Permalänk
Medlem

Lg Ks20

Hej !!

Tänkte höra om det var någon mer än jag som köpt en LG KS20 och vad ni har för synpunkter om den.

// Andreas

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Medlem

Nej men funderar på att köpa en så vill du så skriv gärna om vad du tycker om den

Permalänk
Hedersmedlem

måste erkänna att jag tycker att den e rätt fin
men jag är rätt skeptiskt till LG lurar så deras mjukvaror e rätt dåliga enligt mig

LG KS20 Bilder: http://dailymobile.se/2008/04/03/pictures-lg-ks20/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zezam
Nej men funderar på att köpa en så vill du så skriv gärna om vad du tycker om den

Måste säga att jag är positivt överaskad, det enda negativa är den halvdana kameran på 2mp. Den har förvisso autofokus men den fungerar sisådär.
Kanon att det är en WindowsMobile 6.0, finns hur mycket program som helst att leka med, telefonen är faktiskt snabb i menyerna. Vanliga Windows Mobile menyer finns samt Lg's egna snabbmenyer som även finns i deras Prada telefon.

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basseman
Måste säga att jag är positivt överaskad, det enda negativa är den halvdana kameran på 2mp. Den har förvisso autofokus men den fungerar sisådär.
Kanon att det är en WindowsMobile 6.0, finns hur mycket program som helst att leka med, telefonen är faktiskt snabb i menyerna. Vanliga Windows Mobile menyer finns samt Lg's egna snabbmenyer som även finns i deras Prada telefon.

Jag har KS20 men hittar fan inga snabbmenyer! Jag har läst om det på flera ställen nu, men jag har verkligen inga.. Vart finns dessa?
Sägs även att det ska finnas ett alternativt GUI också, något jag inte heller hittar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Jag har KS20 men hittar fan inga snabbmenyer! Jag har läst om det på flera ställen nu, men jag har verkligen inga.. Vart finns dessa?
Sägs även att det ska finnas ett alternativt GUI också, något jag inte heller hittar.

För det första, skilj på snabbmenyer och snabba menyer som jag skrev..Du vet start osv..
Det andra gui är ju det som ligger längst ner på skärmen som de har tagit från prada och weivty de svarta/gråa med symbolerna: 4 prickar, telefon, mail och explorer..

Mvh: Andreas

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basseman
För det första, skilj på snabbmenyer och snabba menyer som jag skrev..Du vet start osv..
Det andra gui är ju det som ligger längst ner på skärmen som de har tagit från prada och weivty de svarta/gråa med symbolerna: 4 prickar, telefon, mail och explorer..

Mvh: Andreas

Jodå, jag är med på "snabbmenyer" och "snabba menyer". Jag saknar de fyra knapparna längst ner samt en del annat som enligt manualen SKA finnas, tror jag ska göra en total återställning och se om det ploppar upp.
GUI-grejen fick jag härifrån: http://www.mobil.se/tester/visa.asp?iId=1636

"Det grafiska gränssnittet i KS20 är en blandning av Windows Mobile och LG.s eget gränssnitt. Det gör att man inte behöver plocka fram pekpennan så fort man vill göra något, utan kan trycka direkt med tummen på den flik-meny som visas nederst och längst högerkanten."

Jag antar att "nederst" syftar på de knappar du menar samt att man även med lite haxx kan få fram längs högerkanten. Att kunna köra mera fingrar vore önskvärt, ska som sagt se om återställning hjälper.

En annan fråga, kan du välja någon annan input-metod än "Tangentbord"? Enligt manualen ska man kunna köra direkt stylus-input, men jag saknar det alternativet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv och funderar på ks20 men vill veta en sak. Skulle detta spel fungera på den mobilen?
http://www.mobiletopsoft.com/board/865/pocket-heroes-of-might...

Jag kan verkligen inget om mobiler så jag är osäker.^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter

En annan fråga, kan du välja någon annan input-metod än "Tangentbord"? Enligt manualen ska man kunna köra direkt stylus-input, men jag saknar det alternativet. [/B]

Pradagränssnittet är nog det gui du tänker på... Pröva som du sa att göra en totalåterställning.
Sen finns där ett program som heter PSnote där du kan hantera skrift till sms/mms och massor av annat.. Där har du bla skrift till tecken.
Tror jag har löst problemet med ditt extra gui som försvunnit..
Gå till inställningar och där gå in på idag, välj sedan objekt som ska visas på idagskärmen, där ska finnas något som heter något i stil med toolbar eller tools, se till att den är ibockad.

Lycka till..

Mvh: Andreas

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har också köpt en KS20.

Jag har haft den några veckor nu. Micklat lite med inställningar och sånt. Jag tycker den funkar bra.

Har dock några synpunkter
- Råkade slå på kameran i fick en gång och telefonen blev alldeles varm. Vet ej varför, har för mig jag läste det i någor annat forum någonstans.
- Idag när jag ringde försvann min mic, jag hörde mottagaren men mottagaren hörde inte mig, försvann av och till och ibland när jag ringde upp hördes jag inte alls. (första gången det inträffat idag men det har hänt flera gånger idag även efter omstart)

Körde telefonen på enbart GSM då jag hade hört någonstans att man kan tappa mikrofonen när man pratar och den byter nät 3g-GSM samtidigt(hittar inte tillbaka dit jag läste det). Men trots det så försvann jag ibland. Bytte tillbaka till automatisk nu och det funkar än så länge.

Installerade också nya drivrutiner till minneskortet så man kan köra SDHC, så man kan köra microSDHC kort och slipper begränsa sig till 2 Gb. Jag har 8 Gb i nu

Jag kör total commander som filhanterare istället för windows egna.

Det funkar bra att se på film, men man måste konvertera dessa till rätt upplösning. Grafikkortet är väl annars det jag läste mest om, sitter nämligen samma i HTC touch cruise men tyvärr har man snålat på drivrutinerna och kör någon slags standard drivis som är lite seg. Hårdvaran skulle lätt klara att visa högupplöst film men det gör inte mjukvaran. Hoppas dock att någon tar fram nya till HTC så ska jag lägga in dessa också.

För att slippa få SMS leveransrapporter som ett nytt sms kan man lägga in SMS Delivery Recipent Fix.

Jag kan skriva hur mycket som helst, det mesta i luren går i alla fall att ändra mjukvarumässigt eftersom det är windows(ingen dålig LG-mjukvara alltså).

Installerade för övrigt SPB pocket plus som har lite fina inställningar, bla kan man modifiera stäng-knappen att verkligen stänga och visa en lista med öppna program. (Jag väljer dock att minimera program jag använder ofta annars tar det längre tid om alla program måste startas på nytt hela tiden)

LG-menyerna är superbra, funkar bra till alla basfunktioner, helt klart snyggaste jag sett, neckdelen är dock att du inte kan ändra vilka ikoner som ska vara med(vad jag vet)

Outlook kalendern är också en annan bra anledning att ha denna telefon, lägg in påminnelser och möten och de visas på "idag"-sidan (om man vill)

Edit : tog bort SPB pocket plus då jag hörde ryckten om buggar, installerade istället QuickMenu (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=340358)

Permalänk
Medlem

Hej, kul att du är lika nöjd med din telefon som jag är.
Jag har använt mig av http://www.pocketcm.com/ kontaktlista och tangentbord. Tycker detta fungerar utmärkt.
Har du mer information om nedanstående så posta gärna en länk.

Mvh: Andreas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyphex
Hej!

Installerade också nya drivrutiner till minneskortet så man kan köra SDHC, så man kan köra microSDHC kort och slipper begränsa sig till 2 Gb. Jag har 8 Gb i nu

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Medlem

Hur är batteritiden? Har en Viewty och sneglade på KS20 när jag köpte min. Det som fick mig att ta Viewtyn var framförallt batteritiden. KS20 har cirka 230 stand by timmar, medans U990 (viewty) har cirka 430. Siffrorna är inte exakta, men något sådant vill jag minnas att det var.

Hur upplever ni det?

Permalänk
Medlem

Jag laddar min Ks20 ungefär var 3:e dag med "normalt" användande.
Dvs har inte Wifi igång mer än om jag verkligen ska använda det och likadant med bluetooth. Talar väl i telefon ca 10ggr om dagen med ca 5 min i varje samtal.
Svårt att säga vad som är "normal" användning.

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Medlem

Finns pocktcm på svenska?

SDHC drivisar finns på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=344338
välj SDHC_WM6WM5.zip
tänk på att du inte kan kopiera över dll filerna med windows filhanterare, döp om orginalfilerna innan du kopierar över dom nya eller använd windows commander.

xda-developers - En bra samlingsplats för WM, egentligen för HTC

Permalänk
Medlem

Fick min telefon i går! Och jag måste säga att jag är mycket nöjd än så länge.

Det enda som jag kan göra nedslag på är som någon annan tidigare nämnt, kameran. Men jag är inte den som köper en mobiltelefon för kameran. Då alla, oavsett märke är skräp. Ska jag ha en digitalkamera så köper jag en sådan.

Jag har i dagsläget installerat följande på min telefon:

TCPMP (och .FLV plug) - För att kika på film med.

MortPlayer (med qVista skin) - Betydligt bättre Mp3-spelare.

Spb Imageer - Betydligt smidigare bildhandtering.

pBar - Lättåtkommlig task-manager för att döda av program som ligger och lurar i bakgrunden.

Spb Mobile Shell - Väldigt fint GUI som just kommit i ny version. Lite småbuggigt, men jag använder det endå. Underlättar användadet av touchscreenen enormt.

Spb Fullscreen Keyboard - Smidigt tangentbord som lägger sig över hela skärmen (i landscape-mode) med en liten inmatningsruta överst i skärmen. Underlättar också enormt vid inmatning.

Spb Weather - Totalt onödig liten app som ger information om vädret här de kommande dagarna

Återkommer om några dagar för en full rapport! Ut i solen nu för fan!

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Vad kul att vi är fler som köpt Lg Ks20 och är nöjda med denna lilla mackapär
PocketCm Keyboard eller var det heter finns med svensk keyboardlayout, om du letar lite på Xda eller på deras forum så hittar du det. Funkar mycket bra, är som att skriva på iphonen.

Ha det.

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Medlem

Jag funderar lite på att slå till på en KS20 men jag är lite osäker på hur det här med touch screen.

Om man inte kan skriva SMS utan penna har ingen större betydelse för mig men resterande funktioner som till exempel surfa, kolla mail, användar kalendern och kontakter ser jag helst att man kan använda utan penna.

Är detta möjligt på KS20? Finns det kanske tilläggsprogram annars som kan ge sådana funktioner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveot
Jag funderar lite på att slå till på en KS20 men jag är lite osäker på hur det här med touch screen.

Om man inte kan skriva SMS utan penna har ingen större betydelse för mig men resterande funktioner som till exempel surfa, kolla mail, användar kalendern och kontakter ser jag helst att man kan använda utan penna.

Är detta möjligt på KS20? Finns det kanske tilläggsprogram annars som kan ge sådana funktioner?

De få dagarna jag använd telefonen så har jag endast använt pennan när jag ska föra in längre textstycken, exempelvis SMS eller så.

Alltså, surfa, spela musik, etc. etc. fungerar utmärkt utan penna.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Kan man i webläsaren scrolla på sidan vart man än är på skärmen eller enbart på skärmens kant (som i Internet Explorer)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveot
Tack för svar. Kan man i webläsaren scrolla på sidan vart man än är på skärmen eller enbart på skärmens kant (som i Internet Explorer)?

I Opera så kan man med fingret scrolla hur man vill...

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Hur är det med ljudet vid mp3-spelande med det medföljande lurarna? Hur bra är mottagningen på FM-radio?

