Permalänk

Bärbar dators skärm

Hej. jag undrar om man kan ta av skärmen från en bärbar dator och använda typ till en en vanlig data ??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hehe ja menar det!! har inte hängt här så jätte länge men den här frågan kommer flera gånger i veckan... svaret är nej har jag lärt mig!

Permalänk
Medlem

Med ett vanligt A4-ark, en rulle tejp och en schysst penna kan du nog använda den till vanlig data. T.ex. helt vanliga meningar som: "Jag ska söka innan jag ställer frågor som dyker upp väldigt ofta på forumet!", eller tal som: 4 294 967 295

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Som det sades ovan "SÖK"... sökfunktionen finns för en anledning... Frågan kommer verkligen upp hela j**la tiden...

EDIT: Använda den till vanlig data? ja du kan nog använda den till information (dvs data), men inte kunna använda den till en stationär dator utan omkopplare eller bygga en egen version av Data från Star Trek TNG av den...

Permalänk

Får be en moderator göra en tråd som heter

Nej! det går inte konvertera skärm från bärbar till vga/dvi.

och klistra den dorde ju lösa problemet med dålig sökknapp

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

MYCKET bra ideé!!111one

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Avstängd

F: Kan jag koppla in en bildskärm från en bärbar dator till min stationära dator?
S: Nej, det går inte att göra det på nåt enkelt eller billigt sätt. Det finns adaptrar att köpa men de är ganska dyra. Kontron har ett par användbara modeller: http://www.kontron-emea.com/index.php?id=82&cat=21
Det går att bygga egna adaptrar men de är oftast väldigt begränsade och kräver ganska goda kunskaper inom elektronik.

Tycker att man borde dela ut varningar för att inte ha läst FAQ innan man frågar i forumet....

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att: JA DET GÅR
och NEJ DET ÄR INTE SÅ DYRT, prova söka på ebay, där hittar man billiga adaptrar.

Är dock också VÄLDIGT trött på att få skriva detta i alla trådar som tar upp detta, vilka är många!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja som "Ryden" skriver så har dagens älskvärda teknologi gjort det möjligt att köpa en adapter som inte alls är så dyr (Ebay). FAQ'n behöver uppdateras och jag håller även med "fjortis_barn" att man borde MINST få en varning för frågor som:

"kan jag koppla in en laptopskärm till datorn?" eller
"kan man inte bara dra en koppartråd direkt till elementet som ESD skydd?"

dessa två frågor ställs om och om igen med ungefär samma slutsats hela tiden.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Som några har sagt innan så finns det adaptrar att köpa på ebay ganska billigt.
Varje gång denna fråga kommer upp så är det alltid flera stycken som snabbt svarar att den som frågar är en idiot och att det inte går utan att ha en aning om vad dom snackar om. Varför svara över huvud taget om man bara skall klaga?

Lite svårt att hitta rätt grej på ebay så här kommer en länk:
http://cgi.ebay.com/VGA-TFT-LCD-Panel-LVDS-Controller-Back-Li...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daud
Som några har sagt innan så finns det adaptrar att köpa på ebay ganska billigt.
Varje gång denna fråga kommer upp så är det alltid flera stycken som snabbt svarar att den som frågar är en idiot och att det inte går utan att ha en aning om vad dom snackar om. Varför svara över huvud taget om man bara skall klaga?

Lite svårt att hitta rätt grej på ebay så här kommer en länk:
http://cgi.ebay.com/VGA-TFT-LCD-Panel-LVDS-Controller-Back-Li...

Det handlar inte om att personens kunskapsbrister eller okunskap. Det handlar om lättjan att inte ens försöka sig på att söka. "Mamma, var är osten?" "Har du tittat längst in i kylen" "Jaha..."