Tre lyckliga vinnare kammar hem grafikkort från MSI

Permalänk
Melding Plague

Tre lyckliga vinnare kammar hem grafikkort från MSI

Förra veckans tävling är nu avgjord. Bland tusentals bidrag finns tre lyckliga vinnare som klarade av att besvara kniviga frågor med finess.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är det bara jag som hellre hade velat komma 2:a än 1:a ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

haha, fanken att man inte vann, som vanligt iofs, men men...

jo, hellre tvåa ^^

Permalänk

håller med hellre tvåa

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Är det bara jag som hellre hade velat komma 2:a än 1:a ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av logitechacer
håller med hellre tvåa

3:a är det enda rätta så man får ett riktigt atikort

Grattis!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk

Grattis men varför i Hela **** får andra plats vinnaren ett 8800GT medans ettan får ett mindre bra 9600GT? Det är inte logik enligt mig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Grattis men varför i Hela **** får andra plats vinnaren ett 8800GT medans ettan får ett mindre bra 9600GT? Det är inte logik enligt mig.

Men 9600GT är ju nyare. Ska förstaplats vinnaren vinna ett äldre kort?
Dessutom är 9600GT G94 medans 8800GT är G92. Logiskt då ju.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Handlar väl om att 8800 GT är på utgång och MSI vill pusha de nya korten först och främst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Med din teori skall första plats vinnaren få sämre prylar bara för att de är nyare. 8800GT är ju bättre än 9600GT. Det hela handlade om att få ett grafikkort och grafikkort som dessa har man för att spela med och man spelar bäst med 8800GT som dessutom har en "special" kylare och inte som referens. 9600GT låter som en flygmaskin och presterar rent ut sagt uselt i vissa spel i vissa upplösningar till skillnad från 8800GT't som är tystare, presterar bättre och svalare.

Att det är nyare är totalt ointressant, G94 eller G92 spelar ingen roll.

xphaze: Verkligen uselt av MSI tycker jag om jag får tycka det. Aja, bättre än ingenting. :/

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Grattis (Ja, 88 > 96 )

Permalänk
Medlem

det e som att få ett 8800 320 gts istället för ett gtx :D(större skillnad men endå)

men endå grattis ;D

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem

Jag skickade inget tävlingsbidrag för att jag inte hittade 2Gb sversionen på MSI:s hemsida men samtidigt kunde jag erinra mig att jag läste om ett "onödigt" 2Gbs grafikkort men kunde inte eirinra mig vilket märke det var. Näre jag sedan hittade det var tävlingen redan avgjord. Illa att man ställer frågor på produkten där inte info finns på hemsidan.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Jag tycker också det var lite ruttet. Jag läste att MSI utvecklat att 2 GB kort men de erbjuder det ju inte. Det finns ju inte att köpa.
Isåfall erbjuder ju Asus ett 3GPUs grafikkort också...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

G92 är starkare än G94.

Observera - skämt:
Fyfan vad dåligt G90 kommer bli, det är ju mycket svagare än G98, fattar väl vem som helst?*

Permalänk
VR-fantast

Hm vafan, jag såg aldrig någon ruta om att skriva motivering? :/
Jag var rätt tidigt ute med att anmäla mig till tävlingen men den borde ju isåfall vart där redan från början.

Permalänk
Citat:

Med din teori skall första plats vinnaren få sämre prylar bara för att de är nyare. 8800GT är ju bättre än 9600GT. Det hela handlade om att få ett grafikkort och grafikkort som dessa har man för att spela med och man spelar bäst med 8800GT som dessutom har en "special" kylare och inte som referens. 9600GT låter som en flygmaskin och presterar rent ut sagt uselt i vissa spel i vissa upplösningar till skillnad från 8800GT't som är tystare, presterar bättre och svalare.

Att det är nyare är totalt ointressant, G94 eller G92 spelar ingen roll.

xphaze: Verkligen uselt av MSI tycker jag om jag får tycka det. Aja, bättre än ingenting. :/

Mvh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
G92 är starkare än G94.

Observera - skämt:
Fyfan vad dåligt G90 kommer bli, det är ju mycket svagare än G98, fattar väl vem som helst?*

Måste bara få försvara mig lite, jag var sarkastisk, dock utan sarkasm smiley.

Kan dock lägga till den nu.

Förresten, någon som har en förklaring på ordet "erbjuda"?
Jag trodde i min enfald att erbjuda innebar att man faktiskt erbjöd, inte visade upp.

EDIT:

Halldin, de första timmarna så fanns det ingen motivationsfråga, sen startades tävlingen om och det har stått överallt på swec att grafikkortstävlingen var omstartad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Congratz !

