Permalänk
Medlem

2Världskriget spel?

Första speldatorn på länge är nu på ingående å suget att DÖDA är enormt! Nån som har nått tips på nya 2WW spel first person? somsagt helst nya me bra graffa (måste ju få utnyttja systemet) Känner ju till dom gamla typ BF1942, Wolfenstain, osv. Hört talas om Call of dudy å Medal of honor, kanske nått?

Tack för svar!

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk

Call of Duty 1&2 är relativt gamla, du kommer i alla fall inte att få den grafiska tillfredställelsen som du verkar söka.

Jag kan i varje fall direkt tipsa om Medal of Honor: Airborne.

Permalänk
Medlem

Call of Duty 2 är ju inte så gammalt ändå. 2 år eller nåt... ser fortfarande bra ut, men inte lysande.

MoH: Airborne var en stor miss enligt mig. Tråkigt skräpspel.

Tyvärr har nog WW2-genren en liten paus nu. Folk verkar ha fått nog av dem, vilket har fått spelutvecklarna att gå vidare. Men Call of Duty 2 är i alla fall ett väldigt bra spel med inte allt för många år på nacken.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Några ord, ett spel: Call of Duty 4

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Finns ju alltid Day of Defeat source.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Några ord, ett spel: Call of Duty 4

Väldigt bra spel, men inte WW2. Fast... rekommenderas verkligen!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

MOH:AA och RTCW är mina tips!

Permalänk

kommer komma ett sjukt bra spel nån gång framöver som heter 1944:d-day

http://1944game.com/

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem

Första call of duty + expensionet är värt att spela igenom om man inte har gjort det. Kan inte jämföra sig med dagens spel grafiskt men ack så storslaget.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

frontlines, fuel of war är oxå bra. dock inte ww2.

annars är det verkligen cod 2 som gäller. bättre spelkänsla i ett ww2 spel är svår att hitta.

sätter man svårighetsgraden på veteran är det tom lite bråkigt emellanåt

Permalänk
Inaktiv

FPS:
Call of Duty 1&2+expansioner (WW2)
Medal of Honor (allihop) (WW2)
Return to Castle Wolfenstein (WW2)
Call of Duty 4
Crysis
No One Lives Forever 2
Bioshock
S.T.A.L.K.E.R.
Unreal Tournament 2004 och/eller 3
Quake 4

Övriga spel:
Elder Scrolls IV
Age of Empires 2 (alltid )
Blazing Angels 1&2 (arkadflyg WW2)
Hellgate: London

Det jag kunde komma på nu

Permalänk
Medlem

Turning Point: Fall of Liberty är det nyaste och mest tekniskt framstående WW2 FPS som jag kan komma på. Utspelar sig i en alternativ verklighet där Churchill dör och tyskarna invaderar USA. Dock verkar det sågas i nästan varje recension, har inte provat det själv så kan varken bekräfta eller dementera... Men grafiken ser i alla fall fin ut och döda, det gör man..

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Inaktiv

Brothers in Arms 1 och 2(eller är det en expantion?)

Kommer snart en uppföljare med UE3 motorn

Permalänk

Hour Of Victory

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk

Brothers in arms... det är något du ska satsa på. Gameplay så det heter duga!

Permalänk
Medlem

hour of victory är det sämsta skräp som någonsin släppts. AI:n är likabra som talet på en 1:åring.

Permalänk
Medlem

Om vill spela multiplayer kan du testa BF2 med någon av ww2 moddarna till det. Forgottenhope2 & Battlegroup-frontlines, ingen super grafik men bättre än BF42.

http://forgottenhope.bf1942files.com/index.php?flash=yes
http://www.bgfmod.com/

Permalänk
Medlem

Brothers in Arms skulle jag ocksa saga. Dock kanske inte det ar det ratta spelet om du bara vill "DÖDA". Det ar mycket tanka ock taktik i BiA.

CoD2 haller fortfarande enligt mig, enligt mig haller aven BF1942, sa det kanske inte sager sa mycket.

Om du vill utnyttja systemet til max sa finns ju Crysis, det ar ju inte WWII, men kommer ge manga spelatimmar intensivt dodande.

"den grafiska tillfredställelsen som du verkar söka" - den var lite rolig Apothysis

Permalänk

Brothers In Arms: Road To Hill 30 var ett väldigt kul spel! Mycket taktik och så vidare! Nån som vet om det funkar i Vista Ultimate x64?

Sen COD, och CODUO är också gamla men väldigt grymma spel! Väldigt kul att döda tyskarna där

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Call of duty serien är bäst så kör med den

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.