Permalänk
Hedersmedlem

Man kan väl även konstatera att trådens värde minskar om alla bidrag är spel som verkligen ingen känner till. Detta betyder dock inte att man behöver begränsa sig till nyare spel, det var ju trots allt bättre förr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Man kan väl även konstatera att trådens värde minskar om alla bidrag är spel som verkligen ingen känner till. Detta betyder dock inte att man behöver begränsa sig till nyare spel, det var ju trots allt bättre förr.

Tycker även att värdet minskar om det bara är spel som alla känner till, man måste ju få klura lite..

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

Då lägger jag upp spel då?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Skulle kunna vara Belief & Betrayal.

Permalänk
Medlem

Fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Tycker även att värdet minskar om det bara är spel som alla känner till, man måste ju få klura lite..

Klura lite? Hur gör man då? Har jag inte spelat spelet har jag ingen aning när jag ser screenen. Är det bara att googla lite och hoppas på det bästa eller?

Jag kanske är helt borta när det gäller spel. Filmer så räcker det med en skådespelare som man känner igen också börjar man forska vart man har sett denna sedan listar man ut det ochsåvidare.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Ett Agatha Christie Poirot spel: Murder on the Orient Express

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Klura lite? Hur gör man då? Har jag inte spelat spelet har jag ingen aning när jag ser screenen. Är det bara att googla lite och hoppas på det bästa eller?

Jag kanske är helt borta när det gäller spel. Filmer så räcker det med en skådespelare som man känner igen också börjar man forska vart man har sett denna sedan listar man ut det ochsåvidare.

Mja, men som min bild på Tremulous, T-Unit hade ju inte en aning om vad det var men kände igen netgraphen och googlade utefter det. Men det är ju bara min åsikt att om man enbart tar jättekända spel så blir det ganska trist.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Ett Agatha Christie Poirot spel: Murder on the Orient Express

Rätt gissat, din tur. ;>

Visa signatur

Permalänk
Medlem

22p - Elgot

14p - Stormraider

11p - Dvärgen, T-unit

7p - xerent, Loxus

6p - AcidStorm

5p - Polka, Guitarkalle

4p - Nutshell, Alakai

3p - Mittens, darkmoon, sippe555, davidrone, rankko

2p - kabniel, Povel
2p - thompson, k4rl

1p - Mr.Schnucky, tlx06, Frantic, Untitled, neX
1p - Fresh Prince,lappen_87, Lodis, Madonion735

Permalänk

Delta Force?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tänkte också på delta force först. Men är det inte lite för snyggt? Och vilken HUD sedan.

Permalänk
Medlem

Nepp, inte delta force. Ser ut att kunna bli en svår nöt för er...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Mja, men som min bild på Tremulous, T-Unit hade ju inte en aning om vad det var men kände igen netgraphen och googlade utefter det. Men det är ju bara min åsikt att om man enbart tar jättekända spel så blir det ganska trist.

Allright!

Jag vill inte ha super enkla spel som Super Mario Bros t.e.x men spel som man kan ha lite småkoll på så man får sätta sig ner och gräva i arkivet är helt ok. Sedan ska man inte kunna allt.

Jag kan ju stå med handen på hjärtat och säga att spel som är kom de senaste 5-6 år sedan har jag dålig koll på. Men dunka upp ett från -80 och -90 talet så har jag chans att fixa det :P...

Sedan är ju inte jag skitaktiv i den här tråden så jag ska kanske bara vara tyst. Verkar trots allt som de flesta bilder som kommer klaras av och då ska det ju inte vara något att klaga över.

Jag kan ju dra en gissning när jag alltid är på g. Counterstrike? =/

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Nej inte counter-strike.

Ledtråd: Detta är special operations i andra klassens nivå.

Permalänk

Spec Ops II: Green Berets ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Lite äldre spel, finns till bla DOS, MacOS och Linux..

22p - Elgot

14p - Stormraider

11p - Dvärgen, T-unit

7p - xerent, Loxus, AcidStorm

6p -

5p - Polka, Guitarkalle

4p - Nutshell, Alakai

2p - kabniel, Povel
2p - thompson, k4rl

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Abuse

Japp

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Nån annan får lägga upp...

22p - Elgot

14p - Stormraider

11p - Dvärgen, T-unit

8p - Loxus

7p - xerent, AcidStorm

6p -

5p - Polka, Guitarkalle

4p - Nutshell, Alakai

2p - kabniel, Povel
2p - thompson, k4rl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nån annan får lägga upp...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser lite ut som Leisure suit Larry...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Ser lite ut som Leisure suit Larry...

Ja det är delvis rätt. Vet inte om man måste veta vilken del det är. Tycker själv denna var den bästa i serien.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Ja det är delvis rätt. Vet inte om man måste veta vilken del det är. Tycker själv denna var den bästa i serien.

Har man kommit så nära, och till exempel avslöjat seriens namn, vore det väl märkligt om någon annan skall få poäng. Jag röstar för att det räcker. Det är förstås snyggare att ge ett mera detaljerat svar (Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Har man kommit så nära, och till exempel avslöjat seriens namn, vore det väl märkligt om någon annan skall få poäng. Jag röstar för att det räcker. Det är förstås snyggare att ge ett mera detaljerat svar (Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)).

Allright!

Då blev det poäng för, JesperT

Visa signatur

Permalänk

En ny bild så att tråden fortsätter.

22p - Elgot

14p - Stormraider

11p - Dvärgen, T-unit

8p - Loxus

7p - xerent, AcidStorm

6p -

5p - Polka, Guitarkalle

4p - Nutshell, Alakai

2p - kabniel, Povel
2p - thompson, k4rl

1p - Mr.Schnucky, tlx06, Frantic, Untitled, neX, JesperT

Permalänk

Chansar på Morrowind även fast ui:t inte verkar stämma.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Chansar på Morrowind även fast ui:t inte verkar stämma.

nope

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, är det inte "Wheel of time"-spelet?