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

MM jag hade på känn att MSI hade ett 2gb kort. Men då jag inte hitade något bland deras produkter så antog jag att jag trodde fel^^ Ruttet

Men grattis till vinnarna!:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Jo, får väl gratulera vinnarna jag också så jag inte verkar allt för hemsk men lägger till en sak från lexin.nada.kth.se

Svenskt uppslagsord
erbjuder erbjöd erbjudit erbjud! erbjuda verb
säga sig vilja ge, ha att ge
<A erbjuder (b) x; x erbjuder y>

Den tredje mars kom nyheten ut på fudzilla om att de höll på med kortet.

Kan någon länka till var kortet säljs/erbjuds så ska jag vara tyst.

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Jo, får väl gratulera vinnarna jag också så jag inte verkar allt för hemsk men lägger till en sak från lexin.nada.kth.se

Svenskt uppslagsord
erbjuder erbjöd erbjudit erbjud! erbjuda verb
säga sig vilja ge, ha att ge
A erbjuder (b) x; x erbjuder y

Den tredje mars kom nyheten ut på fudzilla om att de höll på med kortet.

Kan någon länka till var kortet säljs/erbjuds så ska jag vara tyst.

Som sagt, det är alltid tillverkarna som bestämmer frågor och de utser oftast vinnarna också. Du får klaga på MSI.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Som sagt, det är alltid tillverkarna som bestämmer frågor och de utser oftast vinnarna också. Du får klaga på MSI.

Antar det är en konstig sneöversättning. "Offer"

Får skicka ett mejl och fråga var jag kan köpa deras eminenta 2GB 9600GT kort som de erbjuder.

Visa signatur

Permalänk

Jag förstår mig inte på dessa tävlingar, ibland ska motivationerna vara oseriösa och iböand inte. Svarade seriöst på förra tävlingen och då vann de "roligaste" svaren, så denna gången skrev jag en rolig motivation men då var de en helt annan kategori som vann.

Fattar bara inte.....

Hade för övrigt rätt på 2gb *stolt*

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Jag förstår mig inte på dessa tävlingar, ibland ska motivationerna vara oseriösa och iböand inte. Svarade seriöst på förra tävlingen och då vann de "roligaste" svaren, så denna gången skrev jag en rolig motivation men då var de en helt annan kategori som vann.

Fattar bara inte.....

Hade för övrigt rätt på 2gb *stolt*

Eftersom det är tillverkaren som utser vinnarna så kan man aldrig vara säker på vad som söks. Dock bör man läsa texten tydligt. Står det "rolig slogan" eller "rolig motivation" så är det en rolig motivation som eftersöks.
Står det "en motivering" så kan man nog anta att de inte söker de mest roliga utan de som är mest givande.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Mjaa Grattis till vinnarna! Tkr dock att det inte alltid ska vara Rolig motivation elr något dylikt. Utan bara några frågor så folk utan fantasi också kan vinna.^^

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-boring
Mjaa Grattis till vinnarna! Tkr dock att det inte alltid ska vara Rolig motivation elr något dylikt. Utan bara några frågor så folk utan fantasi också kan vinna.^^

Utan utslagsfråga får vi lotteriinspektionen på oss.

http://www.lotteriinsp.se/sv/Skillnaden-mellan-lotteri-och-ta...

Citat:

Huvudregeln är att ett arrangemang som avgörs av ett slumpmoment är ett lotteri medan ett arrangemang som avgörs av ett prestationsmoment är en tävling.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

stort grattis till vinnarna

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Jag skickade inget tävlingsbidrag för att jag inte hittade 2Gb sversionen på MSI:s hemsida men samtidigt kunde jag erinra mig att jag läste om ett "onödigt" 2Gbs grafikkort men kunde inte eirinra mig vilket märke det var. Näre jag sedan hittade det var tävlingen redan avgjord. Illa att man ställer frågor på produkten där inte info finns på hemsidan.

Sweclockers skrev väl på Nyheter för ett tag sen att MSI kommer med ett 2 GB kort? Har jag för mig iaf.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Jag hade blivit sur ifall jag hade kommit etta.
Hellre tvåa faktiskt

Det är väl någon tjomme på MSI som tror att 9-serien är bättre än 8-serien för att det är högre siffra.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Sweclockers skrev väl på Nyheter för ett tag sen att MSI kommer med ett 2 GB kort? Har jag för mig iaf.

Det finns ingen sån nyhet i arkivet. Fudzilla m.fl. har dock skrivit om att MSI utvecklat ett 2GB 9600GT dock är det inte klart än när de ska komma till försäljning. Fast eftersom MSI säger att de erbjuder de så finns de uppenbarligen till salu nånstans i världen även om de inte finns med på deras hemsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehe lite surt att man inte vann men grattis till de som gjorde det.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650