Datorn stänger av sig själv 1 halv sekund efter den startat upp.

Permalänk
Medlem

Datorn stänger av sig själv 1 halv sekund efter den startat upp.

Bakgrunden till mitt problem är att jag hade provat överclocka min Q6600 till 2.7Ghz och fick då bluescreen så jag märkte att det var en väldigt ostabil OC.

Så jag gick in i bios igen och körde load fail safe settings för att vara på den säkra sidan. Jag har därefter på datorn under natten och när jag vakna på morgonen märkte jag att den var avstängd.

När jag försöker sätta på den igen så slocknar den igen efter 1 halv sekund. Detta gör att jag inte kan gå in och ändra nån inställning på bios.

Jag behöver hjälp.

Det jag hittills tänkt att jag kan göra är att dels rensa CMOS och dels kolla att all hårdvara sitter i ordentligt.

Om det fortfarande är problem så betyder det förmodligen att någon hårdvara är korrupt och jag behöver då testa varje del i en annan miljö för att se vilken del av mitt system som är korrupt eller?

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Det du sade i den sista meningen lät väldigt sunt

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Stäng av agget och ta bort batteriet i en halvtimme eller så och prova igen, precis som du skrev.

Funkade för mig med riggen i min sig när den dummade sig på det viset.

Permalänk
Medlem

använder du vista kanske ?

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

kolla så fläkten går

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurai
använder du vista kanske ?

Vad har det med saken att göra?

spelar väl ingen roll vad du har för Os om datorn inte vill starta ...

om du är av annan åsikt så berätta gärna för mig,, för jag har ju liknande problem,,,

jag kommer ju inte ens in i bios, så hårddisken hinner ju inte ens starta..

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk