på en timmes underhållning efter tenta-p och på att vara tvungen att lägga av några fasta timmar i veckan, t.ex. under pågående tenta-p. Dessutom för ekonomins sida så har studiebidraget varit detsamma i typ 20 år nu, trots inflationen. Marginalerna är inte stora, speciellt om man inte lyckas hitta billigt boende.

Och dra nu inga "Jag känner många som...", för jag har själv läst civil data och vet hur det var för mig och klasskompisarna.

On topic, tänker jag absolut köra demot (om det kommer ett sådant, annars läsa recensioner och kolla screenshots) och om jag känner att kvaliteten är densamma som i föregångaren lär jag inte tveka att köpa det.

Att vara student rättfärdigar inte någonting, sen att jag inte köper speciellt många spel beror inte på att jag känner mig rättfärdig pga. att jag är student.
Jag köper de spel jag verkligen gillar och spelar mycket.
Sen går det om man har ett rimlig boende kostnad att klara sig och köpa spel då och då utan problem.
EA spel brukar jag inte köpa, pga. att jag ogillar företaget men mest för att de brukar släppa buggiga skitspel.
Mafia gillade jag starkt, är detta bra så blir det köp av detta också.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!