Permalänk
Medlem

Problem med windows XP på Zepto 3215W

Tjena! Har problem med min flickväns zepto 3215W.

Jo det är så att hon köpte den utan ett operativsystem men så skaffa hon Xp home sp2 OEM...Vi gjorde allting som stod i manualen för XP som följde med och fick i gång windows..sen slog hon av datorn innan hon hade installerat drivrutinerna..och nu så bootar inte windows eller nånting inte ens windows XP skivan =(...Så de känns lite surt kan man säja. Vore tacksam för svar.

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

När du startar om datorn med XP-skivan i, får du upp ett val "Press any key to start from CD" ?

Permalänk
Medlem

Nej det får jag inte...efter typ 10 min kommer man in på skivan men när man ska installera windows eller skapa en ny partition så står det "Disken kan inte nås" och sen försöker den boota windows men fastnar

Permalänk
Medlem

gör om allt från början.. boota från cd, formatera disken och installera om windows. Allt from scratch.

Permalänk
Medlem

det skulle jag mer än gärna göra men det går inte att komma åt disken när man är på windows installations fönstret...dessutom så kom det där "press any key to boot from cd" första gången men nu kommer det "datorns maskinvara konfigureras" o sen startar det inte...en till sak att när hon just hade startat om datorn så kom vi in på skivan men då tog vi bort partitionen o skulle installera XP men de blev en blåskärm....kan det funka att köra "Load Setup Defaults" i BIOS? för att få den o hitta disken?...eller ere nå viktigt som försvinner?...tacksam för svar

Permalänk
Medlem

se till att AHCI i bios är av-aktiverad, annars så kan inte xp hitta disken
och tryck f12 får att få upp boot menyn för att välja att starta från cd

MVH
Johan