SLI.. Måste det vara EXAKT samma kort/model?

Permalänk

SLI.. Måste det vara EXAKT samma kort/model?

Funderar på att kanske köra köpa ett till Grafikkort och då köra i SLI..

Har läst att man måste ha likandat kort som man redan kör för att det ska funka.

Men har åxå läst att en del moderkort har/kommer tillåta SLI från sitt redan integrerade.. Frågan blir ju då..

Måste jag idag köpa ett likadant Nvidia 512mb kort som jag har eller kan man ta en nyare serie med mer minne etc. ??

(har inga planer på att köpa nytt moderkort)

Permalänk
Medlem

man måste ha exakt samma kort

Tror att nvidia håller på att göra en lösning som man ska kunna ha olika men det är inte klart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
man måste ha exakt samma kort

Tror att nvidia håller på att göra en lösning som man ska kunna ha olika men det är inte klart.

Tack för det.. Då behöver jag inte fundera nå mer!

Permalänk
Avstängd

Man kan väl ha två av olika tillverkare även om det är samma modell? T.ex ett leadtek och ett gainward? eller ett MSI och ett BFG?

Permalänk
Avstängd

Samma GPU modell skall de vara. Om de sedan har olika mängd minnen eller olika tillverkare spelar ingen roll.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Jag har ett Leadtek winfast 8800 gtx, och hittade ett billigt XFX 8800 gtx som har lite högre frekvenser. Har läst att nuvarande drivrutiner stödjer SLI med olika tillverkare iaf. Vad tror ni om dessa?

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att de rekommenderar att man tar exakt samma modell om man ska köra SLI. Men det kan förstås vara för att de befarar att man inte har koll på att två kort verkligen är identiska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Datorjeveln
Jag har ett Leadtek winfast 8800 gtx, och hittade ett billigt XFX 8800 gtx som har lite högre frekvenser. Har läst att nuvarande drivrutiner stödjer SLI med olika tillverkare iaf. Vad tror ni om dessa?

Det funkar, men det snabbare kortet kommer att klocka ner sig till samma hastighet som ditt gamla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Datorjeveln
Jag har ett Leadtek winfast 8800 gtx, och hittade ett billigt XFX 8800 gtx som har lite högre frekvenser. Har läst att nuvarande drivrutiner stödjer SLI med olika tillverkare iaf. Vad tror ni om dessa?

Det funkar, men det snabbare kortet kommer att klocka ner sig till samma hastighet som ditt gamla.