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt att ljudet i de medföljande lurarna är ok, och radiodelen är utrustad med RDS och där är det ju som med allt, beror på var du befinner dig när du lyssnar. Är du utomhus fritt så är ju mottagningen bättre än om du sitter i en betongbunker. Men överlag tycker jag radiodelen är mycket bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveot
Hur är det med ljudet vid mp3-spelande med det medföljande lurarna? Hur bra är mottagningen på FM-radio?

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ph0ny^
Fick min telefon i går! Och jag måste säga att jag är mycket nöjd än så länge.

MortPlayer (med qVista skin) - Betydligt bättre Mp3-spelare.

Jag lyckas inte få in QVista skin.

Har lagt in senaste mortplayer 3.31b69

men får bara en blå skärm när jag väljer qvista

vilken version har du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveot
Hur är det med ljudet vid mp3-spelande med det medföljande lurarna? Hur bra är mottagningen på FM-radio?

Jag använder självfallet inte lurarna, har ett par från WeSC som är betydligt bättre. Allt som följer med är de flesta gånger å det grövsta dåligt, så man bör självklart uppgradera sig.

Radion har jag inte testat, finns inga kanaler värda att lyssna på allt som oftast.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyphex
Jag lyckas inte få in QVista skin.

Har lagt in senaste mortplayer 3.31b69

men får bara en blå skärm när jag väljer qvista

vilken version har du?

Använder samma version som dig. Har inga problem med att få det att fungera.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ph0ny^
Jag använder självfallet inte lurarna, har ett par från WeSC som är betydligt bättre. Allt som följer med är de flesta gånger å det grövsta dåligt, så man bör självklart uppgradera sig.

Radion har jag inte testat, finns inga kanaler värda att lyssna på allt som oftast.

Använder samma version som dig. Har inga problem med att få det att fungera.

Hade ju lyckats släpa hem VGA versionen... MEd qVGA gick det mycket bättre.

Kan man lyssna på musik med skärmen avstängd? Om jag aktiverar knapplås och stänger av skärmen tystnar musiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyphex
Hade ju lyckats släpa hem VGA versionen... MEd qVGA gick det mycket bättre.

Kan man lyssna på musik med skärmen avstängd? Om jag aktiverar knapplås och stänger av skärmen tystnar musiken.

Har samma problem, bör finnas en fix kan man tycka. Jag har dock inte orkat kika efter det.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ph0ny^
Har samma problem, bör finnas en fix kan man tycka. Jag har dock inte orkat kika efter det.

Hittade faktiskt en funktion inbyggt i MortPlayer. Måste dock mappa den till en knapp. Om man går in i menyn, aktiverar knapparna så kan man lägga tex snabbknappen för IE på toggle screen, då släcker den skärmen men fortsätter musiken.

Permalänk
Medlem

Har fått hem min nu är också riktigt nöjd än så länge! Dock två frågor.

Picture ID, hur får man det att fungera?
Ringsignal + vibrator lyckas jag heller inte ställa in, fungerar det inte att ha kombinerat eller?

Permalänk
Medlem

Har haft min ks20 snart en vecka nu. Grymt nöjd
Har dock haft nå enstaka problem med att mic:en stängts av under några sekunder ibland under samtal, smått irriterande men det händer som tur är väldigt sällan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramzon
Har fått hem min nu är också riktigt nöjd än så länge! Dock två frågor.

Picture ID, hur får man det att fungera?
Ringsignal + vibrator lyckas jag heller inte ställa in, fungerar det inte att ha kombinerat eller?

start-->inställningar-->Telefon
Där hittar du "Ringsig.typ". Sätt den på "Vibrera och ring"

Permalänk
Avstängd

tjena..köpte Lg ks20 ... men fick problem med den efter nåra dagar det kom ett medelande när jag skulle skicka sms ... det står .. Telefonen är inte klar försök igen efter 15 minuter nått sånt ...... vet nån hur man kan fixa det ... ?

tack