Permalänk
Medlem

Lurad på skärmen?

Tjena!

Nu ligger det så att jag har köpt en Acer 2032 WB, på prisjakts hemsida står det att det är en S-IPS skärm men nu när jag har köpt den så misstänker jag att detta inte är det eftersom Det finns Acer 2032 W som är mycket dyrare och jag har blivit helt lost eftersom en recension av 2032 Wb säger att den har P-MVA samt att Acer säger att den har S-IPS. Jag undrar om man kan lämna tillbaka skärmen om så är fallet eller vad kan jag göra för att kolla upp paneltypen?

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Medlem

Jag ska ge ett tips: Kolla inte vad prosjakt skriver om grejjerna utan kolla på hemsidan som säljer dem.

Prisjakt brukar ha mkt fel på deras sida.

Visa signatur

GIgabyte GA-M57SLI-S4 | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz | Gainward 8800GT 512mb | Corsair DDR2 XMS2 2048mb 800mhz | Antec Sonata III | Antec Earthwatts 500W | 120 gb hdd| 26" LCD-skärm

Permalänk
Medlem

Allra säkrast brukar ju tillverkarens uppgifter vara.

Man kan väl iofs hålla säljaren ansvarig för sina uppgifter, men om man vill undvika problemet i första läget så är det ju bra att kolla vad tillverkaren skriver.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

problemet är att ofta med tillverkare att de inte säger ngt alls om panel etc. eller att de inte har ngn koll alls om det på supporten.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Var köpte du skärmen? Misco säger att den har S-IPS:
http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=562288&hbx_...

Klicka på Full specifikation så står det "TFT-teknik S-IPS".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shrimpt
Jag ska ge ett tips: Kolla inte vad prosjakt skriver om grejjerna utan kolla på hemsidan som säljer dem.

Prisjakt brukar ha mkt fel på deras sida.

Håller helt med. Prisjakt är mindre pålitligt än wikipedia då alla som är registrerade kan införa ändringar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Håller helt med. Prisjakt är mindre pålitligt än wikipedia då alla som är registrerade kan införa ändringar.

Fast alla ändringar kontrolleras av deras moderatorer. Så föreslår man fel saker så ändras de inte.

Permalänk
Medlem

Mmm, tack för att nån uppmärksammar men jag skickade ett mail till butiken (multitronic) där jag köpte den och ett till prisjakts support. Döm av min förvåning när multitronic svarade att prisjakt har fel och prisjakt svarade med en länk till acers hemsida där det stod att den hade en s-ips panel.

Men är det möjligt att skicka tillbaka skärmen om det visar sig vara en annan paneltyp än den som utlovades? Jag menar Samsungs skärmar har ju liknande problem om att det är olika tillverkare som gör panelen.

En annan lustig sak är att om man jämför priserna så har multitronic mycket lägre priser än de andra, kan de ge näring till teorin om att de möjligen säljer P-MVA skärmar?

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Fast alla ändringar kontrolleras av deras moderatorer. Så föreslår man fel saker så ändras de inte.

Ifall man föreslår en ändring ja. Tillägg som är troliga tror jag inte de kollar lika mycket. Skulle ju ta enormt mycket arbetstid.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Jag kollade runt lite och det verkar som Acer har gjort som flera andra tillverkare och använt sig av olika paneler i skärmen. Den ska tydligen finnas med både S-IPS och P-MVA.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att det är en p-mva skärm nu, när jag spelar DoTa så laggar det som fasen även om man har 74 iping osv. Är det möjligt att skicka in den till acer och be om en med S-IPS panel, alt ta ett snack med konsumentombudsmannen?

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Hedersmedlem

Tillverkarna säljer samma skärm med olika paneler i olika länder också så var det hos svenska Acer som det står att det var en S-IPS?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

kolla in denna länken som prisjakt skickade te mig: http://www.acercomputer.se/public/page9.do?sp=page4&dau34.oid...

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Hedersmedlem

Skall helt klart vara S-IPS så klaga det grövsta!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga vad är det som gör att du tror att det inte är en S-IPS panel på din skärm? Jag förstår inte hur du kan misstänka att det är "fel" panel, skillnaden mellan en mva pch ips panel är minimal, det är inte ens säker att IPS panel är att föredra i alla fall.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Hur menar du att DotA laggar trots att du har 74 ping? P-MVA är en bra teknik, inte fasen laggar det för att en skärm är dålig. Du kan ha vilket skräp som helst, men det laggar inte för att skärmen är dålig (då tolkar jag lagg som hack, dvs fps problem).

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Hmm, jag förstår. Det som jag stör mig mest på är att jag inte hittar nåt sätt att kolla upp det, i samsungs skärmar kan man kolla upp paneltypen och tillverkaren genom att kanppa in sig i en hemlig servicemeny. Jag får väl ringa Acer och fråga de själva. Det kan ju vara min burk också, jag kan väl säga specen på det.

2,2 Ghz enkärnig P4 från 2002
Geforce 7600 GS 256 mb AGP silent
2 Gb DDR 2100 kingston
Kör DVI på skärmen

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Medlem

hoho viliken upplösning kör du i ?
om man inte kör i native blir det tearing o skit..

köp ny dator om du ska spela..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Native 1680x1050, det enda. Kan vara nätet oxå.

Ska köpa ny pc snart http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=Chesluk&k=128711
rätt bra rigg som är tyst och snabb.

Och vad är det för flimmer som uppstår vid snabba panoreringar, när jah kollar på dvd film? ex

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chesluk
Jag har märkt att det är en p-mva skärm nu, när jag spelar DoTa så laggar det som fasen även om man har 74 iping osv. Är det möjligt att skicka in den till acer och be om en med S-IPS panel, alt ta ett snack med konsumentombudsmannen?

Så länge multitronic inte har nämnt paneltyp på sin sida har du nog ingen rätt att returnera varan, tyvärr. Konsumentombudsmannen kommer nog ge dig samma råd.

Det är ungefär som att jag ska lämna tillbaka nåt till en butik på grund av att det min polare sa om produkten inte stämde... Förstår du logiken.

Visa signatur

Happy Face!