Permalänk
Medlem

har nu köpt LOTRO och funderar på om det finns någon guild man kan joina up i? Tror servern jag var på hette elder eller liknande.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte köpa online key från codemasters längre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Varför kan man inte köpa online key från codemasters längre?

Undrar jag också, eller kan man köpa det någon annan stans på internet? Någon som vet, orkar inte åka till affären.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Jag spelade en Hunter till level 41, Minstrel till level 20 tror jag, sedan tröttnade jag. Men det var kul så länge det varade iallafall.

En sak jag undrar väldigt över är hur är "end-game" i LotRO?
Är det väldigt mycket raids, PvP? Kan man säga att det är "WoW end-game" ?

Permalänk

Har inte kommit längre än till L14. Finns det instancer precis som i wow? Eller stora grottor osv att utforska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosmarie78
Har inte kommit längre än till L14. Finns det instancer precis som i wow? Eller stora grottor osv att utforska?

japp Men lite roligare än WOW.

Permalänk

Gjorde någon instance precis. Men den tog ca 5 minuter. Hann inte riktigt med .

Permalänk
Medlem

Hmm tänkte pröva 7 day trial men jag kan inte få ner filen eftersom jag får enormt dålig nerladdningsfart. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

hm.. lirade lotro en månad när det kom, blev lvl30-nånting tror jag.. men var inte så sugen på mmo just då så lirade aldrig vidare.. men är lite småsugen på att kanske börja lira't igen, vill se de vackra miljöerna igen

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
hm.. lirade lotro en månad när det kom, blev lvl30-nånting tror jag.. men var inte så sugen på mmo just då så lirade aldrig vidare.. men är lite småsugen på att kanske börja lira't igen, vill se de vackra miljöerna igen

Jag kan bara säga det är ännu vackrare nu

Permalänk
Medlem

Ingen som har en buddykey till övers?
Skulle gärna vilja testa spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ingen som har en buddykey till övers?
Skulle gärna vilja testa spelet.

Det finns en gratis 7-dagars trial på http://lotro-europe.com . Dock innebär det en ungefär 10gig stor nedladdning av klient inkl patchar.

edit: den var till och med på 14 dagar för att fira ettårsjubileet.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att det skulle vara gratis att lira denna helg för folk som slutat spela, stämmer detta? Skulle vilja se vad som ändrats, spelade på Eldar och RP-servern några månader tillbaks.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Läste någonstans att det skulle vara gratis att lira denna helg för folk som slutat spela, stämmer detta? Skulle vilja se vad som ändrats, spelade på Eldar och RP-servern några månader tillbaks.

Stämmer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coll
Det finns en gratis 7-dagars trial på http://lotro-europe.com . Dock innebär det en ungefär 10gig stor nedladdning av klient inkl patchar.

edit: den var till och med på 14 dagar för att fira ettårsjubileet.

Sant men jag upptäckte att jag hade kört Lotro för ett bra tag sen och därav fungerade inte trial version, hoppades på att en buddykey skulle fungera för jag ville kolla efter hur spelet är numera.

Men anågende gratis helgen som nämndes i tråden, mitt konto är ej aktiverat? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Installerade lotro igen och skulle lira lite men kan bara köra ett par minuter sen låser sig gubben så ja inte kan röra mig men chat osv funkar. Efter ett ytterligare ett par minuter blir ja utkastad och så står det "connection to server lost".

Tänkte höra om det är nån som råkat ut för nå liknande?

Permalänk
Medlem

Låter väldigt konstigt. Kollat på serverforumet på officiella sidan om de har problem?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Mm fick ett tips om att köra rensad start upp i msconfig men hjälpte inte.. Det skumma är att om ja går in och provar lotro och blir nerkopplad så blir det samma sak om ja testar nått annat spel online.

Permalänk

På lotro.com så står det att man kan klira för 9.99 $.
Gäller erbjudandet bara för amerikanska spelare för när jag loggar in på mitt konto och ska reactivata subscription å står allt i euro och blir betydligt dyrare.

MvH banck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
På lotro.com så står det att man kan klira för 9.99 $.
Gäller erbjudandet bara för amerikanska spelare för när jag loggar in på mitt konto och ska reactivata subscription å står allt i euro och blir betydligt dyrare.

MvH banck

Ja, det är bara för nordamerikanska spelare. Titta på http://www.lotro-europe.com för de priser vi får betala. Sjuk skillnad mellan europa och usa (som vanligt).

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Jag spelade en Hunter till level 41, Minstrel till level 20 tror jag, sedan tröttnade jag. Men det var kul så länge det varade iallafall.

En sak jag undrar väldigt över är hur är "end-game" i LotRO?
Är det väldigt mycket raids, PvP? Kan man säga att det är "WoW end-game" ?

Tänkte lite snabbt svara på den frågan :P!

Ja det finns raids The rift som är 12 manna och helegrod som är 24manna raid.
Det finns ett pvp system som heter pvmp och innebär att du raidar mot monster spelare och tar över baser.. väldigt najs pvp system inte lika lätt tillgänglit och snabbt som i wow men de äger iaf.
Nej det e inte wow end-game!!!!!

Lotro har också "epic story" dvs. story questerna och det finns ca. 7 "böcker" (böcker är hela del storyn och innehåller chapters.. varje chapter= 1 quest).
Lotro har även mer "levande" quester än wow.. det finns många quest lines som slutar med en awesome instans.

Sen finns (som i wow) rep grind så man kan skaffa lite najs rep gear!
OSV. rätt så mkt
Mer här
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=28531...

Signed/
Golir lvl 50 Dwarf Champion on Snowbourn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne

Lotro har också "epic story" dvs. story questerna och det finns ca. 7 "böcker" (böcker är hela del storyn och innehåller chapters.. varje chapter= 1 quest).
Lotro har även mer "levande" quester än wow.. det finns många quest lines som slutar med en awesome instans.

Det finns 13 böcker i skrivande stund. Book 14 kommer nångång i sommar/höst och därefter kommer book 15 tillsammans med Mines of Moria-expansionen.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coll
Det finns 13 böcker i skrivande stund. Book 14 kommer nångång i sommar/höst och därefter kommer book 15 tillsammans med Mines of Moria-expansionen.

yeap :DDD

Vill ha NU!

Permalänk
Medlem

Självklart kostar det månadsvis..

Permalänk
Medlem

Har börjat köra lite igen (körde på betan) på trial(US server) för att se om jag ska börja köra lotro, eller om det blir nåt annat eftersom jag har lagt av med wow.

Dock så hänger det sig efter ca 1-5 minuters spelande och datorn startar om sig.
Har kollat runt lite på deras forum, men får ingen hjälp där, någon som vet vad som kan vara felet?
Har provat instalera om och laddat hem spelet på nytt ett par gånger.

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahoo
Har börjat köra lite igen (körde på betan) på trial(US server) för att se om jag ska börja köra lotro, eller om det blir nåt annat eftersom jag har lagt av med wow.

Dock så hänger det sig efter ca 1-5 minuters spelande och datorn startar om sig.
Har kollat runt lite på deras forum, men får ingen hjälp där, någon som vet vad som kan vara felet?
Har provat instalera om och laddat hem spelet på nytt ett par gånger.

Vad har din dator för Specc's??

Permalänk
Medlem

Age of Conan var på tok för buggigt och opolerat för min smak, så ska nog börja lira LOTRO (enda bra MMO:t jag lirat sedan man slutade med WoW) igen casual på kvällar och nätter. Undrar bara över en grej: vilken server har flest folk i dagsläget? PVE och RP, you name it. Skön community är en stor bonus också, iofs.

Vill inte bli fast i lvl 30-35 (Nåt jobbigt träskmarksområde med undeads nära han Radaghast) group quests igen bara för att det finns för få folk.

Ska börja med en Burger tror jag. Har det skett några markanta förändringar för den klassen?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Skulle du fastna där är det bara att sticka till Testlebridge i North Downs och börja med questerna där, vet många som "hoppar" AG questerna.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Har lirat LoTRO sen betan (dvs lite över ett år) och är ganska nöjd med det.. inte allt för mycket grindade av mobs..(absolut inte för XP) .. utan dom flesta quests är väldigt underhållade och spännande

Finns i stort sett dessa olika typer av quests
Raid Quests (max 12 eller 24st)
Fellowship Quests (max 6st)
Mini Fellowship Quests (2-6st) Lite lättare än FSQ's
Solo Quests (Går o köra med max 6st om man vill)
Real Solo Quests (Måste köras ensam, finns väldigt få sådana.. 5-10st kanske)

Dessutom finns det 'Explorer Deeds' där man ska upptäcka/hitta/utforska delar av kartan för att få lite extra stats (och XP)
Finns även Deeds som går ut på att döda en viss mänga av olika typer av monster/djur osv. (mobs)

Många av Mini FSQ's och vanliga FSQ's går att köra solo om man är lite taktisk av sig.. och vågar .. och beror på vilken klass man kör, root/stun/sleep/pet osv. hjälper.

Jag lirar på Evernight i Kinshipet 'Order of Middle Earth' , har för närvarande följande:

Alexander / Hunter / Man / LvL50 - GM Woodworker / PvMP Rank 5
Zelinah / Minstrel / Elf / LvL50 - GM Scholar
Wizball / Loremaster / Man / LvL50 - GM Explorer (Prospector/Forester)
Lexia / Burglar / Hobbit / LvL45 - GM Jeweler
Mugi / Guardian / Dwarf / LvL19 - GM Tailor

Wrulf / Warleader / Orc / Rank 5
Wrulfh / Blackarrow / Orc / Rank 4

Nån mer som lirar på Evernight? Slå gärna en pling om ni behöver hjälp med något

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om man kanske ska ta upp detta spelet igen.. Hmm..
Får ta en tänkare på det, Men medans jag gör det.
Om jag nu ska börja, Vet någon vilken server som skulle passa?
Ny-gammal spelare, helst inte rp, vill gärna ha en guild(Om jag nu ska börja)