Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Robot

små modds

Hade tråkigt på en sen lördag kväll och började modda lite.

Jag tog en gammal fläkt från ett gammalt nät-agg och en liten p2 fläkt, klippte av sladden från p2an lödde ihop den med fläkten från nät-agget.
Sedan tog jag botten "caset" från en floppydrive och till sist skruvade jag fast fläkten på den.

Sedan var det dvd brännarens tur jag tog bort front plasten från den, men jag behöll luckbiten. Sedan klippte jag bort dom två plast bitarna som håller fast front panels plast biten. Sedan limmade jag front panels biten på dvd brännaren. Till sist så limmade jag dit en liten plast bit så man kunde öppna och stänga dvd brännaren. Så det räcker med att ta på plattan så kommer den ut:D

Specs:
Moderkort: Asus M2N-E
Processor: Amd x2 4400+
Graffe: Asus EN8600GT
Ram: 3gig Kingston

Besök albumet: små modds av acewell

Permalänk
Medlem

De går helt ärligt inte att se vad den nedersta bilden ska föreställa... Knappt den näst nedersta iheller.

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

Hur öppnar man dvd:n då? :S

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mYrAns
De går helt ärligt inte att se vad den nedersta bilden ska föreställa... Knappt den näst nedersta iheller.

den näst nedersta är en fläkt troligast tagen inifrån chassit ,andra bilden är tagen från floppyplatsen framifrån chassit ,fast det kanske är för tidigt för dig att tänka klart en sönag morron dagen efter kvällen före hehe

edit: railman
jag har gjort en liknande funktion då jag hade en vit dvdbrännare på ett svart chassi ,jag öppnade den genom högerklick på dvd/cd enheter o väljer "mata ut" nakdelen är väl om du ska bota från den då får man dra ut cdn lite o saen trycka med hjälp av en spårskruvmejsel

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Precis dom är tagna inifrån och framifrån:)

Jag har satt en plast bit på baksidan så det räcker med att ta på plattan så kommer den ut:D

Jag tog bilderna med min Nokia XpressMusic så bilderna är ju inte på topp:P

Permalänk
Medlem

hur är kvaliteten på detta chassi? sitter där ingen fläkt i fronten från början? kan man få lite bilder på hur det ser ut inuti lådan? det du gjort ser fint ut

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem

Kvaliten är extremt bra för att vara så billig, jag köpte chassit för 300 kr, det satt ingen fläkt i fronten, men nu gör det de:) Det är lite svårt att få upp bilder på hur den ser ut inuti, jag kan ta bort en bild och lägga upp en bild på lådan inuti. Eller så kan jag skicka lite bilder via mail:) Tackar:)

Nu är bilden läkad till min tidigare modd:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av railman
Hur öppnar man dvd:n då? :S

man kan ju öppna den från Os:et.. u know,gå in på denhär datorn och sen ta mata ut på cd stationen:P

Permalänk
Medlem

Här är lite bilder från min tidigare modd, Det här var den modden när jag skar upp sidan på chassit och satt dit plexi. Där ser ni även hur dvd:n såg ut innan.

Och jag la upp en bild på insidan av chassit där:)

http://www.sweclockers.com/album/?id=2277

Permalänk
Medlem

Man ser inte riktigt hur det egentligen ser ut vid den där fläkten. Tror du att man kan få se lite andra bilder på det?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Ja visst jag kan plocka ur den o lägga upp en bättre bild:)

Permalänk
Medlem

extremt stilrent och snyggt med dvd modden 8p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiroschi
man kan ju öppna den från Os:et.. u know,gå in på denhär datorn och sen ta mata ut på cd stationen:P

Taskigt om OS'et krashar

Permalänk
Medlem

Men nu äre så att jag kan öppna den igenom att ta på plattan:P om man var tvungen att gå in i denhär datrom för att öppna den och om os:et skulle dö, så är det ju bara ta ut dvd spelaren från chassit, plocka bort plattan, och sedan trycka på knappen:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Taskigt om OS'et krashar

Vad ska man med cd/dvd-rommen till när os'et crashat?;)

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

installera om os:et kanske?:)

Permalänk

jag är a big fan of diskreta grejer! Gillar din CD/DVD..den va sweet. Resten ställer jag mig mer neutral till.

Permalänk
Medlem

riktigt stilrent, kanske skulle göra sådär själv också

Du får en 9

Visa signatur
Permalänk
Medlem

cdn=nice!!!!!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Nu fattade jag hur fläkten låg, men jag förstår Verkligen inte meningen med att ha en fläkt _liggandes_ mot en fast yta, om den blåser ner så kyler du Ingenting, om den blåser upp så får den inte luft någonstanns ifrån... Vad är meningen :)?

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

Gillar folk som moddar lite annorlunda .. 8P

Permalänk
Medlem

Det är ett rätt strort hål ibotten på metall biten:) 1/3 av fläckten, dvd brännaren blev så jävla varm när man kollade på film det är derför jag drog dit den:) den kyler faktist förvånadsvärt bra:) men jag ska göra ett större hål:) tack för kommentaren

Permalänk
Medlem

hur öppnar du dvdn?

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Om du hade läst så tar man bara på plattan så öppnas den;)