Permalänk
Robot

asus m2a-vm am2 x2 4800+

asus m2a-vm 595:-
amd atholon 64 x2 4800+ 1095:-
corsair ddr2 667 mhz 495:-
asus en8600 gt 849:-
Creative Sound Blaster Audigy 2 0:-
win tv 2000 0:-

1 st 250 gb maxtor 1200:-
1 st wd 500 gb 1200:-
1 st samsung 500 gb 895:-
1 st samsung 400 gb 695:-
1 st samsung dvd brännare 395:-
1 ljud kort 295:-
1 q tec nät agg 495:-
+ 1 hårddisk släde 120:-
+ nyon ljus 100:-
+ dator låda ca 600:-
+ thermalright 399:- (till grafik kortet)

= 9428:- för att vara exakt !

förtydligande

dessa priser & grejer har ja ej köpt vid 1 & samma tillfälle ja har köpt lite då o lite då därför är de priserna högre en va de skulle va i dag !

uppdaterinar kommer då och då

detta är i varje fall det snyggaste dator projekt ja har skruvat i hop i varje fall

Besök albumet: asus m2a-vm am2 x2 4800+ av vanhenrik

Permalänk

wtf... har inte det här galleriet varit uppe förut? blir SÅ OTROLIGT irriterad på folk som lägger upp samma saker två gånger!!! :@

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

SKa jag vara bitter så verkar det som du gjort en riktigt dålig deal med datorn. Kostar excessivt mycket på relativt, om inte direkt, dålig prestanda. Väldigt mycket pengar på hårddiskar i förhållande till det andra komponenterna - det som oroar mig mest är valet av moderkort eftersom vi knappast snackar en solid eller säker platform.

Men jag vet ju inte vad du ska ha sakerna till. Men som att rekommendera är att aldrig snåla med moderkort eller nätdel, tyvärr har du gjort båda, men istället byggt upp god lagringskapacitet.

Det var det jag hade att säga angående delarna i sig. I övrigt är det svårt att säga vad detta är för betyg, eftersom jag inte har en idé om hur lådan ser ut då insidan av lådan inte är mycket att hurra för.
Det är ett OK estetiskt arbete med LED:n som bryts med rött och grönt, men jag är inte allt för het på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
wtf... har inte det här galleriet varit uppe förut? blir SÅ OTROLIGT irriterad på folk som lägger upp samma saker två gånger!!! :@

ja va tvungen att göra det för att det skule komma upp på senast ändrade det är någe fel på sweclockers webb sida det updaters ej som det skulle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanhenrik
ja va tvungen att göra det för att det skule komma upp på senast ändrade det är någe fel på sweclockers webb sida det updaters ej som det skulle

Nej. Man gör aldrig ett nytt album om samma skit.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

haha... *

Visa signatur

=)

Permalänk

jag har 1 komentar till poengen hur faan kan denna dator få lägre poeng en en 10 år gammal dator ?? för mig är det helt oförståligt

Permalänk
Medlem

för att folk börjar vara less.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

liten fråga. Om du har en ordentlig kylare på grafikkortet, varför har du då orginalkylaren på cpun? Målet måste väll ändå vara att datorn ska vara så tyst som möjligt eller har jag missuppfattat allt??

Visa signatur
Permalänk

I min åsikt är det lite för mycket lampor och bjäfs, något tråkig färgkoordination. Klart att du ska vara nöjd med din dator men jag hade nog rensat upp lite till i den och bestämt mig för en viss färgskala.
Jag blir även lite rädd när jag ser q-tech nätaggregat. Fråga: Ska du inte ha ett utblås baktill?

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk

allt är under uppbygnad så först blir det en 750 gb disk eller så blir det 1 kraftigare & tystare nät agg men detta nät agg är rå stabilt !
har ej haft någe beskymmer med det !

Permalänk

detta är 0,9 p mindre en va ja fick senast på samma grejer fast ja har gjort det snyggare denna gång

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanhenrik
detta är 0,9 p mindre en va ja fick senast på samma grejer fast ja har gjort det snyggare denna gång

Skulle du kunna berätta vad du har gjort?
Vill du ha högre poäng får du fixa kablarna, antagligen tabort allt som lyser (för de är verkligen inte snyggt) och eventuellt skaffa ett annat chassi t.ex Lian Li.

Edit: Jag kan förstå att du säkert tycker ditt chassi och allt lysnade är jätte snyggt. Även jag tyckte de va jätte coolt och snyggt med sånt för ett par år tillbaka. Men jag tror dom flesta här inte tycker att de är snyggt. Därför får du så låga poäng.

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur folk kan tycka det är snyggt med neon i en dator? Visst, 1 rör med (1)! färg kan bli ganska snyggt med plexi och ett fint chassie. Men 2 färger går inte hem hos mig. Det är min åsikt i alla fall. Annars är det en relativt bra setup förutom som ovan nämnt nätagg och moderkort. 6p

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Du förtjänar de låga poängen helt enkelt. För den är verkligen inte vacker. Du kommer tacka oss om några år ska du se. Fram tills dess. Ha det bra.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Du skulle aimat på annan hårdvara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
detta är i varje fall det snyggaste dator projekt ja har skruvat i hop i varje fall

Kul att man skriver "i varje fall" 2 gånger så

Imo skulle man bangat neonljuset >.< Inte det snyggaste direkt. Anars ser det väll ok ut??

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Svagt blå neon är snyggt enligt mig. Röd kanske, grön wtf?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Ärligt talat så är det den fulaste datorn jag har sätt....
Asså varför lägga alla pengar på Hårddiskar? Varför inte bättre Cpu och moderkort och nätaggregat? Ta bort ljus rören, sen ett nytt Moderkort etc.
Tycker det var helt jävla värdelöst att kasta 9000 KR på det dära...

Permalänk

bettre att ha en massa hårddisk utrymme en en jävla massa cpu överkapasetet & ett dyng bra grafik kort som man inte endvender när man inte spelar !

Permalänk

Ursäkta men är du 8 år gammal? Du borde ta språkkurser eller någonting om du är typ 12. Märks att svenskar aldrig har läxor i nånting nuförtiden *cough*

Permalänk

jag tykker din detor er jette fein

helt allvarligt jobba på svenskan, plugga in hårdvaran och bli av med pisschassi samt lyktstolpen så kanske du har något där

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk

jag har ett likadant moderkort och hadde ett nästan likadant grafikkort(8500gt)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida